LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst verkeerde terugbetaling

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bpeters

Belastingdienst verkeerde terugbetaling

Ongelezen bericht door bpeters »

De belastingdienst is zo vriendelijk geweest om in 2003 en 2005 een bedrag naar onze rekening over te maken terwijl dit niet voor ons bestemd was.
Dit bedrag is op schiftelijk verzoek van diezelfde belastingdienst door ons terugbetaald.
Meer dan een half jaar na terugbetaling krijgen we opeens aangetekende brief waarin we gesommeerd worden binnen 10 dagen te betalen omdat ze nog steeds niet terug zouden hebben ontvangen. Betalen we niet dan moeten we de wettelijke rente gaan betalen en worden we gedagvaart om voor het kanton te verschijnen.
Verder wordt er nog verwezen naar enkele artikellen in het wetboek.

Kan dit zomaar en wie heeft er hier nou fouten of vergissingen gemaakt?
Zover ik weet ben ik mijn geld kwijt als ik het naar een verkeerd rekeningnummer overmaak en de eigenaar van die rekening is niet zo vriendelijk het terug te betalen?

Lieske1958

Re: Belastingdienst verkeerde terugbetaling

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Kan zijn dat de Belastingdienst intern een fout heeft gemaakt.

Ik neem aan dat je nog wel je afschrift kan tonen waarop de overschrijving staat ???
Aan de hand van jou boekingsdatum kunnen zij in hun eigen administratie gaan zoeken waar het geld is gebleven.

Maak een kopie, stuur dat op en laat ze het verder maar uitzoeken.

Lieske

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Lieske haalt mij de woorden uit de mond.

Van belang is, dat jij kunt aantonen, dat jij geen verplichting meer aan ze hebt. Het was in eerste instantie al hun fout, die jij recht hebt getrokken. Wanneer jij aan de hand van de dagafschriften kunt laten zien, dat het geld aan ze is overgemaakt, moeten ze daar simpelweg genoegen mee nemen.

Wanneer het op een rechtszaak aankomt, zou je die met gemak winnen.

Een en ander komt me nogal slordig van de blastingdienst over, eerlijkgezegd.

Chima

Ongelezen bericht door Chima »

Het is sowieso een rommeltje bij de belastingdienst op dit moment. Er worden een hoop fouten gemaakt.
Ze hebben bij onde definitieve aanslag van 2004 in eens hele andere dingen gedaan dan bij de voorlopige aanslag. Dit met als gevolg dat we deze week dus bij de definitieve aanslag het verzoek kregen om om het geen wat we bij de voorlopige aanslag terug hebben gekregen, om dat ook weer terug te betalen.......

Wazige bedoeling daar op dit moment.....

Gesloten