| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betreft blokkering kinderalimentatie uitbetaling LBIO
betreft blokkering kinderalimentatie uitbetaling LBIO
hoi dit is mijn verhaal.
vorig jaar maart 2010 besloot ik om van mijn ex kinderalimentatie te eisen.. en dat is ook gelukt via de rechter, hij had niks van zich eigen laten horen dus de rechter zegde de alimentatie toe, ik had gelijk LBIO ingeschakeld omdat hij weigerde mij geld te geven. De lbio dreigde met beslaglegging op zijn loon en hij was helemaal in paniek, hij dreigde zijn baan kwijt te raken beweerde hij als ze beslag leggen en hij wou onderling met mij een regeling treffen, de achterstand was 1700 euro al, na overleg met mijn huidige vriend hebben we hem een voorstel gedaan, de helft word kwijtgescholden alleen de andere helft moest hij wel in 3 termijnen betalen, ( mijn ex was bezig met hoger beroep omdat het bedrag te hoog voor hem was), alleen nu zit het zo, ik moest wel de lbio een mail sturen dat de vordering was voldaan anders gingen hun door met beslag leggen maar mijn ex verzekerde mij dat hij mij de helft zou betalen in termijnen( mondelinge overeenkomst dus) hij kwam met 260 euro contant en ik stuuurde de lbio een mail dat de vordering was voldaan...een maand later belde ik hem op voor de 2e termijn en toen zei die ineens dat hij niks van ziijn advocaat moest betalen, hij was bezig met hoger beroep en hij zei dat volgens zijn advocaat hoefde hij waarschijnlijk helemaal geen alimentatie te betalen omdat zijn uitgaven groot waren, dus ik was echt kwaad want hij en ik hadden een overeenkomst mondeling dan, dus ik heb de LBIO weer ingeschakeld, heb het verhaal uitgelegd en ook gewoon eerlijk verteld dat hij 260 euro al contact had betaald maar de rest dus weigerde. LBIO nam de vordering weer over en sinds 3 maanden ligt er beslag op zijn loon, ondertussen was de hoger beroep ook al voorgekomen en daar uit blijkt dat mijn ex genoeg draagkracht had om die 250 euro elke maand te betalen aan kinderalimentatie,( dus hij heeft hoger beroep verloren), nu heeft hij de LBIO een mail gestuurd dat hij het niet eens was met de beslaglegging omdat ik vorig jaar hun een mail heb gestuurd dat de vordering al was voldaan( wat ik alleen had gestuurd vanwege die beslaglegging en hij dreigde zijn baan te verliezen, wat achteraf dus ook gewoon niet klopt want je raakt niet je baan kwijt door beslaglegging) terwijl hij heel goed weet dat hij en ik een afspraak hadden toen en dat hij mij in termijnen zou betalen en alleen maar 1 termijn had voldaan, maar hij beweert nu dus dat hij de vordering al wel heeft voldaan want dat stond in mijn mail, nu heeft de LBIO de uitbetaling van de kinderalimentatie geblokkeerd om uit te zoeken of hun nu dus wel rechtvaardig bezig zijn...wat kan ik hier tegen doen?
hij en ik hadden een afspraak tenminste dat dacht ik en hij hield zich er niet aan maar nu pakt hij mij dus op die ene mail, terwijl hij dondersgoed weet dat hij de hele vordering niet voldaan had..
