LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alimentatie

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ad van weert

alimentatie

Ongelezen bericht door ad van weert »

Betaal alimentatie aan mijn ex zij werkt 24 uur ik 40 en zijn kinderloos
Mijn vraag is of ik wel alimentatie moet betalen.
Omdat zij meer kan werken maar dit niet doet omdat zij met een opleiding bezig is.
Ik moet regelmatig mijn spaar potje aanspreken om mijn kosten te betalen maar ook dat houd een keer op.
Voor mijn gevoel heb ik wel zoiets als je kinderen heb oke.
Daarom vind ik dat de wet niet redelijke is.
En dat ieder maar voor zijn eigen moet zorgen die geen kinderen hebben en niet de een moet betalen terwijl dat de ander zit te potten.
Gek ga ik hier van worden

FHV

Re: alimentatie

Ongelezen bericht door FHV »

Dit had je natuurlijk kunnen bespreken met de advocaat toen het convenant opgemaakt werd. Je kan ten alle tijde herziening aanvragen, je moet je alleen afvragen of de kosten van de advocaat opwegen tegen die winst die je zou hebben. Met je ex zelf valt niet communiceren?

VioletPrue

Re: alimentatie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De wet is nu eenmaal zo, dat de een het niet veel slechter mag hebben dan de ander.
Als uw ex met een opleiding bezig is, zal zij wellicht (ik ken de situatie niet, dus vandaar wellicht) niet meer dan 24 per week kunnen werken.
Zij heeft hierdoor dus lagere inkomsten en door haar opleiding misschien meer kosten.
Dan is het dus terecht dat u haar alimentatie betaalt, ook al heeft u geen kinderen samen.
Dit was in het geval van mijn zus ook zo en die had ook recht op alimentatie.

Gesloten