| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belasting
-
Vanessabergsoeff
Belasting
Hoe kan het hier in Nederland zo zijn, dat hoe meer banen je hebt hoe mee belasting je betaald??? kan iemand mij dit uitleggen?
Dat is natuurlijk echt te gek, hoe stimuleer je mensen om te gaan werken... nou zo in ieder geval NIET, hoe meer je werkt hoe meer je gestraft wordt.
Volgens mij hoort het andersom te zijn!! hoe meer je werkt hoe minder belasting je betaald.
Dat is natuurlijk echt te gek, hoe stimuleer je mensen om te gaan werken... nou zo in ieder geval NIET, hoe meer je werkt hoe meer je gestraft wordt.
Volgens mij hoort het andersom te zijn!! hoe meer je werkt hoe minder belasting je betaald.
-
Gast
Re: Belasting
Whooooooooooooooo, dan ga ik 24/7 werken, betaal ik helemaal geen belasting meer
het is gewoon logisch dat je meer gaat betalen, naar mate je meer banen hebt Vanessa.
Kan je daar niet tegen neem je gewoon 1 baan.
het is gewoon logisch dat je meer gaat betalen, naar mate je meer banen hebt Vanessa.
Kan je daar niet tegen neem je gewoon 1 baan.
-
Gast
In Nederland is het nog altijd zo dat je alles wat je extra verdient of krijgt, je het merendeel daarvan naar de belasting mag brengen. Men is tegenwoordig al verplicht om 2 inkomens te hebben wil je je wat kunnen permiteren. Maar als je dit hebt, wordt het je van de andere kant via de belastingdienst weer grotendeels afgenomen. Jakhalzen zijn het. Nog wat meer stemmen op die Zalm en zijn maatjes.
-
Gast
Als je meerdere banen hebt, is het plukken voor de overheid!,
Je brengt normaal gesproken meer geld binnen met 2 banen dan met een baan!,
En dat is natuurlijk mooi meegenomen voor de overheid,
Je kan beter één goede baan hebben, dan twee banen die hetzelfde bedrag opleveren,
We leven in Nederland, weet je nog?, het kleine landje met het "kaalplukteam" in Den Haag!,
Jammer dat het Nederlandse volk het allemaal apatisch slikt, in menig ander land waren er al lang demonstraties geweest,
Maar de Nederlander betaald trouw de belasting, en werkt tot die er bij neervalt!,
Zelf zit ik echt te overwegen om te emigreren, weg van dit kleine koude kale kikker landje, met haar hoge belastingen, en weinig baten!.
Je brengt normaal gesproken meer geld binnen met 2 banen dan met een baan!,
En dat is natuurlijk mooi meegenomen voor de overheid,
Je kan beter één goede baan hebben, dan twee banen die hetzelfde bedrag opleveren,
We leven in Nederland, weet je nog?, het kleine landje met het "kaalplukteam" in Den Haag!,
Jammer dat het Nederlandse volk het allemaal apatisch slikt, in menig ander land waren er al lang demonstraties geweest,
Maar de Nederlander betaald trouw de belasting, en werkt tot die er bij neervalt!,
Zelf zit ik echt te overwegen om te emigreren, weg van dit kleine koude kale kikker landje, met haar hoge belastingen, en weinig baten!.
-
Vanessabergsoeff
en weet iemand, als je een 2de baan erbij neemt voor 6uur perweek, kan je dan volgend jaar een belatinsaanslag krijgen, ik woon samen en
en heb zelf een baan voor 35 uur?
ik vind het gewoon belachelijk dat als je WILT werken je gewoon gestraft wordt.
uitkering is beter denk ik he!!!! zo denken de meeste wel, gek??? nee vind ik van niet.
en ja emigreren lijkt mij ook wel wat, maar zolang blijven we gewoon met zijn alle de kudde van den haag volgen
[/b][/quote]
en heb zelf een baan voor 35 uur?
ik vind het gewoon belachelijk dat als je WILT werken je gewoon gestraft wordt.
uitkering is beter denk ik he!!!! zo denken de meeste wel, gek??? nee vind ik van niet.
en ja emigreren lijkt mij ook wel wat, maar zolang blijven we gewoon met zijn alle de kudde van den haag volgen
-
Gast
Begrijp ik nou goed dat niemand zou willen ruilen met die aardige man van Essent die 8 ton verdient en bovenop z'n belasting ook nog eens 80.000 euro "weggaf"?
Of niemand zou willen ruilen met "linkse" of "linke" Rosenmoller van Groen Link die met een dag per week 70.000 euro per jaar verdient. In 52 daagjes dus?
Kom nou.
Of niemand zou willen ruilen met "linkse" of "linke" Rosenmoller van Groen Link die met een dag per week 70.000 euro per jaar verdient. In 52 daagjes dus?
Kom nou.
-
Gast
Wie heeft het daar dan nu over. Dat zijn ookal heel andere bedragen dan wat de "gewone"werkmensen verdienen. Je noemt daar wel extreme voorbeelden. Iedereen wil wel zo'n inkomen niet dan? Maar daar gaat het hier niet om.
