LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afronden!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
mamajoha

Afronden!

Ongelezen bericht door mamajoha »

Sinds 1 september mogen winkeliers contante bedragen afronden op 5 euro cent. Nou ben ik nog geen enkele winkelier tegengekomen die dat niet doet. Albert Heijn, C1000, Dirk v.d. Broek, Vomar, allemaal maken ze van de regel gebruik. ZELFS als je voor 21.03 euro megadure benzine koopt bij de BP moet je al 21.05 betalen. Nu is daar niets aan te doen, het is een nieuwe regel in ons land.
Waar ik wel van baal is dat er voor kleinere bedragen geen andere mogelijkheid is. Als ik bijvoorbeeld iets koop voor 2.93 euro moet ik contant betalen 2.95 euro. Als ik pin komt er 10 cent bij en vaak is chippen niet mogelijk. Ik vind dat elke winkelier ons de mogelijkheid moet geven om kleine bedragen te chippen. Daar is dat apparaat toch voor in het leven geroepen ????

Gast

Re: Afronden!

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt volkomen gelijk ! Alleen willen de winkeliers hier niet aan.Ze willen namelijk geld verdienen en niet uitgeven.Het kabinet had dat moeten verplichten bij invoering van deze proefperiode.

Dus een advies koop bij een supermarkt zoveel mogelijk en pin gewoon.
Helaas voor de kleine winkelier kost 'm dit klanten,maar kan deze overwegen om misschien toch een chip te installeren :lol:

Groet

Gast

bestaan ze nog??? mensen die chippen??????

Gast

Ze bestaan steeds minder helaas,komt door het vrekkengedrag van de winkeliers. :x

BERTELS

Ongelezen bericht door BERTELS »

er zijn redelijk veel winkels met een chip apparaat, er wordt echter bijna nooit gebruik van, komt door de consumenten, dat zijn pas vrekken....

Gast

er zijn redelijk veel winkels met een chip apparaat, er wordt echter bijna nooit gebruik van, komt door de consumenten, dat zijn pas vrekken
Zeg dan maar eens waar .En waar het er wel eens kan weten niet eens achter de kassa hoe het werkt.

Ik heb dit ding ook omdat je hier in Rotterdam zonder kan als je op de straat moet parkeren.
Als je dan weer bij meeste ziekenhuizen in de parkeergarage of op het parkeerterein ,dan weer niet kan chippen , begrijp ik daar natuurlijk helemaal niks van.
dat zijn pas vrekken
Ik moet die jaarlijkse extra bijdrage toch betalen aan de postbank dus dat maakt me niks uit .

Gast

Geplaatst op 08 Oct 2004 09:40 door Gast
Quote:
er zijn redelijk veel winkels met een chip apparaat, er wordt echter bijna nooit gebruik van, komt door de consumenten, dat zijn pas vrekken

Zeg dan maar eens waar .En waar het er wel eens kan weten niet eens achter de kassa hoe het werkt.

Ik heb dit ding ook omdat je hier in Rotterdam niet zonder kan als je op de straat moet parkeren.

Gast

hallo, ik werk in een winkel, en chippen wat kan ,gebeurt bijna niet ,wel pinnen waar we niets voor vragen ook niet als het voor €1.00 is,dus dat is voor ons erg duur en waarom niet omdat de meeste mensen het niet willen , waarom ik weet het niet. Toos

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Het is zoiezo bull **** om extra kosten te rekenen voor pinnen in een winkel. Ze willen je allemaal massaal aan het pinnen hebben, maar als je dan pint is het constant "Ja dan komt er wel 10/20/50 cent bij"

Belachelijke actie !!! Ik zeg dan ook dat ze hun spullen mogen houden als ik er voor moet betalen. Aan die afzetterij wil ik niet meewerken.

Gesloten