| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] achternaam wijzigen
achternaam wijzigen
Goedemorgen,
mijn dochter van 19 wil mijn achternaam aannemen. Haar vader(mijn ex dus) heeft al zeker 10 jaar lang geen enkel contact met haar. Nu vragen wij ons af, zijn er redenen om deze aanvraag te weigeren ? Ons lijkt het dat als je vader je 10 jaar lang niet heeft willen zien dit genoeg is of zitten we daar nu fout mee? En als dit geen gegronde reden is, wat is dan in hemelsnaam wel een gegronde reden ?
Wij hopen op een reactie,
vriendelijke groeten,
Karin van Berkel.
mijn dochter van 19 wil mijn achternaam aannemen. Haar vader(mijn ex dus) heeft al zeker 10 jaar lang geen enkel contact met haar. Nu vragen wij ons af, zijn er redenen om deze aanvraag te weigeren ? Ons lijkt het dat als je vader je 10 jaar lang niet heeft willen zien dit genoeg is of zitten we daar nu fout mee? En als dit geen gegronde reden is, wat is dan in hemelsnaam wel een gegronde reden ?
Wij hopen op een reactie,
vriendelijke groeten,
Karin van Berkel.
Re: achternaam wijzigen
onze dochter heeft ook haar achternaam laten veranderen..
zij heeft hiervoor toestemming gekregen van de koningin kosten 500.00 gulden..
als je langer dan 10 jaar alleen voor je kinderen zorgt en is is geen contact meer of slecht contact en je heb een hele goede reden waarom je dit wilt .
echter er komt wel een paar keer een amtenaar bij je thuis om vast te stellen dat je ook zeker weet dat je dat wilt...
duur ongeveer 6 maanden.
pluisje
zij heeft hiervoor toestemming gekregen van de koningin kosten 500.00 gulden..
als je langer dan 10 jaar alleen voor je kinderen zorgt en is is geen contact meer of slecht contact en je heb een hele goede reden waarom je dit wilt .
echter er komt wel een paar keer een amtenaar bij je thuis om vast te stellen dat je ook zeker weet dat je dat wilt...
duur ongeveer 6 maanden.
pluisje
mijn zoon heeft ook zijn achternaam veranderd in mijn achternaam ,en dat kon toen hij 18 jaar werd ,maar hij moest het eerst in de staat krant laten zetten en toen ging er een brief naar zijn vader om toe stemming te vragen ,daar kon hij op reageren ,dat heeft hij niet gedaan ,en binnen een half jaar was hij op mijn naam .er waren wel wat kosten aan verbonden maar niet zo veel als die andere zegt .
ik hoop dat je hier is mee kunt.
groetje
ik hoop dat je hier is mee kunt.
groetje
-
s i m o n e
Zie onderstaand het antwoord: gevonden op www.postbus51.nl
Meerderjarig kind dat zijn achternaam wil veranderen in die van de ouder of verzorger
Kinderen zijn - uitzonderingen daargelaten - vanaf hun achttiende jaar meerderjarig. Een meerderjarig kind kan zijn of haar naam laten wijzigen in die van de ouder of verzorger die hem of haar tijdens de minderjarigheid na een scheiding verder heeft verzorgd en opgevoed. Hij of zij moet hiervoor zelf het verzoek indienen. Voorwaarde is dat de ouder, partner of pleegouders het kind tijdens de minderjarigheid gedurende enige tijd hebben verzorgd en opgevoed. Als het meerderjarige kind de naam wil hebben van de partner (niet ouder) of van één van de pleegouders, moet deze hiermee instemmen. Als er geen instemming is, wordt het verzoek afgewezen. Het verzoek om naamswijziging zoals hier bedoeld kan maar eenmaal worden gedaan. Er is geen maximumleeftijd gesteld voor het indienen van het hier bedoelde verzoek.