-
Gast
Kletskoek, je weet kennlijk gewoon niks van belastingen. Wie 2 x 40.000 verdient betaalt evenveel als wie 1 x 80.000 verdient.Je kan beter één goede baan hebben, dan twee banen die hetzelfde bedrag opleveren,
-
Gast
Precies, iedereen wil wel zo'n inkomen. Maw zou iedereen er geen enkele moeite mee hebben 1 miljoen euro belasting te moeten betalen over een inkomen dat derhalve navenant gigantisch is.
-
Gast
Moeten jullie niet op het SP- of Groen Linksforum gaan klagen? Belasting betalen is mooi! Dat betekent dat je een bijdrage levert aan de maatschappij. Laten we eens met zijn allen een jaar lang geen belasting betalen en dan eens kijken wie daar het hardst onder lijden: de mensen die hier het hardst moord en brand schreeuwen dat hen onrecht wordt aangedaan.
-
vanessabergsoeff
wie heeft het er hier nou over dat er helemaal geen belasting meer betaald moet worden??
Ik zeg alleen dat hoe meer je werkt hoe meer belasting je betaald, en dat dat de mensen dus van de straat houd om niet MEER te gaan werken.en dat vind IK frustrerend, ik wil graag werken voor me geld, maar het moet je niet zo moeilijk gemaakt worden.
En belasting betalen MOOI?? nou nou je kan het ook overdrijven hoor!!
Ja mooi voor de mensen die een uitkering trekken!!!! ben jij er soms zo 1??
Nergens over de hele wereld betaal je zoveel belasting als hier in Nederland...dus het wordt echt tijd om te gaan emigreren.[/url]
Ik zeg alleen dat hoe meer je werkt hoe meer belasting je betaald, en dat dat de mensen dus van de straat houd om niet MEER te gaan werken.en dat vind IK frustrerend, ik wil graag werken voor me geld, maar het moet je niet zo moeilijk gemaakt worden.
En belasting betalen MOOI?? nou nou je kan het ook overdrijven hoor!!
Ja mooi voor de mensen die een uitkering trekken!!!! ben jij er soms zo 1??
Nergens over de hele wereld betaal je zoveel belasting als hier in Nederland...dus het wordt echt tijd om te gaan emigreren.[/url]
-
Oh nee??
Ga dan maar eens in Belgie wonen, wordt er nog meer belasting geheven!!!
-
krent
Belasting over inkomen
Belasting over spaargeld
Belasting over aankopen
Belasting over polders
Belasting over energie
Belasting over EIGEN woningwaarde
Belasting over vervoer behalve brommer en fiets
Belasting over huisdieren
Belasting over vliegreizen
Belasting over begraafplaatsen
Zo zijn er nog veel meer belastingen.
Hoe doet Monaco dat? Rijkdom,weelde en veiligheid zonder belasting te betalen en iedereen heeft werk?
Belasting over spaargeld
Belasting over aankopen
Belasting over polders
Belasting over energie
Belasting over EIGEN woningwaarde
Belasting over vervoer behalve brommer en fiets
Belasting over huisdieren
Belasting over vliegreizen
Belasting over begraafplaatsen
Zo zijn er nog veel meer belastingen.
Hoe doet Monaco dat? Rijkdom,weelde en veiligheid zonder belasting te betalen en iedereen heeft werk?
-
hoffie2
Wat een onzinnige stelling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hoe kan het hier in Nederland zo zijn, dat hoe meer banen je hebt hoe mee belasting je betaald??? kan iemand mij dit uitleggen?
Ja over je 2e baan betaal je meer belasting, omdat je alleen over je 1e baan een stuk vrijstelling krijgt van belasting.
Van je 2e baan hou je net zoveel over als je van een loonsverhoging over zou houden
-
Bas1st
Onzin. Het heeft te maken met het feit dat je maar bij één baan heffingskortingen (de algemene en de arbeidskorting) kunt laten toepassen. Daarnaast kan het inderdaad zo zijn dat je, doordat je een tweede baan hebt, met dat extra inkomen in een hogere tariefschijf terechtkomt. Je inkomens worden bij je aangifte namelijk bij elkaar opgeteld en vervolgens wordt de belasting berekend. Helaas kan hier niet van tevoren rekening mee gehouden worden bij je loonberekening dus zul je moeten bijbetalen als je je aangifte indient.Van je 2e baan hou je net zoveel over als je van een loonsverhoging over zou houden
Je zou ook je belastingkantoor een brief kunnen sturen waarin je vraagt om een voorlopige aanslag. Dan kun je over het algemeen in maandelijkse termijnen alvast (een deel van) de te verwachten belastingaanslag betalen.
Het is dus niet waar dat je, doordat je twee banen hebt, meer belasting zou betalen dan iemand met één baan. Bij jou wordt alleen te weinig ingehouden op je loon en dat deel betaal je dus bij als je aangifte doet.
-
vanessabergsoeff
Erg bedankt voor alle informatie, vooral die laatste is erg duidelijk en vooral goed uitgelegd. Bedankt