Ik wil bij deze een klacht in dienen tegen de advocatuur. In verband met mijn echtscheiding heb ik een advocaat in de arm genomen (je bent dit verplicht als er een rechtzaak is).
Inmiddels heb ik mijn advocaat al fl. 25.000,- betaald, maar de dienstverlening van de advocaat is schandalig.
Mijn advocaat reageert niet op telefoon, fax, mail en brieven. Hij stuurt brieven van de advocaat van mijn ex 2 maanden nadat hij ze ontvangen heeft door naar mij, zijn berekeningen zij fors hoger dan de rechter zelf heeft bepaald, neemt geen actie wanneer nodig met als gevolg schade voor mij. Een aantal keren heeft hij mij afgescheept met zijn assistent, zelfs op een rechtszitting. De assistent wist helemaal niets van de zaak (ondanks goede bedoelingen van haar).
Tegelijkertijd stuurt hij wel forse rekeningen. Voor ieder telefoontje wordt minstens een kwartier gerekend, zelfs als dit telefoontjes zijn waarin ik hem verzoek eindelijk iets voor mijn zaak te doen (na diverse andere telefoontjes, brieven, faxen enz). Voor een rechtzaak heeft hij 4 uur reizen gerekend tegen vol tarief, daarnaast reiskosten, tijd die hij bij de zitting is geweest, en ook nog voorbereidingskosten. Specificaties van rekeningen krijg ik nooit, die moet vraag ik telkens maar weer. Daar kun je weer constateren dat de bestede tijd zeer ruim gerekend is.
Ik ben van mening dat het de hoogste tijd wordt dat de advocatuur hier eens mee stopt. Kennelijk kan de advocatuur dit maken, want ik heb inmiddels begrepen dat de meeste advocaten werken zoals de mijne. Bovendien houden ze elkaar allemaal de hand boven het hoofd. Naar mijn wordt door deze gang van zaken veel mensen onnodig geld afhandig gemaakt.
Radar,
Misschien een onderwerp om eens in een uitzending te behandelen. Of hoort het meer bij het programma "Opgelicht" thuis.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advocatuur
Re: Advocatuur
Ik heb dit ook ooit meegemaakt. Het was een hele nare tijd voor mijn ons thuis (gezien rechtzaken en publiciteit), dus ik wil liever niet oprakelen over de zaak zelf.
We waren onschuldig, maar mede dankzij ons peperdure advocatenkantoor is het op het laatst toch niet echt positief voor ons afgelopen.
Ook wij kregen meer rekeningen dan hulp!
Wanneer je zelf weinig af weet van recht dan ben je goed in de aap gelogeerd.
Ook wij werden regelmatig 'afgescheept'met mensen in opleiding. Omdat ik uit frustratie over de hele zaak alles uit mijn hoofd wist heb ik zelfs een maal de verdediging zelf gedaan omdat de dame in kwestie haast niets wist en daardoor geen verweer gaf! De rekening was echter even hoog als was het een ervaren advocaat.
Keuze hadden we ook niet, want bij de zitting verscheen dan gewoon iemand anders!
We waren onschuldig, maar mede dankzij ons peperdure advocatenkantoor is het op het laatst toch niet echt positief voor ons afgelopen.
Ook wij kregen meer rekeningen dan hulp!
Wanneer je zelf weinig af weet van recht dan ben je goed in de aap gelogeerd.
Ook wij werden regelmatig 'afgescheept'met mensen in opleiding. Omdat ik uit frustratie over de hele zaak alles uit mijn hoofd wist heb ik zelfs een maal de verdediging zelf gedaan omdat de dame in kwestie haast niets wist en daardoor geen verweer gaf! De rekening was echter even hoog als was het een ervaren advocaat.
Keuze hadden we ook niet, want bij de zitting verscheen dan gewoon iemand anders!