Wij zijn sinds 1984 eigenaar van een Land-Rover 110 High Capacity Pick-Up (vrachtauto met open laadbak, kenteken BJ – 33 - HD). Deze bestelauto is door ons in 1984 (bijna) nieuw aangeschaft toen wij aan een "zelfbouw" huizen project begonnen. Deze auto heeft voor ons, als "weekend" bouwvakkers, vele bouwmaterialen getransporteerd. Toen na 8 jaar (!) het project dan ook "af" was, zijn we het gemak van zo'n kleine vrachtauto ook hooglijk gaan waarderen.
Deze auto is door ons aangeschaft nog voordat er ook maar sprake was van een bedrijfswagen eisen pakket. Wij gebruiken de Land-Rover uitsluitend voor goederen transport. Hebben er (bijna) altijd een gewone "Luxe"-auto naast gereden. De inrichting (open laadbak) nodigt nou niet bepaald uit tot wat de regering noemt "oneigenlijk" gebruik!!
Dus om nu te spreken dat wij "fraudeurs" zijn of "misbruik" hebben gemaakt van de grijs-kenteken regeling?? (alsof we criminele zijn) Wij ervaren dit als een ernstige belediging!!!!!!!
Ten eerste: Wij zijn weliswaar particulier eigenaar, maar gebruiken deze auto waarvoor deze ingericht is: goederen vervoeren!!. Sterker, Toen in 1988 de eerste inrichtingseisen opgestelde werden, waren wij reeds 4 jaar eigenaar van deze auto !!!!.
Ten tweede: Zelfs de laatste aanscherpingen (1996) leverde, ondanks de vrijstellingsregeling voor eigenaren van voor 1988, geen probleem op. Met een openlaadbak van 1,80 x 2,20 meter voldeed de Land-Rover zonder enig ingreep nog steeds ruimschoots aan deze aangescherpte eisen.
Ten derde: De op dit moment gecreëerde stemmingmakerij. Inderdaad, het is een groot vierwiel aangedreven voertuig. Toch voel ik mij, gezien de inzet, absoluut geen crimineel die oneigenlijk gebruikt maakt van een niet voor mij (??????) bedoelde regeling.
Dus belasting ontduiker??????????? Volgens mij staat in het Nederlands Belastingsrecht dat iedere inwoner zijn belasting mag berekenen op de voor hem meest voordelige manier. Daar zijn enkele jaren geleden ook de Box 1, 2 en 3 voor ontworpen. Ja toch ??
Gezien het doel maak ik gewoon gebruik van de door de Belastingsdienst en de overheid gecreëerde mogelijkheden!!!!!!!
En om dan een verhoging van 550 % (inderdaad, VIJF HONDERD en VIJFTIG procent) op los te laten gaat mij wel erg ver.
Ik spreek dan ook mijn grote verontwaardiging uit over de voorgestelde SCHEIDING in belastingsheffing aan ondernemers en particulieren. Het SOORT voertuig moet worden belast, NIET de gebruiker. En zeker geen VOERTUIGEN, welke voor elke "Grijze"-regelgeving reeds eigenaar waren!!
En nogmaals, 550 % tot 600 % verhoging is echt onacceptabel!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ben reeds 21 jaar eigenaar
-
GWO
Re: Ben reeds 21 jaar eigenaar
De huidige wet laat geen enkele plaats voor misverstanden: Grijs autobezit is volkomen legaal en het kenteken hoort bij de AUTO.
De politiek wenst dit echter met terugwerkende kracht af te schaffen.
De heer Zalm schreef in zijn weblog over grijze rijders: "Ze hebben kat en muis gespeeld". De kat (Zalm) heeft alle muizen in de porseleinen muizeval gelokt, de val op een willekeurig moment dichtgeslagen en toen de olifant (Wijn) op die porseleinen muizeval losgelaten.
Volgens deze heren hebben grijze rijders jarenlang de bedoeling van de wet gepareerd en hadden we al jaren diep in ons hart kunnen weten dat dit er aan zat te komen. Ook de bijbehorende hetze om grijze rijders in een kwaad daglicht te stellen komt op rekening van de Haagse politiek.
De doorgeslagen Haagse politiek is niet eens meer in staat om de grove onredelijkheid van dit soort zaken in te zien en is niet meer met rede te stoppen. Op andere onderwerpen kunnen we daarom hetzelfde verwachten. Binnenkort komen ze vast met het volgende:
De hypotheekrenteaftrek wordt met onmiddellijke ingang afgeschaft, ook voor alle bestaande hypotheken. U heeft volkomen legaal gebruik gemaakt van een regeling die ons, uw regering in Den Haag, al jaren een doorn in het oog was. Zoals u weet is hierover al vele malen discussie gevoerd. U had dus kunnen weten dat dit er aan zat te komen. Een overgangsregeling achten wij derhalve niet nodig.
Dat is precies wat er nu met de grijze kentekens gebeurt, met dezelfde argumenten.
O ja, wij rijden in een 10 maanden nieuwe grijze nu onverkoopbare auto en worden met een "boete" van 1.200 per jaar opgezadeld. Waardedaling is "rekening man", opbrengst boete naar de staatskas.
De politiek wenst dit echter met terugwerkende kracht af te schaffen.
De heer Zalm schreef in zijn weblog over grijze rijders: "Ze hebben kat en muis gespeeld". De kat (Zalm) heeft alle muizen in de porseleinen muizeval gelokt, de val op een willekeurig moment dichtgeslagen en toen de olifant (Wijn) op die porseleinen muizeval losgelaten.
Volgens deze heren hebben grijze rijders jarenlang de bedoeling van de wet gepareerd en hadden we al jaren diep in ons hart kunnen weten dat dit er aan zat te komen. Ook de bijbehorende hetze om grijze rijders in een kwaad daglicht te stellen komt op rekening van de Haagse politiek.
De doorgeslagen Haagse politiek is niet eens meer in staat om de grove onredelijkheid van dit soort zaken in te zien en is niet meer met rede te stoppen. Op andere onderwerpen kunnen we daarom hetzelfde verwachten. Binnenkort komen ze vast met het volgende:
De hypotheekrenteaftrek wordt met onmiddellijke ingang afgeschaft, ook voor alle bestaande hypotheken. U heeft volkomen legaal gebruik gemaakt van een regeling die ons, uw regering in Den Haag, al jaren een doorn in het oog was. Zoals u weet is hierover al vele malen discussie gevoerd. U had dus kunnen weten dat dit er aan zat te komen. Een overgangsregeling achten wij derhalve niet nodig.
Dat is precies wat er nu met de grijze kentekens gebeurt, met dezelfde argumenten.
O ja, wij rijden in een 10 maanden nieuwe grijze nu onverkoopbare auto en worden met een "boete" van 1.200 per jaar opgezadeld. Waardedaling is "rekening man", opbrengst boete naar de staatskas.
Re: Ben reeds 21 jaar eigenaar
Er bestaat al een onderwerp over grijs kenteken, dit onderwerp wordt daarom gesloten.
TROS Radar internetredactie
TROS Radar internetredactie