LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 websites

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ruud_a

2 websites

Ongelezen bericht door ruud_a »

het zijn maar gedeeltelijk consumentenzaken, maar ik wilde toch graag 2 websites melden voor degenen die daarin zijn geinteresseerd

als de moderator het er niet mee eens is zal hij ze vanzelf weer verwijderen
het betreft
het burger initiatief om middels handtekeningen de overheid te dwingen een discussie te voeren over het overdragen van bevoegdheden aan Brussel en een site geopend door longartsen tegen de tabakslobby
de laatste site is op dit moment wel erg slecht bereikbaar
of dit komt doordat de site slecht gebouwd, overbelast door lezers, of geblokkeerd is door de tabaksindustrie weet ik niet

voor wie niet is geinteresseerd of het al weet, sla het gewoon over
ik vind zelf dat deze in mijn ogen belangrijke onderwerpen wat onderbelicht zijn
daarom plaats ik ze toch maar een keer hier

https://www.burgerforum-eu.nl/
http://www.tabaknee.nl/

ik merk het wel als ik billenkoek krijg van de moderator

weetnietveel

Re: 2 websites

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ruud,ik heb nog niet alles gelezen maar ik hoop dat alles mag blijven staan. Maar past de 1ste website niet beter in de rubriek "petities en goede doelen"?
De tweede website hoop ik dat ze onmiddellijk verwijderen :wink: Ik rook al 30 jaar en ik ben niet van plan daar mee te stoppen en ik vind dat ze eens moeten stoppen met dat gezeur en de prijs van tabak drastisch moeten verlagen. :wink:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik rook al 30 jaar en ik ben niet van plan daar mee te stoppen en ik vind dat ze eens moeten stoppen met dat gezeur en de prijs van tabak drastisch moeten verlagen
Dus omdat jij rookt, moet de 2 de link weg?? Onzin.

ciske

[nvt
Laatst gewijzigd door ciske op 11 mar 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Neeehhh tuurlijk niet ciske, er staat toch een :wink: achter. Dacht je dat ik niet spoor ofzo.
Als er een discussie komt over wel/niet roken delf ik gegarandeerd het onderspit. Maar ik vind wel die voordurende prijsverhogingen overdreven.

ciske

weetnietveel schreef:Neeehhh tuurlijk niet ciske, er staat toch een :wink: achter. Dacht je dat ik niet spoor ofzo.Als er een discussie komt over wel/niet roken delf ik gegarandeerd het onderspit. Maar ik vind wel die voordurende prijsverhogingen wel overdreven.
:lol: Kan me niet herinnneren dat ik daar iets over zei. :lol:

Als je het roken te duur vindt, kan je een topic openen. ( of stoppen met roken) :lol:

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Van mij mag je de links plaatsen hoewel ik het met géén van beide eens ben:

1. Burgers laten beslissen via een referendum over wat dan ook is niet hoe dit land democratisch in elkaar zit. Wij hebben met z'n allen gekozen voor een representatieve democratie. Alles wat je moet doen om de overheveling van verantwoordelijkheden naar de EU te stoppen is dus ervoor zorgen dat een partij die dat voorstaat met overweldigende resultaten in de 2e Kamer gekozen wordt. Voor alle duidelijkheid: die partij zou niet mijn stem krijgen.

2. Een website met onduidelijke eigenaren/verantwoordelijken die tracht individuen aan de schandpaal te nagelen zelfs als zij alleen maar familie hebben waarvan de sitemakers vinden dat ze onwelgevallige zaken voorstaan? Bah, nee! Voor alle duidelijkheid: een tabakslobby heeft evenveel bestaansrecht als een antirooklobby, een JSF lobby, een alternatieve geneeswijzen lobby of een "gooi bommen op Iran" lobby. Ook dàt is democratie.

Newmikey (die al 2 maanden rookvrij is)

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@newmikey, applaus voor je laatste zinnetje. Well done. Nou ik nog :mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De eerste link heb ik ook al geplaatst gehad en is verwijderd door
moderatie omdat het volgens moderatie niets met consumenten te maken heeft.

Al is mijn mening dat wij allen consumenten zijn en ons heel veel geld word weg genomen
en daardoor dus minder kunnen consumeren.

Chocomelk

Het is genoeg geweest.

Dit kabinet is bezig met de systematische plundering van onze samenleving. De belastingen omhoog, de BTW die explodeert, hypotheekrente aangepakt, de huren door het dak, verzorgingshuizen dicht.

Er dreigt een ramp op de huizenmarkt. Onze pensioenen staan op het spel. Onze ouderen getroffen. Iedere maand komen er 20.000 werklozen bij. We moeten allemaal de prijs betalen voor het heilloze EU-avontuur. Nederland wordt kapot bezuinigd.

Elke Nederlander gaat het voelen. 2013 wordt een zwart jaar.

Ondertussen kiest dit kabinet voor ontwikkelingshulp, geld voor Brussel en Zuid-Europa, windmolens, multikul en kunstsubsidies. Het zijn de keuzes van de links-liberale elites die elke voeling met de realiteit hebben verloren. Niet de Nederlandse belangen staan voorop, maar de wensen van de eurofielen. Niet onze politici regeren, maar ongekozen bureaucraten in Brussel.

Wij tekenen verzet aan.

