LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaning Gemeente na 3 1/2 jaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Driel310

Aanmaning Gemeente na 3 1/2 jaar

Ongelezen bericht door Driel310 »

Ik kon een vergelijkbare casus niet heel snel vinden, en voordat ik met mijn rechtsbijstand ga bellen was ik geinteresseerd in jullie mening.

Ik kreeg gisteren een aanmaning van de Gemeente in de bus voor het huis waar ik sinds februari 2008 niet meer woon (maar nog wel eigenaar van ben) voor de niet betaalde Gemeentelijke heffingen 2008. Heerlijk op tijd dus na 3 1/2 jaar... :evil:

De aanslag heb ik teruggevonden in mijn administratie, en die is op zich terecht, peildatum is 1/1/2008. Maar op diezelfde aanslag staat ook dat er automatisch geïncasseerd wordt, alleen niet van welke rekening. Ik heb mijn bankrekening op de kop gehouden maar kan inderdaad geen incasso's vinden (al is het verdomde moeilijk om dat zeker te weten zo ver terug). Het stomme is dat het voor 2009/2010 en 2011 wel gewoon goed gaat en er maandelijks geïncasseerd wordt.

Mijn vraag is of ik nog iets kan doen, 3 1/2 jaar na dato is natuurlijk te belachelijk voor woorden (en of ik dan wel even binnen 10 dagen wil betalen he); bovendien geven zij aan tot automatisch incasso over te gaan. Ik ga er dan vanuit dat ik het niet meer bij hoef te houden.
En verder is het minste wat ik toch wel wil is betalen in 8 termijnen, ik weet niet of ze dat wel eens doen?

VioletPrue

Re: Aanmaning Gemeente na 3 1/2 jaar

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U zult moeten betalen, want de verjaringstermijn bij belastingschulden is 5 jaar: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401.
En nee, ook al staat er dat er automatisch geïncasseerd wordt, u blijft verantwoordelijk voor de betalingen.
U had zeker wel in de gaten moeten houden of er wel werd afgeschreven, u bent immers verplicht te betalen.
Ik zelf vind het niet redelijk dat u dat bedrag even binnen 10 dagen uit uw broekzak tovert.
Maar waarom u uw rechtsbijstandsverzekering benadert snap ik niet, betalen zult u toch echt moeten...

Nomis Naj

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Over het betalen in 8 termijnen.
Volgens mij wil de gemeente de betalingen hebben voordat de nieuwe aanslag volgend jaar naar u toe gaat.
U heeft nu kennelijk een achterstand en de gemeente wil u meestal behoeden, zodat u volgend jaar niet met die achterstand begint/doorgaat.
Als u nu al niet kan betalen, hoe moet dat dan volgend jaar als het dus dubbelop gaat.
Meestal is er met de gemeente wel te praten over termijnen, maar dan moet u daar wel naar toe.
Dat de brief minder vriendelijk overkomt; na 3,5 jaar vriendelijk vragen of u alstublieft nog een keer wilt betalen. De meeste aanmaningen zijn niet echt vrolijk om te lezen.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Driel310

Ongelezen bericht door Driel310 »

Dank je wel voor de reacties tot zo ver.

Nee, ik kan helaas niets vinden dat er betaald is.
En dit in 1x willen hebben omdat je anders achterstand oploopt speelt niet omdat zoals ik zei 2009-2011 wel goed ging.

Ik zal ze maandag eens bellen, en maar eens kijken wat er uit te slepen is maar een termijnregeling van 8 termijnen lijkt mij toch echt niet teveel gevraagd.

Gesloten