LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanmaning gemeentelijke belastingen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
susan

aanmaning gemeentelijke belastingen

Ongelezen bericht door susan »

ik heb, zonder dat ik eerst een rekening heb gehad, een aanmaning gekregen van de gemeente. Of ik het openstaande bedrag van bijna 400 euro maar even op wil hoesten.
Wij zijn in mei verhuisd, binnen de zelfde gemeente, naar een ander huis. Misschien dat dit de oorzaak is van dit gebeuren. Maar, wat is hier nu aan te doen? Moet je eerst een rekening krijgen voordat je een aanmaning krijgt? Lijkt mij van wel...
Wie weet hier meer over?

Susan.

ina

Re: aanmaning gemeentelijke belastingen

Ongelezen bericht door ina »

Susan,

Ik zou als ik jou was zo wie zo bezwaar maken tegen de aanmaning. Je zal het bedrag wel moeten betalen maar probeer om een betalingsregeling te af te spreken. Als zij jou geen rekening sturen kan je tenslotte niet weten wat je moet betalen.
Ik ben zelf ook in mei verhuisd, nu heeft de gemeente half oktober mij pas een aanslag gestuurd voor de gemeentelijke heffingen. Met een inkomen net boven bijstand niveau kom ik w.s. niet in aanmerking voor kwijtschelding. Dat heb ik echter wel aangevraagd want doordat zij zo laat zijn met versturen moet ik nu een maandbedrag betalen die het dubbele is van een normale aanslag. Als zij mij in mei of juni de aanslag verstuurd hadden waren voor mij de kosten per maand veel lager uitgevallen. :? :x :twisted:

Gesloten