LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting: Elektronische aangifte

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ton Kleimeier

Belasting: Elektronische aangifte

Ongelezen bericht door Ton Kleimeier »

Ik heb reeds in maart jl mijn aangifte 2002 via het internet verstuurd.
Op 6 oktober 2003 maar eens ginformeerd hoe het staat met mijn aanslag, ik kreeg te horen dat er niets is ontvangen. Ik heb dus op aanraden van de dienst Venlo de aangifte nogmaals verstuurd op 7 oktober 2003.
Op 31 oktober 2003 krijg ik een brief, gedateerd 3 november 2003 waarin ik aangemaand wordt tot het doen van aangifte over 2002 met zeer dreigende taal dat het anders tot een boete kan komen. Na zeer lang aan de telefoon te hebben gewacht, zeker een kwartier naar piep te hebben geluisterd, krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. Deze adviseerd mij om de aangifte uit te printen en deze ondertekend te versturen naar de dienst, iets wat nb uitdrukkelijk wordt afgeraden.

De elektronische aangifte gaaft aan het eind verzonden op ... aan maar men kan er dus niet op vertrouwen dat het ook daadwerkelijk aankomt.
:evil:

Gast

Re: Belasting: Elektronische aangifte

Ongelezen bericht door Gast »

:oops: Weet je zeker dat ja aangifte ontvangen is? Je moet n.l. de virusscanner uitzetten , anders ontvangt de belastingdienst je aangifte niet!!!!!!!!!!!!! Makkelijker kuinnen ze het niet maken.

Gast

Als je de aangifte verstuurd, krijg je automatisch het bericht uw aangifte is ontvangen. Kan maar 1 keer verstuurd worden.

Dus ?????????????????????????????????????????????????

Paul

Gast

Dit is ons ook overkomen. Ook ik kreeg een ontvangstbevestiging in beeld! Ik had mijn virusscanner uitgezet.
De dame bij de belasing vertelde me doodleuk dat ik dat niet via de startbalk had moeten doen maar via het virusprogramma zelf. Ook op mijn reactie dat ik wel een ontvangstbevestiging in beeld had gekregen zei ze "Ja..... maar dat zegt niets" (zal wel aan mij liggen dat ik dat niet snap).
Moest hem nogmaals maar even op een discette zetten en over de post versturen. En dan zal het waarschijnlijk geen consequentie's voor ons hebben. (alsof ik er iets aan kon doen) Ik heb haar nog gevraagd of ik voortaan moest bellen of mijn aangifteformulier wel aangekomen was, en als heel Nederland dat ging doen ze waarschijnlijk aardig wat personeel extra in moesten zetten, maar daar gaf mevrouw geen antwoord op. Zij kon er ook niets aan doen.
Lekker klantvriendelijk hé.

Inmiddels is het wel rond en de def. aanslag hebben we ook al ontvangen.

Belastingdienst leuker kunnen we het niet maken, en logischer ook niet!!

Marc

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

:shock: oef ik dacht dat ik de enigste was maar er zijn er dus meer

strik

Ongelezen bericht door strik »

Niet alleen je virus-scanner moet uitstaan ook de fire-wall, dus alles wat internet beschermd uitzetten en versturen als alles klaar is het beste dat je je computer opnieuw opstart en virus-scanners en fire-walls kunnen gewoon via de taakbalk uitgezet worden. uit is uit :lol:

hoop voor de volgende keer dat het wel lukt

Astrid

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Niet je firewall en ook niet je hele virusscanner .Wel even de visrusscanner voor uitgaande berichten .Dus waar hij scant op berichten die jezelf verzend.
Wel belachelijk dat ze zo iets maken dat je dat moet doen.
Het is ook slim om het bericht waarop staat dat je hem hebt verzonden uit te printen.

Gesloten