LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De belastingdienst :). Jaja leuker niet, lastiger wel!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Devloes

De belastingdienst :). Jaja leuker niet, lastiger wel!

Ongelezen bericht door Devloes »

Hoi allemaal,

In 2013 voor twee personen aangifte gedaan over 2012.
We moesten veel toeslagen terugbetalen nav de aangifte.

Echter bleek dat de definitieve berekeningen waten gebaseerd
Op een jaarinkomen die 5000 euro hoger lag dan was opgegeven.
Direct een IB60 inkomensverklaring opgevraagd en onze inkomensggevens stonden correct
Vermeld op dit document. Onze gegevens zijn dus gewoon bekend bij de belastingdienst en heeft afd. Toeslagen deze niet gebruikt.

Voor drie aanslagnummers bezwaar ingedient. Eerste bezwaren
Kwamen volgens hen niet aan en alles moest dus nog een keer. Alle gegevens opgestuurd zoals jaaropgaaf, definitieve beschikkingen voorgaande jaren, IB60 iv en het bezwaar. Waren zware enveloppen. Nu na de tweede zending kreeg ik eindelijk een nieuwe def beschikking. En ja hoor. Weer verkeerde gegevens waardoor we weer moesten betalen.

Telefonisch komen ze er niet echt uit. Nu willen ze voor de derde keer alle gegevens toegezonden hebben, maar heb al bijna 15 euro aan postzegels verbruikt terwijl de fout bij de fiscus ligt.
Nu gaat t om een bedrag van bijna 50 euro die ik zou moeten betalen maar wat incorrect is.

Maar is het nou al zo erg dat je bij een bezwaar tegen een bepaald bedrag eerst moet gaan kijken of dit wel opweegt tegen de onkosten zoals postzegels? Een gedeelte wat ik terug zou moeten krijgen is al weg aan postzegels. Is t niet belachelijk dat je anno 2013, dus in verhouding maar beter een rekening ( ten onrechte ) maar gewoon moet betalen, omdat de kosten van bezwaar niet opwegen tegen het resultaat?

Ik lag in n deuk, maar klopt mijn denkwijze en leven we in een bananenrepubliek?

bprosman

Re: De belastingdienst :). Jaja leuker niet, lastiger wel!

Ongelezen bericht door bprosman »

In geval van onduidelijkheden gewoon een afspraak maken en langsgaan.
Dan heb je meteen een oplossing.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Devloes schreef:Hoi allemaal,

In 2013 voor twee personen aangifte gedaan over 2012.
We moesten veel toeslagen terugbetalen nav de aangifte.

Echter bleek dat de definitieve berekeningen waten gebaseerd
Op een jaarinkomen die 5000 euro hoger lag dan was opgegeven.
Direct een IB60 inkomensverklaring opgevraagd en onze inkomensggevens stonden correct
Vermeld op dit document. Onze gegevens zijn dus gewoon bekend bij de belastingdienst en heeft afd. Toeslagen deze niet gebruikt.

Voor drie aanslagnummers bezwaar ingedient. Eerste bezwaren
Kwamen volgens hen niet aan en alles moest dus nog een keer. Alle gegevens opgestuurd zoals jaaropgaaf, definitieve beschikkingen voorgaande jaren, IB60 iv en het bezwaar. Waren zware enveloppen. Nu na de tweede zending kreeg ik eindelijk een nieuwe def beschikking. En ja hoor. Weer verkeerde gegevens waardoor we weer moesten betalen.

Telefonisch komen ze er niet echt uit. Nu willen ze voor de derde keer alle gegevens toegezonden hebben, maar heb al bijna 15 euro aan postzegels verbruikt terwijl de fout bij de fiscus ligt.
Nu gaat t om een bedrag van bijna 50 euro die ik zou moeten betalen maar wat incorrect is.

Maar is het nou al zo erg dat je bij een bezwaar tegen een bepaald bedrag eerst moet gaan kijken of dit wel opweegt tegen de onkosten zoals postzegels? Een gedeelte wat ik terug zou moeten krijgen is al weg aan postzegels. Is t niet belachelijk dat je anno 2013, dus in verhouding maar beter een rekening ( ten onrechte ) maar gewoon moet betalen, omdat de kosten van bezwaar niet opwegen tegen het resultaat?

Ik lag in n deuk, maar klopt mijn denkwijze en leven we in een bananenrepubliek?
Principes zijn onbetaalbaar, toch? :wink: Maar goed, even een afspraak maken en alles vis à vis uitleggen is de beste manier in dit soort gevallen.

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Er zijn speciale teams op de kantoren. die je kunnen helpen om het probleem op te lossen, wanneer de gewone weg niet lukt. Wanneer je een afspraak maat bij je eigen regiokantoor en ze komen er daar ook niet uit, wordt vaak dat team ingeschakeld.

Devloes

Ongelezen bericht door Devloes »

Dank voor jullie reacties
Morgen meteen bellen voor een persoonlijk gesprek.
Vond t hoe dan ook opmerkelijk dat een adres waar je je bezwaar naartoe moet sturen, geen antwoordnummer is. Over vergoedingen van eventuele onkosten, wanneer blijkt dat de fout bij de fiscus ligt hoor je niemand.

Morgen even bellen. Wist niet dat hier spec. Teams voor waren.
Ha al een scenario voor ogen met " mr. Uw woord tegen die van ons en ondertussen is uw bezwaartermijn lekker verstreken" lol

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wist niet dat hier spec. Teams voor waren.
Volgens mij staat je team zelfs op je aanslagformulier (vroeger in ieder geval wel).

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Devloes schreef:Dank voor jullie reacties
Morgen meteen bellen voor een persoonlijk gesprek.
Vond t hoe dan ook opmerkelijk dat een adres waar je je bezwaar naartoe moet sturen, geen antwoordnummer is. Over vergoedingen van eventuele onkosten, wanneer blijkt dat de fout bij de fiscus ligt hoor je niemand.

Morgen even bellen. Wist niet dat hier spec. Teams voor waren.
Ha al een scenario voor ogen met " mr. Uw woord tegen die van ons en ondertussen is uw bezwaartermijn lekker verstreken" lol
Zijn die kosten niet gewoon aftrekbaar ?

Gesloten