vorig jaar maart 2010 besloot ik om van mijn ex kinderalimentatie te eisen.. en dat is ook gelukt via de rechter, hij had niks van zich eigen laten horen dus de rechter zegde de alimentatie toe, ik had gelijk LBIO ingeschakeld omdat hij weigerde mij geld te geven. De lbio dreigde met beslaglegging op zijn loon en hij was helemaal in paniek, hij dreigde zijn baan kwijt te raken beweerde hij als ze beslag leggen en hij wou onderling met mij een regeling treffen, de achterstand was 1700 euro al, na overleg met mijn huidige vriend hebben we hem een voorstel gedaan, de helft word kwijtgescholden alleen de andere helft moest hij wel in 3 termijnen betalen, ( mijn ex was bezig met hoger beroep omdat het bedrag te hoog voor hem was), alleen nu zit het zo, ik moest wel de lbio een mail sturen dat de vordering was voldaan anders gingen hun door met beslag leggen maar mijn ex verzekerde mij dat hij mij de helft zou betalen in termijnen( mondelinge overeenkomst dus) hij kwam met 260 euro contant en ik stuuurde de lbio een mail dat de vordering was voldaan...een maand later belde ik hem op voor de 2e termijn en toen zei die ineens dat hij niks van ziijn advocaat moest betalen, hij was bezig met hoger beroep en hij zei dat volgens zijn advocaat hoefde hij waarschijnlijk helemaal geen alimentatie te betalen omdat zijn uitgaven groot waren, dus ik was echt kwaad want hij en ik hadden een overeenkomst mondeling dan, dus ik heb de LBIO weer ingeschakeld, heb het verhaal uitgelegd en ook gewoon eerlijk verteld dat hij 260 euro al contact had betaald maar de rest dus weigerde. LBIO nam de vordering weer over en sinds 3 maanden ligt er beslag op zijn loon, ondertussen was de hoger beroep ook al voorgekomen en daar uit blijkt dat mijn ex genoeg draagkracht had om die 250 euro elke maand te betalen aan kinderalimentatie,( dus hij heeft hoger beroep verloren), nu heeft hij de LBIO een mail gestuurd dat hij het niet eens was met de beslaglegging omdat ik vorig jaar hun een mail heb gestuurd dat de vordering al was voldaan( wat ik alleen had gestuurd vanwege die beslaglegging en hij dreigde zijn baan te verliezen, wat achteraf dus ook gewoon niet klopt want je raakt niet je baan kwijt door beslaglegging) terwijl hij heel goed weet dat hij en ik een afspraak hadden toen en dat hij mij in termijnen zou betalen en alleen maar 1 termijn had voldaan, maar hij beweert nu dus dat hij de vordering al wel heeft voldaan want dat stond in mijn mail, nu heeft de LBIO de uitbetaling van de kinderalimentatie geblokkeerd om uit te zoeken of hun nu dus wel rechtvaardig bezig zijn...wat kan ik hier tegen doen?
hij en ik hadden een afspraak tenminste dat dacht ik en hij hield zich er niet aan maar nu pakt hij mij dus op die ene mail, terwijl hij dondersgoed weet dat hij de hele vordering niet voldaan had..
Re: betreft blokkering kinderalimentatie uitbetaling LBIO
Echt heel stom van je om het zo te doen. Die man is duidelijk niet te vertrouwen. Je hebt niks op papier behalve dat de vordering is voldaan. Het enige dat je hebt zijn de bankafschriften van jezelf en van je ex. Daar staan ws geen betaalde bedragen op.
Suc6 ermee.
Suc6 ermee.
ik weet het behoorlijk stom...maar klopt er zijn geen bankafschriften van hem en mij omdat hij nooit betaald heeft via de bank alleen dan die 260 euro contant.. dus ik hoop dat het mijn redding zal zijn.
Ik hoop het ook voor je want je hebt er gewoon recht op en anders komt je ex er lekker mee weg.
Ik zou nu zo snel geen manier weten om dit op te lossen.
Ik zou nu zo snel geen manier weten om dit op te lossen.
ja ik vind het alleen raar dat ik bij de tweede aanvraag voor inning van de alimentatie bij de lbio heel duidelijk heb uitgelegd wat er bij de eerste aanvraag was gebeurt en dat de vordering dus niet voldaan was door mijn ex, en de LBIO nam de inning dus weer over en nu al 3 maanden is er beslag gelegd op zijn loon en mijn ex stuurt hun een mail dat hij er niet mee eens is omdat ik een mail had gestuurd bij de eerste aanvraag en de LBIO blokkeren gelijk mijn uitbetaling. omdat ze willen onderzoeken of ze wel rechtvaardig bezig zijn, ja sorry hoor maar hoor je zoiets niet al gelijk te onderzoeken op het moment dat ik ze weer benader voor de inning. Voor de procedure beslaglegging van start gaat , zijn er al enkele maanden voorbij dat ze mijn ex de mogelijkheid hebben gegeven voor betalen of het laten zien dat hij betaald heeft, als hij geen reactie stuurt en niks kan laten zien dan pas leggen ze beslag op zijn loon.. wel vreemd ik schakel hun in en ze lijken wel aan de kant van mijn ex te staan. klopt toch niet?
beste Ts,
Het is inderdaad heel erg dom , maar wel te snappen , je wilt niet dat hij problemen krijgt en daarom deed je het op deze manier...
Je hoeft je niet druk te maken, want hij moet aantonen dat de vordering
betaald is en dat kan hij niet .
Het is inderdaad heel erg dom , maar wel te snappen , je wilt niet dat hij problemen krijgt en daarom deed je het op deze manier...
