LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschaffing Wtcg

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje

Re: Afschaffing Wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb het uitgelegd,pak het op zoals je wilt.

Dat er geld verspilt wordt aan dingen,onzin dingen en belangrijke wordt oo bezuinigd.maar kan je toch zelf ook bedenken of niet

Feit dar als ik van een berg mieter wordt ik nietnaar londen gebracht of thuis in paleis verzorgd,worden normale burgers ook. Iet

Dat rutte gaat,is bekasting geld,kunnen ze beter aan chronische zieken besteden ..of armoede gezinnen.
@ ciske daar heb je gelijk in

De rest hier moet je het mee doen,marnix uitleg voor jou,
Nok hiermee wee waar het heengaat...geen zin in,om uit de tent gelokt te worden....( door bep mensen)

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

rozemarijntje schreef:Ik heb het uitgelegd,pak het op zoals je wilt.

Dat er geld verspilt wordt aan dingen,onzin dingen en belangrijke wordt oo bezuinigd.maar kan je toch zelf ook bedenken of niet

Feit dar als ik van een berg mieter wordt ik nietnaar londen gebracht of thuis in paleis verzorgd,worden normale burgers ook. Iet

Dat rutte gaat,is bekasting geld,kunnen ze beter aan chronische zieken besteden ..of armoede gezinnen.
@ ciske daar heb je gelijk in

De rest hier moet je het mee doen,marnix uitleg voor jou,
Nok hiermee wee waar het heengaat...geen zin in,om uit de tent gelokt te worden....( door bep mensen)
Als jij van een berg mietert, dan kom je net zoals Friso in het ziekenhuis.
Dit heeft, ook wil je het weer niet geloven, niets met het topic te doen.

Dat Rutte naar de OS gaat is een andere discussie, maar heeft ook niets met dit topic te doen.

Niemand lokt jou uit de tent, maar je kan gewoon NIET discuteren, zoal bep mensen wel kunnen doen. :mrgreen:

rozemarijntje

Voorlopig sprak ik iemand die een maagbloeding heeft gehad,omdat ze geen maagbeschermers kon betalen ,werden door haar verzekering niet vergoed,voel niet onder chronisch..
Nou top toch.....

MAar hoog van de toren blazen als je het zelf goed hebt en niet weet wat er allemaal speelt bij chronisch zieke,waarbij alles afgenomen wordt....en bezig blijft met bezuinigen daarop,moet je je zelf toch eens flink achter de oren krabben.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2014 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:Voorlopig sprak ik iemand die een maagbloeding heeft gehad,omdat ze geen maagbeschermers kon betalen ,werden door haar verzekering niet vergoed,voel niet onder chronisch..
Nou top toch.....
Is gewoon verschrikkelijk die dingen, je moet ze eerst 6 maanden slikken voordat het onder
chronisch valt althans zo was het vorig jaar, weet niet of dat nu nog zo is voor dit jaar.

Zo heeft iemand laatst een bepaalde antibiotica voorgeschreven waarvan die persoon 500 mg per dag nodig had.
1 tabletje van 500 mg word niet vergoed !
2 tabletjes van 250 mg word wel vergoed dus heeft die persoon 2 tabletjes van 250 mg voorgeschreven gekregen.

rozemarijntje

Chocomelk schreef:
rozemarijntje schreef:Voorlopig sprak ik iemand die een maagbloeding heeft gehad,omdat ze geen maagbeschermers kon betalen ,werden door haar verzekering niet vergoed,voel niet onder chronisch..
Nou top toch.....
Is gewoon verschrikkelijk die dingen, je moet ze eerst 6 maanden slikken voordat het onder
chronisch valt althans zo was het vorig jaar, weet niet of dat nu nog zo is voor dit jaar.

Zo heeft iemand laatst een bepaalde antibiotica voorgeschreven waarvan die persoon 500 mg per dag nodig had.
1 tabletje van 500 mg word niet vergoed !
2 tabletjes van 250 mg word wel vergoed dus heeft die persoon 2 tabletjes van 250 mg voorgeschreven gekregen.
Ik weet ook niet hoe het dit jr is,zei kreeg ze niet,zware medicatie,al gastje maag dus al risicofactor.ik gebruik ze al jaren ...ze hogere dosis als normaal en dan nog vloeibaar spul,erbij wat niet vergoed wordt,op teken van internist fles a 7,49 doe ik 2,5 dag mee...
Zat mensen die denke. Ja dat gaat niet,nee gaat ook niet,wao,aow,of wat voor uitkering of laag inkomen dan ook..

Reken eens uit hoop geld hoor..elke mnd flink bedrag wat apo afschrijft bij me,ook twee andere medicijnen niet vergoed...tel uit..

Ken hier zat mensen die dat niet kunnen betalen,in en in triest...
Maar goed we kunnen ons er beter bij neerleggen dat het alleen maar erger wordt..
Te triest voor woorden ..voor land als ned...

Chocomelk

Het is te gek voor woorden dat in Nederland vele mensen hun medicijnen niet kunnen ophalen bij apotheek omdat ze het gewoon niet betalen kunnen.

Chocomelk

vogels schreef:Even een update: De Tweede Kamer is inmiddels akkoord gegaan met afschaffing van zowel de Wtcg als de CER.

Op 4 maart a.s. wordt het wetsvoorstel behandeld in de Eerste Kamer http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... financiele

https://iederin.nl/nieuws/15102/gemeent ... vervangen/

Verdere afhandeling Wtcg
De Wtcg wordt als het aan het kabinet ligt met terugwerkende kracht afgeschaft. Dit betekent dat de tegemoetkoming in 2014 voor het laatst worden uitgekeerd. Binnenkort moet echter blijken of de Eerste Kamer de ‘terugwerkende kracht’ van de wetswijziging accepteert.

De Kamer maakte zich zorgen of straks wel iedereen die inkomensondersteuning nodig heeft door gemeenten gevonden gaat worden. Daarom is afgesproken dat mensen die in 2014 een Wtcg-tegemoetkoming krijgen via een antwoordkaart hun gegevens ter beschikking van de eigen gemeente kunnen stellen.

Eigen Risico
Het verdwijnen van de Compensatie eigen risico is teleurstellend gezien de ontwikkelingen die gaande zijn. De komende jaren worden aanspraken uit de AWBZ - zoals persoonlijke verzorging - overgeheveld naar de Zorgverzekeringswet. Het eigen risico en de premies kunnen hierdoor fors stijgen. Afschaffing van de CER kan dus eigenlijk niet op slechter moment komen.
Niet normaal ! :evil:

Gesloten