LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 6 maanden geleden huurtoeslag aangevraagd, niks binnen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Koreankiwi

6 maanden geleden huurtoeslag aangevraagd, niks binnen

Ongelezen bericht door Koreankiwi »

Beste mensen,

Ik heb in september 2015 voor een vriend uit Nieuw-Zeeland huurtoeslag aangevraagd. Er werd al meteen bij gezegd dat hij er recht op had en dat het geen probleem zou worden. Echter bleek na twee maanden dat de belastingdienst de informatie van zijn verblijfsstatus niet had gekregen van de gemeente Amsterdam (hij had al vanaf het begin zijn verblijfsvergunning). Daardoor zou de aanvraag van huurtoeslag wat langer dan normaal duren. Daarna werd rond november bekend dat volgens de belastingdienst nog iemand op dat adres zou wonen, waardoor de aanvraag volgens hun incompleet was. Ik belde en gaf aan dat hij alleen woonde, verder niemand in het huis woonde. Dit probleem werd meteen opgelost, maar mij werd wel verteld dat door dit probleem in hun systeem de aanvraag nogmaals verlengd zou worden en dus tot 8 weken extra tijd zou moeten kosten. Twee weken geleden (begin februari) kreeg hij echter weer een brief, waarin stond dat een afspraak moest maken met een belastingkantoor om wat documenten te laten zien, zonder verdere uitleg waarom dit nodig is. Bij een belletje wordt er aangegeven dat dit een willekeurige check is. Hierna zal het weer een lange periode duren voordat de aanvraag goedgekeurd zal worden.

Hij had vanaf het begin al recht op huurtoeslag, echter door fouten in het systeem/trage verwerking van de belastingdienst duurt het erg lang. Hij heeft al een half jaar geen huurtoeslag gekregen, waar hij wel op had gerekend en raakt in financiele problemen.

Is er hier iets mogelijk? Mag het zo lang duren?

tijger1

Re: 6 maanden geleden huurtoeslag aangevraagd, niks binnen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik neem aan dat 14 dagen geleden die afspraak meteen gemaakt is. Als alles in orde is, zal die toeslag per omgaande toegekend worden. Gelukkig wordt de boel tegenwoordig wat beter gecontroleerd.

Koreankiwi

Re: 6 maanden geleden huurtoeslag aangevraagd, niks binnen

Ongelezen bericht door Koreankiwi »

tijger1 schreef:Ik neem aan dat 14 dagen geleden die afspraak meteen gemaakt is. Als alles in orde is, zal die toeslag per omgaande toegekend worden. Gelukkig wordt de boel tegenwoordig wat beter gecontroleerd.
De afspraak is gemaakt, maar voor maart omdat de kantoren voor die tijd volzaten. Ik hoop dat het snel toegekend zal worden.

Gesloten