LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eenmalige ontslag uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
lotus

eenmalige ontslag uitkering

Ongelezen bericht door lotus »

Onlangs heb ik van mijn oude werkgever Min.V&W naar 2 jaar na mijn ontslag een uitkering wegens art.79 ARAR lid 2 een diensttijdgratificatie ter groote van een in verhouding doorgebrachte diensttijd in mijn geval 35/40 maandsalaris gehad.Kan iemand mij vertellen of dit onder eenmalige uitkering bij ontslag van de belastingdienst valt.Eenmalige uitkering bij ontslag (aanspraken en uitkeringen)
Voor aanspraken op uitkeringen bij ontslag gelden de volgende regels:
* Bij ontslag wegens arbeidsongeschiktheid of het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd is de aanspraak op een eenmalige uitkering van maximaal driemaal het loon over een maand vrijgesteld. Het loon dat bepalend is voor de hoogte van deze vrijstelling, is het brutomaandloon dat ook bepalend is voor diensttijduitkeringen. Een aanspraak op een hogere uitkering behoort geheel tot het loon.
* Bij ontslag wegens een andere reden dan arbeidsongeschiktheid of overlijden van de werknemer, vervroegd uittreden of het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd is de aanspraak op een eenmalige uitkering vrijgesteld. De hoogte van de uitkering speelt hier geen rol

Byob

Re: eenmalige ontslag uitkering

Ongelezen bericht door Byob »

Een ontslagvergoeding is normaalgesproken gewoon inkomen in het jaar dat u het ontvangt.

Dit zou u kunnen voorkomen door het in een polis of geblokkeerde rekening te storten, en deze nu of later periodiek uit te laten keren.

Heeft u het geld al op uw bankrekening staan?

Afhankelijk van de hoogte van het bedrag kon dat nog wel eens een hoge belasting afdracht voor moeten worden voldaan.

rozemarijntje

Re: eenmalige ontslag uitkering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik weet de wetregels niet zoals jij het zegt...
maar bedoel je..er is een reorganisatie(last in first out) gekomen ik moest eruit en ik heb voor elk jaar dat ik werk een salaris gehad?
zo ja...dan krijg je bij jou salaris of je moet 3 ton per jaar verdienen geen aanslag.
wij hebben dit zelf ook aan de hand gehad,mijn man had 4 dienstjaren er gaat ,als het goed is als belasting af tijdens de uitkering..dus tijdens het loonstrookje zeg maar...wordt nog wta in het pensieonfonds gegooid enz enz enz...bij hem wel...
we hebben rondgebeld en nee dat was het,belasting afgedragen...en dat is alles.
maar kom je hoger te zitten..wat ik zeg ,wat de hoge heren verdienen dan krijg je nog wel eens een naheffing...
wij hadden ook een best leuk cenjte maar ja 52% had de belastingdienst al...

ik weet wel de collega;s die er 30 jaar hadden gewerkt die kregen echt heel veel geld mee...30 dienst jaren en die werden wel goed gewaarschuwd...

dus tot zover kan ik je helpen en anders even het juridisch loket bellen?even googelen...en je weet het..is gratis..belasting dienst hang je wel 2 uur aan de lijn...
wij hebben het toen nagevraagd voor de zekerheid en ik zou het toch maar evend oen...het is nu 6 jr terug en je weet nooit wat er veranderd is...

Gesloten