LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezuinigingen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
C. Fissa

Bezuinigingen

Ongelezen bericht door C. Fissa »

Voortdurend wordt er over het doorvoeren van bezuinigingen gesproken maar één element hoor ik eigenlijk nooit. Als we nu eens het aantal tweede kamerleden van 150 naar 100 terugbrengen en die van de eerste kamer van 75 naar 50.

Niet alleen dat dit rechtstreeks in de uit te keren vergoedingen - en later pensioenen - scheelt, maar kijk eens naar de besparing op korte termijn.
Hoeveel computerapparatuur minder is er dan niet nodig en bedenk eens hoeveel papier niet meer bedrukt hoeft te worden. Om waar wat voor de hands liggend te noemen.

Dan nog niet te spreken van de klucht rond het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking; alhoewel dit bedrijf al vijftig jaar met bar weinig resultaten bezig is krijgt mevrouw Van Ardenne het toch voor elkaar om onder het mom noodzakelijkerwijs bij de ministerraad aanwezig te zijn van staatssecretaris naar minister te promoveren. We mogen er natuurlijk van uitgaan dat haar statusverhoging in deze kommervolle tijden voor de belastingbetaler neutraal geschiedt.

En dan het onderwerp asielzoekers. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een christen vanuit een islamitisch land naar het uiteindelijk op christelijke grondvesten gebouwde westen wil. Dat een dissident die de islam aanvalt zoals Rushdie gedaan heeft zijn heil moet zoeken in het westen kan ik ook nog volgen. Maar het lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat iemand die politiek mot met zijn regering heeft wat in basis niets met de godsdienst te maken heeft zo nodig naar Nederland moet uitwijken.

In geen van al de tientallen islamitische landen op deze aarde zou er opvang voor de vluchteling zijn? Of is de
"wij-cultuur" waar zij zo prat op gaan niet meer dan een wassen neus?

Of is de werkelijke reden dat het zogenaamd begaan zijn met het lot van de noodruftigen meer één van strikt eigenbelang i.v.m. leuk betaalde baantjes. En krijgen ten eigen bate economische vluchtelingen ten onrechte maar het predikaat asielzoeker opgeplakt.

Kortom, enige punten van de ongetwijfeld superlange waslijst aan overbodige en dik gesubsidieerde instellingen waarop echt bezuinigd kan worden.

En het geld dat veel beter besteedt kan worden aan een ander noodzakelijk project, namelijk voorkomen dat Nederland zelf een ontwikkelingsland wordt. En dat stadium is voor wie echt objectief de zaken bekijkt al heel dicht genaderd en in vele gevallen reeds bereikt.

jenny

Re: Bezuinigingen

Ongelezen bericht door jenny »

Ach ze houden het toch geen drie maanden vol dan kunnen we weer naar de stembus.

UPC.HATER

Ongelezen bericht door UPC.HATER »

Nu snap ik pas echt waarom de moderne Internationale van Jaap v.d. Merwe nooit meer te horen zal zijn.......

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Zie je wel bij nieuwbouw UWV in A'dam

Wij nog 50 % wao en zij verbouwen voor ettelijke miljoenen

Peter

bo39

Ongelezen bericht door bo39 »

Loonstijging sterkst bij overheid

VOORBURG De ambtenarensalarissen zijn
in het tweede kwartaal met gemiddeld
3,9 procent gestegen,vergeleken met een
jaar eerder.De lonen bij de overheid
stijgen daarmee veel meer dan die in
het particuliere bedrijfsleven,meldt
het Centraal Bureau voor de Statistiek.

De gemiddelde stijging van de cao-lonen
kwam in het tweede kwartaal uit op 2,9
procent.Voor het bedrijfsleven was dat
2,6%.De loonstijging wordt gematigder.
Over het eerste halfjaar stegen de cao-
salarissen met 3,1 procent.

De forse loonstijging bij de overheid
is opmerkelijk.Het kabinet wil vanwege
de zwakke economie juist loonmatiging.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

vincent

Ongelezen bericht door vincent »

Die sukkels daar lopen overal op te bezuinigen. Behalve op hun salaris en hun uitstapjes. Begrijp echt niet waar ze mee bezig zijn. Ze helpen Nederland alleen maar verder naar de vervelend. Maar niemand die sterk genoeg is om hun aan te pakken. Ze luisteren niet naar het VOLK.

Ik heb wel gehoord dat er misschien een grote staking gaat komen in oktober. Ik ga dan zeker mee.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:evil: Balk ellende :twisted:

Ellen

Ongelezen bericht door Ellen »

Best VOLLUK,

De enige manier om de overheid te raken is het heft in eigen hand nemen.

Meer weten?
info@mangouniverse.cc

Liefs Ellen

ike

Ongelezen bericht door ike »

met die staking in october doe ik mee hoor. ik ben nu al aan het oefenen. :lol:

Gesloten