LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caspar als sollicitant; wiens schuld ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ONRECHT.HATER

Caspar als sollicitant; wiens schuld ?

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Spooksollicitanten. Het bedrijfsleven klaagt hierover en het kost ondernemers kladden met geld. DAAR ben ik het wel mee eens. Maar nu even nuchter bekeken: WIENS schuld is het verschijnsel spooksollicitanten nu eigenlijk ? Zijn dat die sollicitanten zelf ??? OF zou misschien de oorzaak ergens anders gezocht moeten worden ? B.v. door regel/wet geving ? Een persoon, die in de bijstand zit, is bijna altijd sollicitatieplichtig. Indien niet aangetoond kan worden, dat er niet genoeg wordt gesoliciteert, loopt men de kans, dat er op de uitkering wordt gekort of wordt de uitkering zelfs volledig gestopt. Jaren geleden heb ik daar met mensen wel eens een discussie over gevoerd. Ik gaf TOEN al de tip om dan maar gewoon vooraan in de gouden gids te beginnen: Immers, de banen zijn niet voor het oprapen en men MOET, want anders....... Iemand een idee, hoe spooksollicitaties niet meer NODIG zijn om niet gestraft te worden ? (Voorlopig er van uitgaande, dat de regel/wetgeving t.a.v. sollicitatieplicht niet gewijzigd gaat worden)

Jocye

Re: Caspar als sollicitant; wiens schuld ?

Ongelezen bericht door Jocye »

Ik werk bij personeelszaken en wij hebben spookvacatures om onze afd. bezig te houden terwijl wij echt niemand gebruiken kunnen.
doen wij dit niet dan moeten er mensen onslag aangezegd worden, wij hebben geen ander keus en doen het maar om dit minder prettige manier de sollicitant word gebruik om ons bezig te houden, zielig he....

Gesloten