LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] als de regering ja zegt

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

als de regering ja zegt

Ongelezen bericht door Gast »

wie heeft er een uitvoerbaar idee om te doen als de regering ja zegt tegen de grondwet? mijn idee zou zijn om massaal de straat op te gaan op een werkdag en nl plat te gooien . kijken of dat zo goed is voor de economie.

Gast

Re: als de regering ja zegt

Ik voel er wel voor,en een goed ideeiiiiiiiiiiii

Gast

Ik zou als volk eisen dat de regering dan met onmiddelijke ingang aftreedt. Dat kan inderdaad door massaal het werk neer te leggen.

Gast

Ja, dan ben je echt goed bezig :roll:
Nog steeds niemand die begrijpt dat je daar uiteindelijk jezelf en de rest van het Nederlandse volk mee hebt?

Gast

Dat wij het zijn die die financiele klap moeten opvangen, is wel duidelijk. Maar wat kost meer geld denk je? Een regering die met haar wanbeleid het land de afgrond is aan het inwerken, of een paar dagen staken? Ik denk dat het wanbeleid meer schade aanricht, dan die paar dagen staking zullen veroorzaken. Het huidige kabinet is namelijk voorzieningen die we al jaren hebben, binnen de kortst mogelijke tijd kapot te maken.

Wat denk je dat een nieuwe regering zal doen? Die zal zich wel eerst tweemaal bedenken, eer ze weer zo'n wanbeleid durven te voeren, ze weten dan drommels goed dat het volk dergelijk gedrag niet meer tolereert.

Gast

Nog nooit zoveel domheid bij elkaar gezien....
Maar goed, wanneer jij denkt dat dat werkt, ga dan vooral je gang...
:roll:

Gast

Als jij je hormonen in bedwang probeert te houden, dan zou je niet spontaan allerlei naamkaartjes bedenken voor mensen die andere gedachten hebben als jij.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het huidige kabinet is namelijk voorzieningen die we al jaren hebben, binnen de kortst mogelijke tijd kapot te maken.
Zie daar ook de essentie van het probleem. Sommige voorzieningen hebben we al jaren, ze kosten handen vol geld en ze worden vaak onterecht gebruikt. Neem het grijze kenteken, neem het profiteren van ouderen van de AOW zonder een cent mee te betalen, neem de mensen die voor elk kuchje bij de dokter zitten en de meest onmogelijke eisen stellen.

Het huidige kabinet ziet eindelijk in dat het zo niet langer kan en dat er een aantal flinke maatregelen genomen zal moeten worden, nu en in de toekomst, om de leefbaarheid van dit land veilig te stellen.

Hard voor sommige mensen, maar op de lange termijn volledig rechtvaardig.

En nee ik ben geen voorstander van de Europese Grondwet, maar wel van de maatregelen van dit kabinet.

DaarIsHijWeer

Ongelezen bericht door DaarIsHijWeer »

Geplaatst op 20 Mei 2005 11:09 door karr-2
--------------------------------------------------------------------------------
Zie daar ook de essentie van het probleem. Sommige voorzieningen hebben we al jaren, ze kosten handen vol geld en ze worden vaak onterecht gebruikt. Neem het grijze kenteken, neem het profiteren van ouderen van de AOW zonder een cent mee te betalen, neem de mensen die voor elk kuchje bij de dokter zitten en de meest onmogelijke eisen stellen.

Het huidige kabinet ziet eindelijk in dat het zo niet langer kan en dat er een aantal flinke maatregelen genomen zal moeten worden, nu en in de toekomst, om de leefbaarheid van dit land veilig te stellen.

Hard voor sommige mensen, maar op de lange termijn volledig rechtvaardig.

En nee ik ben geen voorstander van de Europese Grondwet, maar wel van de maatregelen van dit kabinet.
Ik vond het al verdacht stil van jouw zijde de laatste tijd Karr, ben je op vakantie geweest?

Met een aantal zaken ben ik het met je eens, er zijn inderdaad voorzieningen waar mensen gretig misbruik van maken. Dat door die misbruik heel veel geld verloren gaat, is ook duidelijk. Maar om vanwege de misbruik voorzieningen maar af te schaffen, vind ik toch wel heel ver gaan, probeer dan op zijn minst de misbruikers aan te pakken.

En wat die maatregelen die het kabinet is aan het treffen, het kabinet kijkt niet langer dan hun neus lang is. Neem nu bijvoorbeeld de aankomende vergrijzing, ze weten dat dat een probleem gaat worden, maar zijn wel zo dom om niet in te zien dat we dus daarvoor kinderen noodzakelijk zijn, die later de klap kunnen opvangen. Wat doet ons slimme kabinet daaraan, juist die maakt het jonge werkende gezinnen haast onmogelijk om nog kinderen aan te schaffen. Bravo, wat een geweldige blunder. Als inderdaad de kosten de pan uitrijzen, zoek dan eerst eens uit waarom die kosten de pan uitrijzen, wellicht dat je dan zaken boven tafel haalt die het daglicht niet verdragen en zo de kosten naar beneden kunt halen.

karr-2

haast onmogelijk om nog kinderen aan te schaffen.
Kinderen schaf je niet aan, je krijgt ze van Moeder Natuur in bruikleen. En inderdaad is het minder handig om het krijgen of onderhouden van kinderen moeilijker te maken, maar dat zal op korte termijn nodig zijn om de kosten eerst weer onder controle te krijgen.

Als ze eenmaal weer onder controle zijn, dan kunnen we verder gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.

Gast

Als ze het toch doen,dan breekt de anarchie uit.

En anders is een aftreden van deze regering wel een goed stap in de richting.

obelix

Ongelezen bericht door obelix »

En om die kosten onder controle te krijgen, zijn er heel wat jaartjes nodig, denk je niet? En wat is het gevolg dan weer? Ten eerste zijn er veel minder kinderen op de wereld gebracht, wat weer als gevolg heeft dat vanwege de vergrijzing de oudedagvoorziening onbetaalbaar wordt.

Actie --> Reactie --> Reactie

Volgens bovenstaand principe gaat het echte doemscenario, volgens het kabinet is er sprake van onderstaand principe.

Actie --> ?

Inderdaad, ze beseffen niet wat ze aan het doen zijn, ze zijn een aantal zaken gigantisch om zeep aan het helpen, omdat ze niet vooruit willen denken. Dan investeer ik liever wat meer, zodat jonge gezinnen kinderen op de wereld kunnen zetten, dan later als wij hopen van onze oude dag te mogen genieten, de oudedagvoorziening niet meer bestaat. Dat zou namelijk betekenen dat de werkenden van nu zich hebben mogen blauwbetalen, maar later als dank in de kou mogen blijven staan en dat we als het ware maar kunnen zien waarvan we moeten leven.

Gast

Sommige dingen in de samenleving zijn nu eenmaal niet te voorzien laat staan te regelen. De huidige regering gelooft op een kortzichtige manier in een 'maakbare samenleving'. Vooruit zien is goed en zelfs noodzakelijk, maar niemand heeft wat dat betreft de wijsheid in pacht.

De huidige overheid meent, aan haar arrogante gedrag te oordelen, dat zij WEL de wijsheid in pacht heeft. Dat tevens zeer asociale gedrag manifesteerd zich in de vorm van een gigantische betonnen plaat die ze voor hun kop hebben.

Alleen hun Haan mag victory kraaien terwijl iedereen duidelijk is dat er voor het beleid geen enkel noemenswaardig draagvlak meer onder de bevolking is. Ruim 80% is het al lange tijd spuugzat. Door stoïcijns zo door te gaan met het beleid graven ze hun eigen, maar helaas ook ons graf.

Gast

Door nee te stemmen geef je de regering een stok om mee te slaan en een verklaring voor de achterblijvende economie in Nederland: "Nederland blijft achter omdat er hier minder draagkracht is voor een verenigd Europa, dat gaat ten kosten van het internationaal Handelsverkeer." of onzin van die orde. Op die manier zullen ze de gevolgen van hun eigen desastreuze beleid op de kiezer af proberen te schuiven.

Verder denk ik dat we er gerust vanuit kunnen gaan dat ons represailles te wachten staan van de regering als we met z'n allen nee stemmen.

Desalniettemin: stemt allen tegen: de Europese Grondwet is weer een stap verder richting zowel het officiele doel als het officieuze doel van de EU.

Officieel: Nivellering van deelnemende landen: De "rijke" (yeah right) landen betalen om de "arme" landen uit het slop te trekken. Met de nieuwe deelnemers erbij is deze put nog bodemlozer geworden als ze al was.

Officieus: zoveel mogelijk Haagse vriendjes op vage anonieme posten parkeren om zoveel mogelijk publiek geld bij elkaar te graaien voor eigen gewin.

Een idee wat te doen als de regering het "nee" van het referendum in de wind slaat?

Wat je ook verzint, ieder plan staat of valt met de rol die de media daarin wil en kan vervullen.

karr-2

Verder denk ik dat we er gerust vanuit kunnen gaan dat ons represailles te wachten staan van de regering als we met z'n allen nee stemmen.
Dan zouden ze het zoiezo niet lang meer volhouden als ze op een dergelijke kinderlijke manier reageren. Het aandeel nee stemmers groeit met de dag dus ze zien de bui al lang hangen.

Gast

Wat voor straf zouden we krijgen dan???Nou,ik ben niet bang hoor en ik laat mij door niemand dwingen.Ik stem hoe ik wil en niet wat de regering wilt..Ik zou zeggen op naar de stembus!!!!.

Gast

ik heb dit idee naar voren gebracht omdat er gewoon iets moet gebeuren . straffen kunnen ze ons niet meer want ze hebben ons de afgelopen 2 jaar al leeggezogen. ze hebben het steeds maar over hoe goed het voor de economie is. hoe goed zal nederland plat gooien zijn voor de economie? ik denk dat we dan toch onze zin wel krijgen. het land waar het eurovisie songfestival gehouden wordt bv. daar zei een burger op de tv ; kijk jongens zo willen wij jullie laten zien hoe goed wij bij europa horen, en dat wij ook naar andere landen kunnen gaan . drie keer raden welk land. dit kan gewoon niet meer.

Gesloten