LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alimentatie

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kees klef

alimentatie

Ongelezen bericht door kees klef »

ik heb een -waarschijnlijk- juridische vraag.

Stel ik ben gescheiden en ik betaal alimentatie voor mijn kind aan mijn ex. Wij hebben dit bedrag destijds afgesproken en gebaseerd op het feit dat zij in de voormalige sponde kan blijven wonen.
Deze woning was boven de huursubsidiegrens, maar die kon zij eigenlijk niet zelfstandig bekostigen. Daarom betaal ik (zeker en vast) veel meer alimentatie dan een ander. De huur kon destijds natuurlijk niet omlaag omdat er een huurcontract lag en er gewoon één huurder vertrokken is en de ander zette het voort.

Het bedrag van de kinderalimentatie is bekrachtigd bij de Kantonrechter.

Stel dat zij binnenkort woningruil gaat doen. Het lijkt mij dat er dan sprake is van een andere huurovereenkomst, met een ander huurbedrag. Het lijkt mij sterk dat mijn ex duurder gaat wonen. Dus dat zal wel goedkoper wordern, want eea wordt natuurlijk weer getoetst adhv je inkomen. Volgens mij is de noodzaak van de VERHOOGDE alimentatie dan dus afgelopen. Wellicht heeft ze zelfs wel recht op huursubsidie, ik weet daar de criteria niet voor.

Kan ik dit zonder al te veel problemen laten aanpassen bij één of andere instantie? Of is dit een geval van dikke pech en lange juridische procedures waar ik geen geld voor heb?

Graag een serieuze reactie.

Gast

Re: alimentatie

Ongelezen bericht door Gast »

je kunt vermindering van alimentatie aanvragen ,maar dit moet altijd via de rechter. betekent dat je weer naar een advocaat moet en die weten de prijzen ook wel. wordt een kwestie van rekenen of je de kosten van de advocaat terug verdient met de verminderde alimentatie. moet het trouwens nog lukken ook, zal niet meevallen, meestal.
succes

Gesloten