LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABP stuurt mij al 4 jaar geen pensioenopbouwoverzicht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
wilma derks

ABP stuurt mij al 4 jaar geen pensioenopbouwoverzicht

Ongelezen bericht door wilma derks »

Ben pensioenverzekerd bij ABP. Hoewel ik al sinds 1986 pensioen opbouw en tot 2001 jaarlijks een overzicht hiervan kreeg zijn ze er vanaf 2001 mee gestopt. Herhaaldelijke malen heb ik ze verzocht om een overzicht, maar ze zijn al jaren bezig met een nieuw computersysteem en daarom kunnen ze me geen overzicht sturen. Nu ik moet kiezen of ik doorga met spaarloonregeling tbv lijfrenteopbouw of levensloopregeling wil ik eens uit laten rekenen wat voor mij het meest gunstig is. Hiervoor heb ik wel mijn pensioenopbouw opgave nodig. Deze week hoorde ik dat ik ook over 2005 geen overzicht krijg, maar dat vanaf 2007 iedereen wel een overzicht krijgt. :evil: Is ABP niet verplicht mij een overzicht te geven :?: . Handmatig willen ze het ook niet doen, want ze zijn bang dat ze dan fouten maken. Mondeling kunnen ze het me ook niet zeggen. Volgens mij is er iets niet aan de haak daar met de administratie, dus veel vertrouwen heb ik er niet in, en of mijn pensioen straks klopt is ook maar de vraag. :? Wie heeft er ook zulke ervaringen met het ABP?

karr-2

Re: ABP stuurt mij al 4 jaar geen pensioenopbouwoverzicht

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het was me eigenlijk nog niet eens opgevallen, maar volgens mij heb ik ook in 2004 of zo voor het laatst zo'n ding gehad. Ik zal er eens naar vragen.

Wel weet ik dat je op de site van het ABP ook het een en ander kunt opvragen via inloggen e.d. Heb je daar niets aan?

wilma derks

DANK VOOR JE REACTIE

Omdat ik in 2001 van werkgever veranderde maar WEL bij het ABP bleef en ik gedeeltelijk WW ontving is men bij ABP niet in staat de overzichten te maken. Sinds 2003 ben ik weer volledig aan het werk en nog steeds deelnemer bij ABP maar ook over 2004 en 2005 krijg ik, is mij telefonisch meegedeeld GEEN overzichten. Dit is te moeilijk voor ze.

Inloggen heb ik ook al enkele jaren geprobeerd maar helaas voor mij, als je geen overzichten ontvangt, kan je ook niet inloggen, want je hebt geen gebruikersnaam en wachtwoord.

Inlo

ontwakend

Ongelezen bericht door ontwakend »

Neem contact op met de afdeling waar het ABP een levensloopregeling aanbiedt.

zeg dat je de totale waarde van het PREPENSIOEN zoals opgebouwd op de laatst bekende waarde in een levensloopregeling wilt inbrengen, regelgeving zoals te vinden op internet en het bedrag van 2005.

bij een SBLUM PrePensioenPlan adviseer ik hetzelfde te doen.

wilma derks

dank je.

Dat kan ik eens proberen. Ik heb laatst al een offerte met een antwoordkaart ingevuld in de hoop dat ik iets zou horen op die manier, maar nog niets terugontvangen met informatie over mijn opbouw.
wat is trouwens een SBLUM PrePensioenPlan plan, ook iets van het ABP?

januca

Ongelezen bericht door januca »

Ook ik heb over 2005 geen pensioenopbouwbericht ontvangen.

Ik dacht, dan maar even inloggen. Dat kon ik vergeten. Omdat ik met vervroegd pensioen ben gegaan mag ik niet inloggen. Onzinnig natuurlijk.
Ik spaar altijd nog voor verdere pensioenopbouw. Daarnaast heb ik van mijn werkgever een leuke vertrekpremie gekregen die naar hun is gegaan, waar ik nu ook niets over hoor.

Volgens hun site zijn ze nog tot in februari bezig met het verzenden van de pensioenberichten, dus mag ik niet eerder dan in maart gaan vragen.

Ik moet zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb.

wilma derks

Alweer zoiets, zo gauw je buiten het "normale" patroon valt kunnen ze het niet meer aan. Ik vind het een wanprestatie en een blijk van mismanagement. :evil:
En dan te bedenken dat ze van onze centen eten. Dat mag toch wel een reden zijn om het werk voor ons goed uit te voeren. Dankzij de verzekerden ontvangen ze iedere maand hun salaris. Kunnen we die lui niet naar huis sturen :?:

Bereid je maar vast voor, weinig vertrouwen is wat mijn betreft nog eufemistich uitgedrukt. ik wens je veel succes.

Gesloten