Hallo.
wij hebben juli 2003 een dakkapel laten zetten op zolder door een aannemer die ook de vergunningen regelt.
door een foutje is men bij de verkeerde gemeente geweest en die gaven toestemming.
toen de buren er ook een dakkapel gingen aanvragen kwam dat aan het licht en die werden uiteraard afgewezen. Wij alsnog een vergunning aangevraagd en die werd natuurlijk geweigerd.
in beroep geweest ook afgewezen. de redenring is dat men een dakkapel op dit soort daken niet mooi vind en als het kon zouden ze hem ook verbieden op de eerste verdieping maar dat kunnen ze helaas niet kregen we te horen. onze dakvoet begint namelijk al op plafond huiskamer.
het hele blok wil hem graag op zolder maar de schoonheids commissie heeft hier zoveel invloed dat men niet eens met de bewoners in overleg wil.
wat kan ik hieraan doen?
Gr. Jan
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dakkapel
Re: dakkapel
Geachte Lezer
Als u dit allemaal op papier heeft staan dan kunt alles verhalen op de aannemer
Als u dit allemaal op papier heeft staan dan kunt alles verhalen op de aannemer
-
Gast
Re: dakkapel
Allereerst zou ik de aannemer schriftelijk aansprakelijk stellen voor de geleden schade (afbreken dakkapel). Daarnaast zou ik het bestemmingsplan opvragen en de welstandsnota inkijken. Wat is het beleid van de gemeente? Overigens geeft de welstandscommissie een advies aan het college van B&W. B&W kan dit advies naast zich neerleggen. Wat zijn de concrete argumenten om een dakkapel te weigeren? Ik zou flink moeilijk gaan doen. Vraag maar flink door! Wie schrijft die blijft!
Tom
Tom