Hallo,
Ik bericht om het volgende:
Tien jaar geleden ik was toen 11 jaar, heb ik een bestelling geplaatst bij Mirelia of iets in die richting.
Vervolgens kreeg ik twee slipjes toegestuurd, zonder rekening of wat dan ook.
Net na mijn 18de kwamen de eerste brieven aan binnen van Intrium Justitia.
Nu 3 jaar later, blijf ik ze nog steeds binnen krijgen.
Nou ben ik benieuwd, kunnen ze mij hier wel verantwoordelijk voor stellen, aangezien het al 10 jaar geleden is en ik toen ook minderjarig was?
Ik hoor het graag.
Groet, Cindy
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestellingen bij minderjarigen
-
stofzuigertje
Re: Bestellingen bij minderjarigen
Ze hadden binnen 5 jaar een rekening moeten sturen omdat U nu niet meer kunt bewijzen dat U al betaald heeft.
Verjaard dus.
Niet reageren en nooit meer bij zulke bedrijven dit soort dingen kopen!
Zij moeten bewijzen dat het ooit geleverd is en als U niet voor ontvangst tekende is dat bij rechtszaak zeer moeilijk bewijsbaar.
De aankoopdatum en bewijs levering hebben ze niet.
Dus gewoon negeren voorlopig.
Verjaard dus.
Niet reageren en nooit meer bij zulke bedrijven dit soort dingen kopen!
Zij moeten bewijzen dat het ooit geleverd is en als U niet voor ontvangst tekende is dat bij rechtszaak zeer moeilijk bewijsbaar.
De aankoopdatum en bewijs levering hebben ze niet.
Dus gewoon negeren voorlopig.
Ja, maar het lullige van alles is dat dit bedrijf, zag hem ook al voorbij komen op het forum hier van een paar jaar geleden, dat hun gewoon zonder toestemming wat opsturen.
Dit heb ik wel degelijk ontvangen en inderdaad nooit betaald.
Maar het feit blijft dat ik minderjarig was.
En ja over het verjaringstermijn hij kwam data van 2004...dus net voor het verjaringstermijn komen ze weer met een nieuwe brief.
Uitgekookt dus
Dit heb ik wel degelijk ontvangen en inderdaad nooit betaald.
Maar het feit blijft dat ik minderjarig was.
En ja over het verjaringstermijn hij kwam data van 2004...dus net voor het verjaringstermijn komen ze weer met een nieuwe brief.
Uitgekookt dus
-
stofzuigertje
Beste Cindy,
Kunt U bewijzen dat U deze niet aangetekende brief heeft ontvangen?
Als ik als leerling postbode deze bij andere bezorg is het geen binnen 5 jaren en zij kunnen moeilijk bewijzen dat U deze wel heeft gehad!
Dus misbruik word nu eens een keer beloond!
Succes in die vermoedelijk nu erg strakke onderbroek.....
Kunt U bewijzen dat U deze niet aangetekende brief heeft ontvangen?
Als ik als leerling postbode deze bij andere bezorg is het geen binnen 5 jaren en zij kunnen moeilijk bewijzen dat U deze wel heeft gehad!
Dus misbruik word nu eens een keer beloond!
Succes in die vermoedelijk nu erg strakke onderbroek.....
-
stofzuigertje
11 jarige - 18 = 6½ jaar dus te laat?
Wat was de ontvangstdatum slip en eerste incasso?
Gewoon retour afzender en bewoner onbekend kan ook nog.
Zoeken ze erg veel, maar wel zorgen dat je niet in telefoon boek staat of onder andere naam.
Dit incasso bureau probeerde wel eens vaker oude moeilijk of niet te innen rekeningen alsnog binnen te krijgen dus geen info geven of reageren want alle info die U geeft word tegen U gebruikt.
Wat was de ontvangstdatum slip en eerste incasso?
Gewoon retour afzender en bewoner onbekend kan ook nog.
Zoeken ze erg veel, maar wel zorgen dat je niet in telefoon boek staat of onder andere naam.
Dit incasso bureau probeerde wel eens vaker oude moeilijk of niet te innen rekeningen alsnog binnen te krijgen dus geen info geven of reageren want alle info die U geeft word tegen U gebruikt.
Zeer waarschijnlijk handelt het hier over Miriale, onderdeel van Provea,
Wij hebben ook eens post hen ontvangen in de vorm van ondergoed van het merk Tono,
Op zich niet slecht materiaal maar daar de kast vol ligt met ondergoed hebben we de boel gewoon via retour afzender teruggestuurd en Miriale een mailtje gestuurd dat wij niet gedient zijn van meer zendingen van Miriale,
Gelukkig niks meer gehoord van Miriale,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wij hebben ook eens post hen ontvangen in de vorm van ondergoed van het merk Tono,
Op zich niet slecht materiaal maar daar de kast vol ligt met ondergoed hebben we de boel gewoon via retour afzender teruggestuurd en Miriale een mailtje gestuurd dat wij niet gedient zijn van meer zendingen van Miriale,
Gelukkig niks meer gehoord van Miriale,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Het gaat hier idd om mirela ofzo, ik ken ook alleen die naam.
Bij intrium justitia aangegeven dat ik niet bereid ben om te betalen.
Vandaag een brief op de deurmat dat ze het verder gaan uitzoeken met de rechtbank.
Prima...
Het schijnt dat hun bewijzen moeten kunnen overhandigen dus kom maar op met dat bewijsje dat ik toen getekend heb voor dat ondergoed.
Het gaat hier gelukkig maar om 90 euro, maar het is zo de manier waarop...
Zeggen dat het pas vanaf 2006 aan de gang is net na mijn 15de volgens mijn ben je op je 15de verantwoordelijk voor je eigen aankopen.
Terwijl deze aankoop op mijn 11de heeft plaatsgevonden, heel sneaky
Bedankt voor jullie reacties tot zover
Bij intrium justitia aangegeven dat ik niet bereid ben om te betalen.
Vandaag een brief op de deurmat dat ze het verder gaan uitzoeken met de rechtbank.
Prima...
Het schijnt dat hun bewijzen moeten kunnen overhandigen dus kom maar op met dat bewijsje dat ik toen getekend heb voor dat ondergoed.
Het gaat hier gelukkig maar om 90 euro, maar het is zo de manier waarop...
Zeggen dat het pas vanaf 2006 aan de gang is net na mijn 15de volgens mijn ben je op je 15de verantwoordelijk voor je eigen aankopen.
Terwijl deze aankoop op mijn 11de heeft plaatsgevonden, heel sneaky
Bedankt voor jullie reacties tot zover