Hallo,
Net als zovelen heb ik ook de stommiteit begaan om met een geschorst voertuig de weg te betreden.
Voordat je een oordeel klaar hebt; Het was mij niet duidelijk dat je zonder gevolgen geen heractivatie kunt doen binnen drie maanden na schorsing.
Ja ik ben fout.... 100% boete daar gaat het mij om,
In artikel 34 lid 2 staat dat de verzuimboete MAXIMAAL 100% is en minimaal 50 Euro
Maw er is een schaal.
Artikel § 35. Verzuimboete bedrijfsvoertuigenpark artikel 37d Wet MB 1994 stelt in lid 2:
In afwijking van het vorige lid kan in uitzonderlijke gevallen een verzuimboete tot het wettelijk maximum artikel 37d Wet MB 1994 worden opgelegd. Van een uitzonderlijk geval kan bijvoorbeeld sprake zijn indien belanghebbende stelselmatig in verzuim is.
Ik krijg een boete van 100% zoals boven al aangegeven gaat het niet over de schuldvraag want die heb ik. Het gaat mij om het aanvechten of bezwaar maken tegen de hoogte van de boete van 100% op grond van het niet stelselmatig in verzuim zijn. Het uitzonderlijke geval dat grond zou zijn voor opleggen van 100% boete.
Is dit kansrijk?
Alvast bedankt voor het meedenken,
FritsOv
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete op grond van art. 37 MB
Re: Boete op grond van art. 37 MB
ondanks alle informatie verteld u niks concreets.... Was het voertuig wel WA verzekerd? En APK gekeurd? En welk bedrag is u aan boete opgelegd. Gewone stervelingen krijgen rond de €400 euro boete( plus 7 voor het cjib)
Stelselmatig betekent is al wanneer er sprake is van vaker dan 2x in (ik geloof) 5 jaar. Dus ik zou dat even goed checken.
Of een bezwaar kansrijk is is vrijwel niet te beoordelen en hangt vooral af van de bui van de inspecteur die het bezwaar behandelt. Ik zou u wel aanraden bezwaar te maken of dit nu kansrijk is of niet. U stelt daarmee namelijk uw rechten veilig om bijvoorbeeld een kortgeding aan te spannen. Dient u geen bezwaar in dan heeft u weinig om in een later stadium nog te kunnen doen. De rechter zegt dan, jammer u had eerst bezwaar moeten maken.
Of een bezwaar kansrijk is is vrijwel niet te beoordelen en hangt vooral af van de bui van de inspecteur die het bezwaar behandelt. Ik zou u wel aanraden bezwaar te maken of dit nu kansrijk is of niet. U stelt daarmee namelijk uw rechten veilig om bijvoorbeeld een kortgeding aan te spannen. Dient u geen bezwaar in dan heeft u weinig om in een later stadium nog te kunnen doen. De rechter zegt dan, jammer u had eerst bezwaar moeten maken.
We hebben het hier niet over een rdw boete, zoals ik deze regelgeving doorlees reed ts met een bedrijfsauto(vrachtwagen) op de weg terwijl deze geschorst is. De boete die is opgelegd is een boete inzake een economisch delict, opgelegd door de belastinginspecteur.Frantic2 schreef:ondanks alle informatie verteld u niks concreets.... Was het voertuig wel WA verzekerd? En APK gekeurd? En welk bedrag is u aan boete opgelegd. Gewone stervelingen krijgen rond de €400 euro boete( plus 7 voor het cjib)
Misschien kunt u uw vraag beter ergens anders stellen dan op een consumentenforum.
thx Berndv, dan is het ook helder waarom ik er niks van snapte!