LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO overboeking duurder

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
atlas1302

ABNAMRO overboeking duurder

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Forumleden,

Normaal gesproken betaal ik voor een overschrijving 5.50 per keer naar een niet EU land, nu ineens 9.00 euro. Ik vind dit een onbeschofte verhoging van 3.50 euro per overboeking.

De banken kunnen zich permiteren om gewoon elke verhoging door uw strot te duwen want zij zijn de financiele baas over uw gestald geld. Niet subtiel een paar procent of zo....maar BAM bijna het dubbele, ik vind dit ongehoord.

Gelukkig zijn er nog andere wegen te bewandelen en het wordt echt tijd om van deze geld veslindende banken afscheid te nemen, ik word er gewoon aggressief van. :?

sylvesterb

Re: ABNAMRO overboeking duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

atlas1302 schreef:Forumleden,

Normaal gesproken betaal ik voor een overschrijving 5.50 per keer naar een niet EU land, nu ineens 9.00 euro. Ik vind dit een onbeschofte verhoging van 3.50 euro per overboeking.

De banken kunnen zich permiteren om gewoon elke verhoging door uw strot te duwen want zij zijn de financiele baas over uw gestald geld. Niet subtiel een paar procent of zo....maar BAM bijna het dubbele, ik vind dit ongehoord.

Gelukkig zijn er nog andere wegen te bewandelen en het wordt echt tijd om van deze geld veslindende banken afscheid te nemen, ik word er gewoon aggressief van. :?
Vervelend, genoeg andere banken waarom zou je er zo druk om maken en een zinloze post aan wijden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

atlas1302 schreef:Ik word er gewoon aggressief van. :?
Even ademhalen en doorgaan met leven.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan bewandelt u die andere weg toch? Hoeft u niet agressief te worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor het moment maar even alles van je afzetten, en morgen de bank contacteren met de vraag waarom die verhoging er is?

atlas1302

Daarom gaan we ook met de tijd afscheid nemen van deze niet welwillenden Nederlandse banken, Revolut is mij al jaren dankbaar dus dat gaat zeker mijn partner worden.

Ook hier geldt uitstervingbeleid voor buitenlandse rekeninghouders, overboekingen ongezellig maken en ze rotten vanzelf op, volgend jaar 15 euro of zo?? We houden het in gedachte!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

O ja, jij woont ergens in een niet-Europees land als ik het me goed herinner? Dan gaan die extra kosten er wel inhakken ja.

Lady1234

Maar ik dacht dat in Kasp Verdie alles zo goedkoop was, dan doet een enkele overboeking met hogere kosten er toch niet toe?

atlas1302

Wie zegt dat ik een enkele keer een overboeking doe? en omdat de vis hier goedkoop is moet ik maar gelukkig zijn met die hoge overboeking kosten. Het gaat er mij om dat het gewoon met euro`s tegelijk gaat het staat niet tot verhouding 70 % laten we maar grof zeggen.

Maar goed, laat de bank maar vervelend doen met kostenverhoging en rente verlagingen. We zoeken het gras op wat groener is en zetten ons geld via Revolut gratis op de Lokale bank met 6% rente en laten een fooi staan op de Nederlandse rekening voor de kosten van de pinpas.

Ajo.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

Dan is er toch geen probleem meer?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Doe als bij mijn thuis, 2 banken....

Ja, naast de Nederlandse ASN nog elders in Oost Europa een rekening en die kosten vallen mee....
ABN AMRO mag voor buiten EU zelf de tarieven bepalen, en overstappen is niet verboden.

Eenmalig van jou eiland naar Amro een groot bedrag en gebruik ze beide....
Dat is vaak makkelijker en voordeliger en vooral geen kleine bedragen overboeken.

Zoek ook eens Portugese of Spaanse banken want die doen wel eens anders dan ABN AMRO....

atlas1302

Overstappen lukt niet in Nederland als je buiten de EU woont, je wordt uitgeband. Dus die ABN houden we dan nog maar even aan.
Het gaat er mij meer om dat de bank een verhoging doorvoerd wat niet tot verhouding staat, maar ze zijn er vrij in.

Het is een Nederlands forum dus ergens kan ik het wel begrijpen als Nederlandse buitenlander, ondanks dat het een verdragsland is.

atlas1302

Gisteren een flink bedrag via Revolut verstuurd helemaal gratis en vandaag op de deurmat bij mijn lokale bank, transactie kosten 3 euro. Het is dus een goede tip voor Nederlanders die in het buitenland zitten, expat of pensionado, om deze ontwikkelingen in de gaten te houden.

Die Nederlandse banken zullen vele zien overlopen naar andere debet banken, N26 en Revolut zijn seriuese parijen. Als u in Spanje of noem maar even wat op.. permanent woont en geen woonadres meer heeft in Nederland, dan is dit toch de meest logische weg die u zou kunnen gaan bewandelen.

Vast gebakken Nederlanders met hun pinpas zien ook straks hun glorieuse panden van het toneel verdwijnen waar ze nog even gezellig binnen kunnen wippen voor een gesprekje met een of andere manager die ze helemaal niet kennen.
Het worden callcenters en robots, my name is Amy ..what can I do for you?

En zo niet dan treft u de problemen vanzelf aan als u wilt pinnen of pas verliezen/gestolen in het buitenland, u gaat toch wel eens op vakantie. Revolut heeft een back up card die u kunt gebruiken bij verlies of diefstal, geweldig toch.

Daarom ben ik wel blij dat de AMRO mij heeft wakker geschud met deze vreemde uit het niets komende verhoging van 70% transactie kosten voor èèn overboeking naar het buitenland.

Lady1234

We kunnen natuurlijk de de bank verzoeken u een extra nota te sturen omdat u ze zo dankbaar bent. :lol:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt je sowieso afvragen waarom iemand die op de Kaapverdische eilanden woont een Nederlandse bankrekening aan zou moeten willen houden.

atlas1302

Lady1234 schreef:We kunnen natuurlijk de de bank verzoeken u een extra nota te sturen omdat u ze zo dankbaar bent. :lol:
In de 40 jaar als trouwe klant is deze extra nota al honderd keer betaald, dus neem vooral geen moeite.

atlas1302

kweenie schreef:Je kunt je sowieso afvragen waarom iemand die op de Kaapverdische eilanden woont een Nederlandse bankrekening aan zou moeten willen houden.
Misschien om goederen te kopen voor export, en mijn kopje koffie afrekenen met mijn pinpas in Nld. en om mijn moeder te verrassen met een bos bloemen.

Dat u daar niet op kan komen zegt wel iets.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zij dus uitgaven in Nederland, waarvoor je die extra bankkosten niet hoeft te betalen. Waarbij dit probleem dus niet speelt.

atlas1302

kweenie schreef:Dat zij dus uitgaven in Nederland, waarvoor je die extra bankkosten niet hoeft te betalen. Waarbij dit probleem dus niet speelt.
Als je het niet erg vind ga ik het je niet uitleggen, dan wordt het een commercieel verhaal wat op High level beter is uit te leggen dan hier.
Ik geef iedereen gelijk dus jij ook, fijn week-end.

Lady1234

Dus u wilt de voordelen van twee kanten.

Gesloten