Je hoeft je niet druk te maken, want hij moet aantonen dat de vordering
betaald is en dat kan hij niet .
Dat denk ik ook Leojes30. Vandaar dat ik begon over de bankafschriften.
-
manondoris
jee wat is dat toch met die mannen? heb je wel een omvangsregeling met je ex ivm met je kinderen. als ze dan naar hun vader gaan zou ik ze de oudste rotzooi aantrekken die ze hebben. heel kinderachtig van mij mischien,maar dit soort dingen komen dan gelijk bij me op. heel veel sterkte ermee.
laat je ex toch niet betalen waarom zou je
ppp333333 schreef:laat je ex toch niet betalen waarom zou je
Whahaha komt hij weer aan hoor die vindt dat een man geen alimentatie hoeft te betalen.
ga die man zijn leven toch niet zeur liggen maken
je hebt toch een nieuwe vriend ga daar lekker fijn mee door het leven
en vergeet je ex en geld .das helemaal niet belangrijk
En die nieuwe vriend moet ook maar financieel voor het kind of de kinderen opkomen ?ppp333333 schreef:ga die man zijn leven toch niet zeur liggen maken
Slaat nergens op.
vind ik heel normaal
hij wil wel de lusten maar niet de lasten
of beter gezegt
wel een w@pje maar geen dipje
wel een w@pje maar geen dipje
De VADER van de kinderen moet alimentatie betalen !ppp333333 schreef:vind ik heel normaal
Wel de lusten en geen lasten ppp333333
op nieuwe vriend

even om iets duidelijk te maken, mijn ex is niet zo betrouwbaar als die zegt. want toen onze dochter 5 mnd was kwam ik erachter dat hij een heel gezin had met 5 kinderen en dat hij dus wat ouder was dat die bleek te zijn..ipv 32 is hij dus nu 46..ja ja ik weet ik had denk ik beter moeten opletten, maar er komt ook nog eens bij dat mijn ex nogal veel op internet bezig was, nep profielen had op,,hi5, hyves etc en meerdere meisjes dus voor de gek hield...heb 1 keer in zijn telefoon gekeken en wel 5 verschillende meisjes waar hij tegen zei dat die van ze hield blabla....allleen wat mij kwader maakte was dat hij nogal hun veel trakeerde op etentjes en cadeautjes...en als het ging om zijn dochter moest ik echt zeuren om een beetje geld, want meneer had zogenaamd weinig te besteden....ik heb een uitkering en hij is projectleider bij heijmans...jaarsalaris van 50.000 euro, wat nou weinig...dus ik heb alimentatie geeist en dat is mijn goed recht...dus ik zeg maar..hij heeft al gezegd dat hij misschien wil stoppen met werken en terug wil naar marokko( uit boosheid), laat hem lekker, het LBIO schijnt ook nog in marokko te kunnen innen...ja sorry hoor maar ben zijn leugens en smoesjes spuugzat...welkom in nederland zeg ik dan maar.. Mijn nieuwe vriend is ook marokaanse en een geweldige vader voor mijn dochter...en geloof me die heeft meer respect voor vrouwen dan hij dat ooit zal hebben...maar ik neem wel waar ik recht op heb...
Natuurlijk moet je nemen waar je recht op hebt !
Ben maar blij dat je van die leugenaar af bent en niet meer
samen bent met hem.
Ben maar blij dat je van die leugenaar af bent en niet meer
samen bent met hem.
ik heb de LBIO gebelt en contact gehad met mijn contactpersoon en eerst was ze verbaasd dat ik een klacht ga indienen bij hun, maar ik legde haar uit dat ik alles in het begin eerlijk heb verteld, dat ik al meer dan een jaar bezig ben en nu staat er beslaglegging op zijn loon en dan worden de uitbetalingen geblokkeerd omdat hij dus hun verwijst naar die eerste mail die ik had gestuurd bij de eerste inning, terwijl ik bij de 2e inning duidelijk heb vermeld hoe de situatie was, en meneer kan niet aantonen dat hij de vordering heeft voldaan met bankafschriften etc, en het lijkt net alsof ze meer gehoor geven aan hem, want op het moment zei ze dat hij hun een mail gestuurd had daarover maar tegelijkertijd zei ze dat ze de vordering gewoon door laat gaan, pas als hij een klacht gaat indienen zouden ze blokkeren en volgens haar heeft hij geen klacht ingdiend dus waarom die uitbetalingen stop zetten??..ik word mooi de dupe...dus toen begreep ze mij wel ...dus ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren...