LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 25 euro voor terugkrijgen eigen rijwiel

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Begrijphetniet

25 euro voor terugkrijgen eigen rijwiel

Ongelezen bericht door Begrijphetniet »

In Maastricht is sinds 1 juni 2005 de regel van kracht dat je je eigen rijwiel terug kunt halen bij een centrale opslag, wanneer deze buiten de fietsenrekken wordt aangetroffen.

Ik vraag me hardop af, wat hier de wetitge basis (wettelijke??) voor is. En niet voor niets. Maastricht hanteert de 25-euro-regel op een moment dat er nog onvoldoende alternatieven zijn om je fiets te stallen waar dat is toegestaan.

Ik snap het wel hor, het is geen fraai gezicht, die willekeurig neergezette fietsen tegen winkelgevels aan, en er is ook best wel wat voor te zeggen. Maar veel winkeliers klagen steen en been, omdat nu ook hun klandizie is afgenomen, veel fietsers gaan hun brood, dat ze voorheen in de binnenstad gingen halen, nu ergens kopen in een buitenwijk, of bij een andere bakker.

Bovendien: snorfietsen worden vooralsnog ongemoeid gelaten, krijgen alleen een waarschuwing aan het stuur, omdat de ''logistieke'' mogelijkheden ontbreken om ook die snor- en bromfietsen weg te slepen.

Kortom: ik ben zelf van mening dat de gemeente maastricht in de fout gaat met het innen van die 25 euro per rijwiel, nu ze onvoldoende stallingsmogelijkheden beschikbaar hebben. Overigens: e zijn meer stallingsmogelijkheden dan mensen denken, want heel vaak zie je dat fietsers hun rijwiel ''om en om'' plaatsen, of beter gezegd: ze slaan steeds 1 beugel over, om hun eigen fiets ruim te kunnen stallen. Probeer daar maar eens je fiets te stallen.

Dilbert29

Re: 25 euro voor terugkrijgen eigen rijwiel

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk dat er wel voldoende mogelijkheden zijn maar dat je je fiets iets verder moet stallen en dan het laatste stukje lopen.

Hier hebben ze dezelfde regel en dan betaal je 15 eurie om je fiets terug te halen. Ergens vind ik het ook wel terecht, als je ziet wat voor barrels er tegenwoordig staan. Iedereen smijt zijn fiets maar overal neer en dat is geen gezicht inderdaad.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik moet mijn werk doen met mijn fiets.

In Maastricht is gewoon onvoldoende rekening gehouden met het feit dat het hier nu een studentenstad is. Vandaar dat er te weinig stallingsruimte is. We hadden een unieke stalling, die is er nu niet meer: in een kerk. De stallingen DIE er zijn, die zijn onvoldoende toegankelijk voor oudere mensen, dus dat is nog een bijkomend probleem. Ze hebben pas de helling naar die stalling verlengd, zodat het makkelijker is om daar je rijwiel ondergronds te ''parkeren'', maar het is nog steeds onvoldoende.

Maar wat betreft die barrels: ik geef je voor een groot deel gelijk.

Stadswacht

Ongelezen bericht door Stadswacht »

Overigens: e zijn meer stallingsmogelijkheden dan mensen denken, want heel vaak zie je dat fietsers hun rijwiel ''om en om'' plaatsen, of beter gezegd: ze slaan steeds 1 beugel over, om hun eigen fiets ruim te kunnen stallen.
Hier wordt weer eens duidelijk bewezen dat de één de dupe is van het a-sociale gedrag van een ander.
Probeer daar maar eens je fiets te stallen
En dan komen we automatisch bij het volgende punt. Men wil geen extra moeite doen om z'n fiets alsnog in de vrij beugel te krijgen.
Dan is zo maar ergens tegen aan zetten veel makkelijker.

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Groninger station zelfde geval, als je buiten de rekken plaats, wordt ie weggehaald en kost je 15 euro. Alleen ik heb het idee dat hier oogluikend toe wordt gestaan, aangezien de rekken vrij vaak bomvol staan. Zijn gewoon te weinig rekken voor het aantal fietsen

Gesloten