Ik weet dat er in Nederland rare dingen gebeuren maar van onderstaande zakt toch ECHT m'n broek af!
Crimineel kan pistool declareren
Uitgegeven: 24 januari 2005 08:18
AMSTERDAM - Criminelen hoeven wapens of andere middelen die zij bij het plegen van een misdrijf gebruiken, niet altijd zelf te betalen. Dat meldt De Telegraaf maandag.
Volgens het Openbaar Ministerie (OM) kunnen kosten die een directe relatie hebben met het strafbare feit worden gedeclareerd. "Kosten die een crimineel anders niet gemaakt zou hebben", aldus een woordvoerder van het OM in de krant.
Vorige week kreeg een 46-jarige man uit Roermond een 'vergoeding' van tweeduizend euro voor de aanschaf van het pistool dat hij gebruikte bij een bankoverval. De man moest de buit van 6.600 euro terugbetalen. De kosten voor de aanschaf van het gebruikte wapen werden hiervan afgetrokken. De regeling geldt ook voor andere vergrijpen. Zo kunnen hennepkwekers de kosten voor huur van een loods en aanschaf van plantjes terugkrijgen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Declareren van wapens
-
Gast
Re: Declareren van wapens
ik moest verplicht de aow in omdat ik 65 geworden ben.
hierdoor vang ik nu per mnd. ruim € 2000 minder en ben ik dus
slechter af als voor mijn aow.
zal proberen of ik het kan declareren. nee heb ik ja kan ik krijgen.
hierdoor vang ik nu per mnd. ruim € 2000 minder en ben ik dus
slechter af als voor mijn aow.
zal proberen of ik het kan declareren. nee heb ik ja kan ik krijgen.
-
Gast
Lijkt me een onzinnig verhaal Want verboden wapens die je moet inleveren kan je niet declareren.Criminelen hoeven wapens of andere middelen die zij bij het plegen van een misdrijf gebruiken, niet altijd zelf te betalen. Dat meldt De Telegraaf maandag.
Het wat wel zou kunnen dat die crimineel een wapenvergunning heeft maar bij een strafblad wordt dat altijd geweigerd.
Maar ja het komt uit de Telegraaf .
-
marianneW
Van een crimineel kan (volgens de pluksewet) de winst behaald door het uitvoeren van het criminele feit teruggevorderd worden.
Winst is de uiteindelijke opbrengst van het criminele feit verminderd met de uitgaven die de boef gemaakt heeft. Dus de aanschaf van een revolver, het kopen en kweken van wietplantjes etc. mogen van de opbrengst afgetrokken worden volgens deze wet.
Klein foutje in de wet waar de boeven handig gebruik van maken. 
-
NAK
Dus als ik marianneW goed begrijp kan ik na een investering, aan een bankroof, ondanks dat ik gepakt wordt, geld over houden.Winst is de uiteindelijke opbrengst van het criminele feit verminderd met de uitgaven die de boef gemaakt heeft.
Dat had ik 35 jaar geleden moeten weten had ik mijn vorige beroep niet hoeven kiezen en was ik op kosten van de staat rijk geworden.
-
marianneW
35 jaar geleden bestond die wet nog niet.
Deze is pas 10 jaar jong. Leuk die foutjes in de wet, hé????
Had ik het geweten dan?????????????? Helaas ben ik nu erg herkenbaar daar ik niet zo best loop.
Verspeelde kans dus. Dit gedoe is al een jaar geleden in de tweede kamer aan de orde geweest, maar de minister vond het niet nodig deze wet aan te passen.
Gelukkig voor de boefjes en balen voor de rest. Die ministers zijn zo geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!! 
-
arleeuw
Het is aan te bevelen, dat de overheid een verhuurbedrijf voor schiet- en steekwapens opent. Voor criminelen die niet zo kapitaalkrachtig zijn om
zelf wapens
te kopen.[/b]