| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BTW-verhoging, bioscoop duurder?
-
Ruud van Dommelen
BTW-verhoging, bioscoop duurder?
Gisteren naar de bioscoop van Pathé geweest. Nu hebben ze de prijzen verhoogd i.v.m de BTW verhoging op 1 januari. Mag dit?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2018 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast
Reden: titel door moderator aangepast
Re: BTW-verhoging, bioscoop duurder?
Ze mogen wel alvast de prijzen verhogen. Maar op gespecificeerde kassabon mag nog geen 9% BTW staan
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Theotrucker
Ja, alleen sigaretten hebben vastgestelde prijzen. Voor de rest is er in Nederland vrije markt werking.
Ruud van Dommelen,
Heeft u enig idee, hoeveel tijd en dus geld het kost, gekoppeld aan de beschikbaarheid van de menskracht om de prijzen exact op 23.59 uur 31 december 2018 het zou kosten om op dàt moment de prijzen in de pc te veranderen? U werkt waarschijnlijk ook niet op dat tijdstip, denk ik zomaar.
Heeft u enig idee, hoeveel tijd en dus geld het kost, gekoppeld aan de beschikbaarheid van de menskracht om de prijzen exact op 23.59 uur 31 december 2018 het zou kosten om op dàt moment de prijzen in de pc te veranderen? U werkt waarschijnlijk ook niet op dat tijdstip, denk ik zomaar.
Dat mag, maar dan wordt daar op 1 januari nog steeds 9% BTW over gerekend ipv 6%.Ruud van Dommelen schreef: ↑21 dec 2018 17:42Gisteren naar de bioscoop van Pathé geweest. Nu hebben ze de prijzen verhoogd i.v.m de BTW verhoging op 1 januari. Mag dit?
De prijsverhoging is dus niet vanwege de BTW, maar 'gewoon' een prijsverhoging.
Ieder bedrijf mag vragen wat ze willen, zolang er tot de jaarwisseling 6/106 deel van aan BTW wordt afgedragen, en na de jaarwisseling 9/109 deel. (Voor zover het lage BTW-tarief producten en diensten zijn, natuurlijk.)
-
NeoDutchio
Eigenlijk al van de zotte dat hier het lage btw tarief voor geldt. Een bioscoop lijkt mij niet bepaald een eerste levensbehoefte. Maar als antwoord op uw vraag, ze mogen vragen wat ze willen. Het is aan u of u het er voor over hebt.
-
witte angora
Dus, het is kerstvakantie. Op Oudjaarsdag plan je naar Mary Poppins met de hele familie, kost je 12 euro per persoon. Een andere familie vind dat ook een goed idee, en die plant Nieuwjaarsdag in. Dan is het ineens 12,36 per persoon. Zie je de scheve ogen al?
Nu heb je vermoedelijk gedurende de hele kerstvakantie dezelfde prijzen. Lekker helder, lekker duidelijk, en geen gezeur. Wat is het probleem?
Nu heb je vermoedelijk gedurende de hele kerstvakantie dezelfde prijzen. Lekker helder, lekker duidelijk, en geen gezeur. Wat is het probleem?
kweenie
vindt dit leuk
Ik denk dat we overspoeld gaan worden door ondernemers en bedrijven die per 1 januari bovenop de BTW verhoging er ook meteen even een tariefsverhoging erbij doen.
Gister een email van de manege waar m'n dochter op paardrijles zit. Heel snotterverhaal over de verhoging van de btw en dat ze daardoor gedwongen waren om het lesgeld van 58 naar 63 te doen. Dat is dus bovenop de btw verhoging ook een verhoging van 5%. Dit is dan de tweede verhoging in een jaar.
Het staat elke ondernemer natuurlijk vrij om de prijzen te verhogen, maar het staat me wel tegen dat het op deze manier gebracht wordt
Gister een email van de manege waar m'n dochter op paardrijles zit. Heel snotterverhaal over de verhoging van de btw en dat ze daardoor gedwongen waren om het lesgeld van 58 naar 63 te doen. Dat is dus bovenop de btw verhoging ook een verhoging van 5%. Dit is dan de tweede verhoging in een jaar.
Het staat elke ondernemer natuurlijk vrij om de prijzen te verhogen, maar het staat me wel tegen dat het op deze manier gebracht wordt
moederslink
vindt dit leuk
Standaard Vue kaartje kost 31 dec 9,20witte angora schreef: ↑22 dec 2018 05:39Dus, het is kerstvakantie. Op Oudjaarsdag plan je naar Mary Poppins met de hele familie, kost je 12 euro per persoon. Een andere familie vind dat ook een goed idee, en die plant Nieuwjaarsdag in. Dan is het ineens 12,36 per persoon. Zie je de scheve ogen al?
Tiener 7,90 en de kids 6,60
Dinsdag 1 januari kosten ze allen 5,00
-
witte angora
Raar, ik zoek me kleurenblind op hun site, maar ik kan geen enkele prijs vinden, en gegevens van na de 29e zijn er ook al niet. Als ik op een film klik gebeurt er ook niks...
Hopen dat ze de films wel draaiende krijgen.
Erthanax
vindt dit leuk
Ik kijk op Vue + locatie geselecteerd en voor datum kijk ik bij "later".witte angora schreef: ↑22 dec 2018 09:50Raar, ik zoek me kleurenblind op hun site, maar ik kan geen enkele prijs vinden, en gegevens van na de 29e zijn er ook al niet. Als ik op een film klik gebeurt er ook niks...
Dinsdag is sowieso 5,- dag, maar mag dan helaas werken en zal dus oudjaarsdag gaan wat we altijd doen.....maar niet naar Mary.
In 2001 ging je voor 7,50 gulden (3,40 euro) naar The Lord of the Rings - Fellowship of the Ring (link).
17 jaar later betaal je ongeveer 13,50, dus bijna 3x meer voor een dezelfde klasse film (3d of imax). Het modaal inkomen daarentegen ging van 2083 euro bruto naar 2855 euro bruto. Dus 1/3x meer.
Het is niet de BTW die de arme bioscopen nekt en ze dwingt de prijzen omhoog te doen. Het is de gulzigheid die ze continu vertonen. Het zou me niet verbazen als de verhoging weken voor de nieuwe btw zal betekenen dat na de ingang, er nog een verhoging plaats vindt na 1 januari, wijzend naar de prijs op 31 december en de nieuwe btw van 1 januari.
17 jaar later betaal je ongeveer 13,50, dus bijna 3x meer voor een dezelfde klasse film (3d of imax). Het modaal inkomen daarentegen ging van 2083 euro bruto naar 2855 euro bruto. Dus 1/3x meer.
Het is niet de BTW die de arme bioscopen nekt en ze dwingt de prijzen omhoog te doen. Het is de gulzigheid die ze continu vertonen. Het zou me niet verbazen als de verhoging weken voor de nieuwe btw zal betekenen dat na de ingang, er nog een verhoging plaats vindt na 1 januari, wijzend naar de prijs op 31 december en de nieuwe btw van 1 januari.
Laatst gewijzigd door k2p op 22 dec 2018 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
StevieNL81
Haha dat kost 0,0 meer moeite dan het nu te doen. Anno 2018 hoeft men dat niet handmatig te wijzigen hoor.mahadma schreef: ↑21 dec 2018 20:30Ruud van Dommelen,
Annemieke67
vindt dit leuk