Werkend Nederland verdient belastingverlaging.
En dat kan ook. Door te kiezen voor de belangen van Nederland.

Het is nog niet te laat. Wij doen vandaag een beroep op dit kabinet te stoppen met slopen en te starten met bouwen.

Hoogachtend,

De fracties van de Partij voor de Vrijheid in de Staten-Generaal

http://www.tekenverzetaan.nl/

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

weetnietveel schreef:n ik vind dat ze eens moeten stoppen met dat gezeur en de prijs van tabak drastisch moeten verlagen. :wink:
Nee, die prijs moet drastisch worden verhoogd. Dan bepaal je als burger zelf hoeveel belasting je wilt betalen. Democratischer kan niet.

ruud_a

newmikey schreef:Van mij mag je de links plaatsen hoewel ik het met géén van beide eens ben:

1. Burgers laten beslissen via een referendum over wat dan ook is niet hoe dit land democratisch in elkaar zit. Wij hebben met z'n allen gekozen voor een representatieve democratie. Alles wat je moet doen om de overheveling van verantwoordelijkheden naar de EU te stoppen is dus ervoor zorgen dat een partij die dat voorstaat met overweldigende resultaten in de 2e Kamer gekozen wordt. Voor alle duidelijkheid: die partij zou niet mijn stem krijgen.

wanneer is het geweest dat ik voor een representatieve democratie zonder referendum heb mogen kiezen?
die stemming heb ik blijkbaar gemist
dat representatief is trouwens maar een lachertje
nederland wordt geregeerd door de besturen van politieke partijen met maar een heel klein ledental + Wilders
bovendien kun je altijd alleen maar voor een politieke partij stemmen en nooit voor onderwerpen
zelfs de persoonlijke verantwoordelijkheid van kamerleden is al verdwenen door de zware druk die de fractieleiders op de fractie uitoefenen (iets waarvan ik mij trouwens afvraag of dit tegen de wet zou kunnen zijn, ik heb volgens mij ooit gelezen dat zij vrij en ongedwongen hun werk moeten kunnen doen)
zij moeten verplicht met de partij meestemmen
ook zijn onderwerpen waarvoor je op een politieke partij stemt een dag na de verkiezingen vaak al van tafel
referenda lijken een nuttig middel om politici onder controle te houden

2. Een website met onduidelijke eigenaren/verantwoordelijken die tracht individuen aan de schandpaal te nagelen zelfs als zij alleen maar familie hebben waarvan de sitemakers vinden dat ze onwelgevallige zaken voorstaan? Bah, nee! Voor alle duidelijkheid: een tabakslobby heeft evenveel bestaansrecht als een antirooklobby, een JSF lobby, een alternatieve geneeswijzen lobby of een "gooi bommen op Iran" lobby. Ook dàt is democratie.

de link is alleen geplaatst omdat tabaksmaatschappijen bij mij niet populair zijn
wat eenieder er mee wil of van de site vindt moet hij zelf weten

Newmikey (die al 2 maanden rookvrij is)

ruud_a

weetnietveel schreef:Ruud,ik heb nog niet alles gelezen maar ik hoop dat alles mag blijven staan. Maar past de 1ste website niet beter in de rubriek "petities en goede doelen"?
De tweede website hoop ik dat ze onmiddellijk verwijderen :wink: Ik rook al 30 jaar en ik ben niet van plan daar mee te stoppen en ik vind dat ze eens moeten stoppen met dat gezeur en de prijs van tabak drastisch moeten verlagen. :wink:
overheid en regelgeving leek me wel passend
verder heb ik niet meer gezocht of er nog iets beters was

ruud_a

Chocomelk schreef:De eerste link heb ik ook al geplaatst gehad en is verwijderd door
moderatie omdat het volgens moderatie niets met consumenten te maken heeft.

Al is mijn mening dat wij allen consumenten zijn en ons heel veel geld word weg genomen
en daardoor dus minder kunnen consumeren.

europa lijkt me alles met consumenten te maken hebben?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef:wanneer is het geweest dat ik voor een representatieve democratie zonder referendum heb mogen kiezen?
Ach, ben jij er zo één? Nou, succes dan maar!

ruud_a

newmikey schreef:
ruud_a schreef:wanneer is het geweest dat ik voor een representatieve democratie zonder referendum heb mogen kiezen?
Ach, ben jij er zo één? Nou, succes dan maar!
ik weet niet wat wat u bedoelt met zo een, maar waarom zouden dingen niet mogen veranderen?
de huidige constructie bestaat waarschijnlijk al sinds de tijd dat er alleen gestemd mocht worden door mannelijke kiezers die belasting betaalden

Chocomelk

Zie dat het burgerforum ondertussen al 53.313 handtekeningen heeft. :)
Maar in feite stelt dat nog niet veel voor op 17 miljoen inwoners.

ciske

Denk ook niet dat ze zich van de burgers iets aantrekken.

Chocomelk

ciske schreef:Denk ook niet dat ze zich van de burgers iets aantrekken.
Dat denk ik persoornlijk ook niet maar NEE heb je al en JA kan je krijgen.

ciske

Chocomelk schreef:
ciske schreef:Denk ook niet dat ze zich van de burgers iets aantrekken.
Dat denk ik persoornlijk ook niet maar NEE heb je al en JA kan je krijgen.
:lol: Das waar , niet geschoten is altijd mis :mrgreen:

Gesloten