Ik zie allemaal stukken in de krant verschijnen over de missers van de belastingdienst met de voorlopige teruggave voor 2004.
Ik vind dit allemaal heel vervelend voor de betrokkenen, maar mis in de verslaggeving het probleem omtrent de afwikkeling van de belastingaangifte van 2002 (in 2003 ingevuld).
Onze aangifte van vorig jaar is nog steeds niet verwerkt helaas. Nu we al weer voor de volgende aangifte van 2003 zitten is het echt belachelijk dat ze 2003 nog niet hebben afgerond.
We hebben nog geen teruggave gehad en hebben ook nog geen nieuw aangifte formulier ontvangen.
Ik probeer de hele week te bellen naar het kantoor in Heerlen (buitenlandse aangiftes, we wonen in Duitsland namelijk, maar werken in Nederland). maar ik krijg totaal geen verbinding. Elke keer krijg ik alleen maar te horen, alle medewerkers zijn in gesprek en wordt de verbinding verbroken, ze geven niet eens de gelegenheid om te wachten.
Hebben meerdere mensen dit probleem, dan zie ik graag reacties!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingdienst
-
Gast
Re: Belastingdienst
Als bellen niet helpt dan is een briefje de beste oplossing.
Normaal gesproken krijg je na de aangifte onmiddellijk het teveel betaalde bedrag terug. Daarna neemt men de aangifte in behandeling. Dit kan zo een jaar duren.
Klopt de aangifte dan ontvang je de definitieve aanslag en is de zaak afgedaan. Het teveelbetaalde geld heb je al dus alles is dan OK.
Wijkt de inspecteur af dan moet je of bijbetalen of je krijgt nog meer terug.
Als de belastingdienst je ten onrechte op je geld laat wachten (zoals mogelijk in jouw geval) dan krijg je de wettelijke rente over het openstaande bedrag. Dit is momenteel 4%.
Dit is meer dan menig spaarrekening dus wie weet heb je er nog voordeel van.
Succes
Normaal gesproken krijg je na de aangifte onmiddellijk het teveel betaalde bedrag terug. Daarna neemt men de aangifte in behandeling. Dit kan zo een jaar duren.
Klopt de aangifte dan ontvang je de definitieve aanslag en is de zaak afgedaan. Het teveelbetaalde geld heb je al dus alles is dan OK.
Wijkt de inspecteur af dan moet je of bijbetalen of je krijgt nog meer terug.
Als de belastingdienst je ten onrechte op je geld laat wachten (zoals mogelijk in jouw geval) dan krijg je de wettelijke rente over het openstaande bedrag. Dit is momenteel 4%.
Dit is meer dan menig spaarrekening dus wie weet heb je er nog voordeel van.
Succes
-
Gast
De heffingsrente is momenteel 3,5% (je bent in de war met de wettelijke rente.
-
MarionV
Ik weet dat het de normale gang van zaken is dat je eerst de voorlopige teruggave ontvangt en later de definitieve, maar helaas is dat nu juist het probleem. We hebben nog helemaal niets ontvangen en wachten dus met smart.
-
Gast
Dan zou ik maar eens gaan schrijven. Een brief of een fax is voldoende om de gang in zaak te zetten.
-
RCS
De Belastingdienst is zo bezig met het meedoen aan de grote mode van het reorganiseren om het reorganiseren dat men daadwerkelijk mag twijfelen of zij haar werkelijke taken nog kan uitvoeren.
Welke inzet haar medewerkers ook tonen, het lijkt wel of men steeds meer voldoet aan het Maleise spreekwoord dat rept over "op water schrijven".
Aan u zelf om empirisch vast te stellen wat dat voor resultaat oplevert.
Welke inzet haar medewerkers ook tonen, het lijkt wel of men steeds meer voldoet aan het Maleise spreekwoord dat rept over "op water schrijven".
Aan u zelf om empirisch vast te stellen wat dat voor resultaat oplevert.