Hallo,
September is onze aanvraag voor woningruil afgewezen omdat de andere ruiler een te hoog inkomen had en pas recht had op de woning als hij met pensioen was. Hem werd gezegd 3 maanden te moeten wachten na zijn pensioen, zodat hij kon aantonen dat hij met zijn pensioen wel in aanmerking komt voor mijn sociale huurwoning.
30 okt is hij met pensioen gegaan, is er juridisch gezien een mogelijkheid dat de woningbouw onze aanvraag eerder in behandeling kan nemen ipv 30 december. Alle gevraagde documenten zijn al in augustus opgestuurd. Zijn er bijvoorbeeld uitzonderingen wettelijk gezien die ervoor kunnen zorgen dat bijvoorbeeld al nu de aanvraag kunnen doen ipv 3 maanden wachten? Ik hoor het graag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanvraag woningruil afgewezen
-
Re: Aanvraag woningruil afgewezen
Volgens mij zijn er wettelijk geen mogelijkheden. Om het inkomen aan te tonen moet er nu eenmaal van de laatste drie maanden een loonstrook/uitkeringsspecificatie gegeven worden. Daar kan een wbv niks aan veranderen. Nog even geduld dus. Een ramp hoeft het niet te zijn; jullie hebben nu alle tijd om voorbereidingen te treffen voor de verhuizing.
in Februari kan de aanvraag gehonoreerd worden en zoals het er naar uitziet word deze toegestaan, wat is nu het probleem????
-
Het gaat hier wel om een sociale huurwoning. En daar moet het goed geregeld zijn. Ze hebben de tijd nodig om het goed te regelen. Eerder wat Uw wenst is dan ook niet mogelijk. Geduld en Succes.