LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concert Ticket Handel

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rudy Brasser

Concert Ticket Handel

Ongelezen bericht door Rudy Brasser »

Vandaag 2018-06-01 BTS Concert Tickets geprobeerd te kopen. Om 9:00 starte de verkoop, om 9:30 staan ze voor 8000,- euro te koop op viagogo.nl.
(Even later was dit ticket al verkocht, printscreen toegevoegd van tickets t/m 6000 euro even later)
Die wet werkt schijnbaar niet zo goed!
Bijlagen
Tickets van 6000+ euro
Tickets van 6000+ euro
viagogo.nl4.png (38.09 KiB) 1469 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Bijna 20000 mensen die tickets zoeken op viagogo.nl
Bijna 20000 mensen die tickets zoeken op viagogo.nl
viagogo.nl5.png (61.33 KiB) 1469 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sylvesterb

Re: Concert Ticket Handel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rudy Brasser schreef: Die wet werkt schijnbaar niet zo goed!
Welke wet er is geen wet die het verbied op basis van vraag en aanbod een prijs te bepalen. Risico is alleen dat de concert organisator de tickets achteraf ongeldig kan verklaren.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is geen wet die dit verbiedt. Alleen uw eigen verstand kan u tegenhouden.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Ed Sheeran heeft recentelijk niet op eigen naam gekochte en geprinte kaartjes ongeldig verklaard .........

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Als iets wat populair is uitverkocht is, krijg je dit soort dingen. Vooral als mensen bij dit soort bedrijven blijven kopen. Het simpelste is om te aanvaarden dat iets is uitverkocht en niet meer bij deze bedrijven te kopen. Dan is het probleem binnen 1 of 2 maanden opgelost. Daar kan geen wet tegenop.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het klinkt gek, maar zelfs uw supermarkt verkoopt zijn spullen voor een hogere prijs dan dat ze ingekocht hebben.

Rudy Brasser

Ongelezen bericht door Rudy Brasser »

Ik dacht dat de wet van maximaal 20% boven op een kaartje er was, maar ik zie net dat de senatoren tegen hebben gestemd (het was dus slechts een voorstel). Quote van SP'er Van Dijk: "Triest dat de ticketmaffia nu ruim baan krijgt van de Eerste Kamer".
Nog een quote: "Met de doorverkoop van kaartjes is wereldwijd volgens schattingen 6,8 miljard euro gemoeid."
Jammer dat criminelen altijd beloond schijnen te worden in de huidige tijd!

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Criminelen worden alleen maar beloond omdat ze worden geholpen doordat mensen bij ze blijven kopen. In dit geval mensen die tickets op deze manier kopen. Zoals ik als schreef: niet meer kopen bij dit soort bedrijven en de criminelen (zijn ze eigenlijk niet, want het is niet illegaal wat ze doen), worden niet meer beloond.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

renewouters schreef:Criminelen worden alleen maar beloond omdat ze worden geholpen doordat mensen bij ze blijven kopen. In dit geval mensen die tickets op deze manier kopen. Zoals ik als schreef: niet meer kopen bij dit soort bedrijven en de criminelen (zijn ze eigenlijk niet, want het is niet illegaal wat ze doen), worden niet meer beloond.
Er zal alleen niet meer worden gekocht bij dit soort bedrijven indien het risico bestaat, op basis van de voorwaarden van de organisator van het evenement, dat dergelijke kaarten ongeldig verklaard worden.
Anders niet. En dat is helemaal geen probleem.
Waarom mensen verbieden kaarten te verkopen en kopen tegen prijzen die zowel koper als verkoper juiste prijzen vinden?
Ik zou zeggen: lang leve de vrije markt!

HansieZant

Ongelezen bericht door HansieZant »

Rudy Brasser schreef:Vandaag 2018-06-01 BTS Concert Tickets geprobeerd te kopen. Om 9:00 starte de verkoop, om 9:30 staan ze voor 8000,- euro te koop op viagogo.nl.
(Even later was dit ticket al verkocht, printscreen toegevoegd van tickets t/m 6000 euro even later)
Die wet werkt schijnbaar niet zo goed!
Zie hier de openingspost waarmee ik op dit forum begonnen ben:

[offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
maar nadat het door mij geschetste probleem door de politiek is opgepakt (het speelde al een tijdje, dus ik bedoel niet dat het door mijn post kwam) kwamen er ook wat serieuze reacties op gang van mensen die wilden meedenken hoe dit probleem in de toekomst aan te pakken. Ik heb me destijds meerdere malen afgevraagd of het zin had om verder te reageren, maar ik heb besloten de boel up to date te houden, zodat in de toekomst andere mensen met dezelfde vragen wellicht wat antwoorden zouden vinden. Helaas zijn de politieke plannen om dit probleem aan te pakken door de Eerste Kamer afgeschoten.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2018 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

HansieZant schreef:... Helaas zijn de politieke plannen om dit probleem aan te pakken door de Eerste Kamer afgeschoten.
'Dit probleem'? Dat je iets een probleem noemt, betekent niet dat het er één is.
Je verwacht het niet in de hedendaagse politieke besluitvorming, maar gelukkig heeft het verstand hier (vooralsnog) gezegevierd.
Niet bestaande 'problemen' hoeven niet door de overheid 'opgelost' te worden. Daar krijgen we alleen maar Venezolaanse toestanden van (geen wonder dat het initiatief hier van de SP kwam).

Organisatoren van evenementen en/of artiesten en hun vertegenwoordigers kunnen voorwaarden verbinden aan kaartverkoop. Bijvoorbeeld door de mogelijkheden tot doorverkoop te beperken.
Verkopers van tickets bepalen welke prijzen ze vragen.
Kopers betalen de prijs die ze ervoor over hebben.

Geen overheidsbemoeienis nodig.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

mahadma schreef:Ed Sheeran heeft recentelijk niet op eigen naam gekochte en geprinte kaartjes ongeldig verklaard .........
Klopt maar Ed Sheeran had dan ook in de verkoopvoorwaarden opgenomen dat de kaartjes niet wederverkocht mochten worden. Het zou kunnen dat BTS dit ook gedaan heeft en dan zouden ze de kaartjes ook ongeldig kunnen verklaren en alsnog in de verkoop kunnen brengen. Gezien de extreme populariteit van BTS is de kans dat TS dan alsnog een kaartje weet te bemachtigen echter heel erg klein.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HansieZant schreef:...die wilden meedenken hoe dit probleem in de toekomst aan te pakken.
Welk probleem moet er opgelost worden? Bedrijfjes kopen tickets op en verkopen weer voor een bedrag die 2 partijen goed vinden. Zo werkt de hele handel. Ik kan zelf rechtstreeks in China gaan kopen en ik kan hier terecht bij een winkel. En dat mag allebei.

Het enige dat je kan afvragen is of het normaal is om als bedrijf hele pakken kaarten op te kopen. De enige manier om dit te stoppen is om niet meer te kopen bij doorverkoopsites. Als niemand meer koopt moeten ze vanzelf wel stoppen. Maar ja, men wil toch liever naar een concert, tegen elke prijs lijkt het wel.
Iedereen wil graag zelfstandig zijn, maar bij elke scheet die dwars zit zal de overheid moeten ingrijpen. Gelukkig hebben wij een vrije keuze in Nederland. En dat is ook de keuze om wel of niet naar een concert te gaan. En is het uitverkocht, jammer dan, volgende keer een nieuwe kans.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

[bericht aangepast door Moderator: offtopic bijdrage en verwijderde quote]
HansieZant schreef:Maar nadat het door mij geschetste probleem door de politiek is opgepakt (het speelde al een tijdje, dus ik bedoel niet dat het door mijn post kwam) kwamen er ook wat serieuze reacties op gang van mensen die wilden meedenken hoe dit probleem in de toekomst aan te pakken. Ik heb me destijds meerdere malen afgevraagd of het zin had om verder te reageren, maar ik heb besloten de boel up to date te houden, zodat in de toekomst andere mensen met dezelfde vragen wellicht wat antwoorden zouden vinden. Helaas zijn de politieke plannen om dit probleem aan te pakken door de Eerste Kamer afgeschoten.
Het probleem is simpel op te lossen en dat is stoppen met kopen van tickets tegen een absurd hoge prijs. Als de opkoopsites geen tickets meer kunnen verkopen gaan ze langzaam failliet en is het probleem opgelost. Wetgeving is hiervoor niet nodig, maar enkel gezond verstand.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2018 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote, offtopic bijdragen

Gesloten