LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingdienst

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
karin35

belastingdienst

Ongelezen bericht door karin35 »

Er loopt een bezwaarschrift tegen de belastingdienst. Reden van bezwaar is dat mijn aftrek voor alternatieve geneeswijzen niet wordt gehonoreerd, daar de verwijzing door arts naar een alternatieve niet-arts wel hulpverlener pas achteraf is geschiedt en een brief van medische noodzakelijkheid recent is opgesteld. Ben ik nog in het recht om deze aftrekposten te gebruiken als de belastingdienst voet bij stuk houdt? Wie kan mij hierin adviseren?

Bvd Rachel

Gast

Re: belastingdienst

Ongelezen bericht door Gast »

makkelijker kunnen we het niet maken

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Belangrijk is dat je de kosten kunt aantonen, dat je bonnetjes hebt.

Je kunt aangeven dat je de alternatieven geneesmiddelen eerst hebt geprobeerd op advies van je arts. Nadat bleek dat de middelen goed werkten kreeg je ze van je arts voorgeschreven.

De vraag is dan of de belastingrechter het redelijksheidsprincipe hanteerd of de letterlijke belastingwet. Om dit te weten te komen zou je eens naar jurisprudentie moeten gaan zoeken.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Ha Karin,

Zelfs met een doorverwijzing door een reguliere arts, zijn alternatieve geneeswijzen niet zo maar aftrekbaar. En zoals in jouw geval, wordt het wel een beetje 'gekunsteld' dat er achteraf door een reguliere arts een verwijzing plaats vindt.

Mocht je bezwaarschrift afgewezen worden, dan kan je het altijd aan een belastingrechter gaan vragen, maar ik geef je weinig kans op succes.

Gesloten