LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AOW gat van 2 jaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
cor349

AOW gat van 2 jaar

Ongelezen bericht door cor349 »

Geachte Radar,

Ik ben, na ruim 35 jaar beroepsbrandweerman geweest te zijn, op 1mei 2011 met (de toen nog geldende voorwaarden) de FUT/FLO gegaan (55 jaar) . Weggegaan (vrijwillig/verplicht) met de TOEN geldende regels en voorwaarden voor AOW en pensioen en Levensloop.
In 2012 heeft de regering de regels eenzijdig veranderd en kan ik het pensioengat van 2 jaar voor mij, (65-67) met geen mogelijkheid meer repareren. Diverse ex-collega's van de Brandweer/Politie en Ambulance zitten met het zelfde probleem nu. Teruggaan naar de vorige baas kan niet meer. Dit probleem is al diverse keren aangegeven bij de bonden en media. Helaas kan niemand dit wat schelen en wordt dus niet opgepikt. Op diverse forums heb ik een link gezet naar 2 advocaten, die een stichting hebben opgericht en een rechtzaak gaan beginnen tegen de staat over het AOW gat dat varieerd van 1 maand tot 2 jaar. Steeds wordt dit verwijder daar dit "reclame" is . Ik probeer toch zoveel mogelijk ex-hulpdienstenmedewerkers hiervaan op de hoogte te stellen. Hierbij wil ik dus zeggen tegen de (ex)-collega's..... google op aow gat en dan met de namen Fre...... Ik mag hier geen link plaatsen.
Succes gewenst.
Hopende op gerechtigheid.

Pb is ook goed.
Laatst gewijzigd door cor349 op 12 dec 2012 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Re: AOW gat van 2 jaar

Ongelezen bericht door nevermind »

Je mag hier ook schrijven, dat lotgenoten jouw via PB kunnen benaderen, dan is het niet tegen de gedragsregels.
Namen zijn ook hier verboden.
Succes!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien een soort van hint, waardoor ze de link kunnen vinden?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is vervelend voor jou, maar ik denk dat dit eerder iets is voor de cao onderhandelingen en niet voor de 'algemene' overheid. Het was onderdeel van je arbeidsvoorwaarden, die werkgever en werknemers hebben afgesproken, dat je vervroegd mocht stoppen en dat je tot 65 jaar een uitkering krijgt. Als er als gevolg van aanpassing van algemene wetten een gat komt tussen die regeling en het pensioen plus aow, dan zou ik eerder denken dat via de cao daar een oplossing voor gevonden zou moeten worden.

Gesloten