LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antenneomschakeling

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
mediaservice

Antenneomschakeling

Ongelezen bericht door mediaservice »

In de nacht van 29 op 30 okt. 2006 word het analogeantennesignaal uitgeschakeld, en wordt vervangen door het digitalesignaal.
natuurlijk lekker duur weer, decorder, smartcard.
ik snap niet hoe de overheid er aan komt om zulke onzin uit te voeren.
Er zijn 228.000 mensen in totaal die dit nog gebruiken, dus wat lopen ze te zeuren?!

Nederland is het eerste land die dit soort zaken uitvoerd!

karr-2

Re: Antenneomschakeling

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja het is de prijs die je betaald voor de vooruitgang vrees ik. Analoog signaal is echt niet meer van deze tijd en ook niet meer te garanderen.

Bovendien vallen de kosten voor omschakelen best mee, dus gewoon aanschaffen en niet moeilijk doen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

geachte starter
Hier zijn al topic`s over
heeft u al gelezen wat het de maatschappij kost om het in stand te houden.?

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Bovendien vallen de kosten voor omschakelen best mee, dus gewoon aanschaffen en niet moeilijk doen.
Weer een typische Karr-2 uitspraak. Denk toch eens een keer na man !
Wat voor de 1 een "zakcentje" is, kan voor de ander een "aderlating" zijn.

Waar we trouwens NIETS over lezen: Wordt het geintegreerde kijkgeld (in de belastingen) dan ook afgeschaft of verlaagd ?

We worden met z'n allen op kosten gejaagd (smartcard) omdat dit de mogelijkheid geeft de eigenaar van zo'n smartcard te bestoken met aanbiedingen aangaande b.v. digitale tv-paketten........... (En dat heb IK niet bedacht) en niet omdat gecodeerde uitzendingen beter van kwaliteit zouden zijn........

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Weer een typische Karr-2 uitspraak. Denk toch eens een keer na man !
Wat voor de 1 een "zakcentje" is, kan voor de ander een "aderlating" zijn.
Waarom is dat een Karr-2 uitspraak als er meerdere mensen op het forum zijn die (bijna) hetzelfde zeggen?

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Vreemd dat in Nederland nog altijd het analoge FM signaal hoogtij viert!,

Tijdens mijn vakantie in Engeland viel het me op dat het goedkoopste klokwekkertje daar al via het digitale DAB radio systeem werkt!,

Misschien lopen we hier achter!, maar zeker weet ik het niet!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik kan je wel garanderen dat we achter lopen en zolang mensen blijven zeuren over geld en kosten zal dat ook zo blijven vrees ik.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Is het in Engeland gecodeerd dan Ulbe ?

Over kosten zeuren ? Neem me niet kwalijk, maar 179 Euro betalen voor alleen de ontvangst van een regionale zender mag best overdreven worden geacht......(Dat geldt voor schotelbezitters)
Bovendien is een dergelijk bedrag niet voor elkeen op te hoesten (Ja, ik kan het wel betalen, maar vertik het gewoon)

Zit me dus tevens af te vragen of er portables (TV op batterijen) komen met ingebouwde smartcardreader... :shock:

M.a.w. Om een regionale zender te kunnen ontvangen is men in het vervolg (vanaf 1-11) afhankelijk van een wandcontactdoos, agregaat of omvormer. :cry:

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zeer waarschijnlijk is in Engeland naast het analoge signaal ook het DAB signaal te ontvangen!, :)

In Nederland is, zover ik weet die dekking nog niet overal in Nederland,
Om een regionale zender te kunnen ontvangen is men in het vervolg (vanaf 1-11) afhankelijk van een wandcontactdoos, agregaat of omvormer.
Zover ik weet, zijn er nog geen digitale portable tv op de markt die dit digitale signaal ondersteunen,

En dan maar te zwijgen over de zak tv'tjes met ingebouwde tuner!, deze toen des tijds, behoorlijk dure tv'tjes kunnen zo het asvat in!, evenals de kleine portable camping tv's, al dan niet kleur, kunnen de vuilnismannen ook meteen meenemen!,

Goed voor het milieu...

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten