LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezwaar waterschapsbelasting of niet?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Nicole S

bezwaar waterschapsbelasting of niet?

Ongelezen bericht door Nicole S »

Wie kan mij adviseren?
Mijn dochter woont sinds 1 juli in Den Haag. Kamerprijzen lagen o.i. te hoog en hebben besloten om een appartement te huren op haar naam en 2 huisgenoten er bij te halen.
Eigenaar c.q. verhuurder heeft dus huurcontract met mijn dochter en zij heeft wederom zelf een eenvoudig contractje opgesteld voor haar 2 huisgenoten dat ze een kamer huren en gezamenlijk gebruik maken van de keuken en sanitair. Alle 3 studeren ze. Mijn dochter krijgt alleen een basisbeurs van € 266,- te besteden aan haar opleiding. Haar te betalen huur ligt zelfs hoger als deze beurs. Nu krijgt als eerste haar huisgenoot een aanslagbiljet Waterschapsbel. van de RBG voor zuiveringsheffing voor de periode 29/6 t/m 31-12-2010 voor 3 VE, totaal € 109,78.
Deze huisgenoot was wel in aanmerking gekomen voor een basisbeurs en aanvullende beurs.
Zou zij vanwege een hogere beurs aangeschreven kunnen zijn, omdat ze dit als inkomen zien, desondanks dat ze geen hoofdhuurder is?
De 3e huisgenoot krijgt geen of nauwelijks studiefinanciering maar heeft ook geen inkomen.
Zou het zin hebben om bezwaar in te dienen of krijg ik dan straks het risico dat mijn dochter hoger aangeslagen wordt ivm exploitatie van een bedrijfsruimte. Dit laatste had ik ergens gelezen, echter weet niet of haar situatie hier op slaat. Ze woont er zelf en mag legaal er huisgenoten (max. 4 totaal) bij nemen om de kosten te delen. Wat is wijsheid?

SJZ

Re: bezwaar waterschapsbelasting of niet?

Ongelezen bericht door SJZ »

Nu krijgt als eerste haar huisgenoot een aanslagbiljet Waterschapsbel.
Zeker de oudste van de drie?

Nicole S

ja dat klopt, ze is de oudste

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja, dat is vaak de reden. Zie bijvoorbeeld pagina 2 van die document van de gemeente Den Haag

http://www.denhaag.nl/web/file?uuid=75f ... tid=492552

Nicole S

inderdaad heb ik gelezen bij gelijke aandelen de oudste in leeftijd. Dan nog de vraag of er gezien de fin. situatie als student hier een mogelijkheid bestaat bezwaar in te dienen?

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Een bezwaarschrift is kansloos, mogelijk komt ze wel in aanmerking voor kwijtschelding.

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

Er wonen maar drie mensen op het adres, dat zal niet snel als kamerverhuur worden gezien. Als uw dochter vindt dat niet de huisgenoot maar zij de aanslag moet krijgen, dat moet ze dat opnemen met de RBG. Die moeten dat dan veranderen. Smoezen als "dat is ons beleid" is alleen om af te schrikken. Maar per saldo schieten ze er niks mee op, je kunt het eigenlijk maar beter zo laten.
Kwijtschelding zal niet snel aan de orde zijn, omdat dan de inkomens van alle bewoners bijelkaar worden geteld.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Zou ze er alleen wonen had ze vermindering kunnen vragen, scheelt de helft.
Nu krijgen elk der bewoners een halve aanslag en dit is het gevolg van het GAB welke de namen doorgeeft aan het waterschat etc. Helemaal correct dus!

Gesloten