LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eigen schuld, dikke bult

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
topery

eigen schuld, dikke bult

Ongelezen bericht door topery »

Als u gaat scheiden, kunt u van de tegenpartij alimentatie vragen.

Als uw partner overlijd kunt u een beroep doen op een weduwe en halfwezenuitkering.

Bij de scheiding had ik een grote mond, mijn ex hoefde niet voor mij te betalen, ik heb een part-time baan gezocht en alleen gevraagd dat hij zou bijdragen in de kosten van de kinderen.

Nu is mijn ex overleden. Omdat de alimentatie een veelvoud was van de halfwezenuitkering (137,- p.maand) heb ik nu de verplichting om veel meer te werken om ons gezin draaiende te houden, want op een weduwe pensioen heb ik geen recht omdat ik bij de scheiding zo'n grote mond had.

Eigen schuld dikke bult, maar als scheidende partners de bedragen anders invullen (beetje voor jezelf en beetje voor de kinderen) wordt het daarna (bij overlijden) financieel wel een stuk draaglijker.

karr-2

Re: eigen schuld, dikke bult

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja en wat wil je hier nu mee zeggen? Moeten we nu allemaal ach en wee gaan roepen?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Topery, hoe oud ben jezelf en hoe oud zijn je kinderen?

topery

toen hij overleed was ik 38 en de kinderen 4 en 6
dat is inmiddels 1,5 jaar geleden.

En Karr-2 jij hoeft helemaal niets te roepen, sterker nog riep jij maar niets meer.

Gast

je wou toch scheiden????????

moet iedereen voor jou nu gaan betalen???????

Gast

Dus de kids zijn nu 5/6 en 7/8 (weet niet wanneer ze jarig zijn dus het zal om en nabij zijn)
Zitten dus op school.
Neem aan dat ze kunnen nablijven op school?
Dus jij kan gewoon werken voor je geld.
Hier heb je zelf bij de scheiding voor gekozen.
Toen hij in leven was wilde je geen geld van hem en nu hij dood is wil je wel van hem profiteren...
Dat vind ik echt heel raar.

Gast

Toen hij in leven was wilde je geen geld van hem en nu hij dood is wil je wel van hem profiteren...
Ik geloof niet dat ze dit zegt....

Als ik naar mijn eigen situatie kijk, ik ben ook gescheiden en heb twee kinderen van 4 en 7. Ik werk 22 uur in de week, verdeeld over vier dagen zodat ik de kinderen 's-morgens naar school kan brengen, ze gaan dan 2 dagen naar de naschoolseopvang. Op woensdagochtend doe ik het huishouden/boodschappen. Mijn ex-man betaalt (terecht) geen partner alimentatie, alleen kinderalimentatie. Als deze kinderalimentatie komt te vervallen door zijn overlijden en wordt vervangen door een half-wezenpensioen en dus wordt gehalveerd zou voor mij ook een "ramp" zijn.

Natuurlijk zou ik in dergelijke situatie nog meer kunnen gaan werken en de kinderen vaker naar de naschoolseopvang brengen. Maar dat wij daar niet vrolijker van worden, lijkt me ook duidelijk.

Ik denk dat Topery dan ook baalt van de situatie, zeker omdat je er niet bij stil staat dat je iemand op zo'n jonge leeftijd kan komen te overlijden en dat dat zo'n verstrekkende gevolgen voor jouw financiele situatie kan hebben. Een beetje begrip voor haar frustratie lijkt mij dan ook niet misplaatst.
je wou toch scheiden????????

Alsof het en kwestie van willen is...... Je kiest wellicht voor een scheiding (lang niet in alle gevallen) maar dan alleen omdat je denkt dat dat de beste oplossing is. Wat je wilt is een lang en gelukkig leven met je partner en kinderen....

Gast

Ik vind zelf dat wanneer je gescheiden bent en je EX-partner komt te overlijden dat je dan sowieso nergens meer recht op hebt.
Je hebt namelijk zelf besloten om de band met je partner te verbreken.
Waarom zou je dan na zijn dood ondersteunt moeten worden?
Of je er nu wel of niet vanuit gaat dat iemand jong kan overlijden doet niet ter zake.
Jij hebt er zelf voor gekozen om de verbintenis te verbreken en hebt dus nergens meer recht op.
Je bent namelijk geen weduwe.

fin planner

Ongelezen bericht door fin planner »

Hallo, hierbij wil ik graag reageren op de berichten van eigen schuld dikke bult.
Het valt mij heel erg tegen hoe er gereageerd is weinig sociale betrokkenheid en geen idee hoe moeilijk je het als gescheiden moeder met twee jonge kinderen hebt.

Als financieelplanner maak ik dit in de praktijk jammer genoeg vaker mee, en in Nederland zijn we er nog niet aan gewend om onze eigen financiele lasten te dragen omdat dit tot voor kort ook voornamelijk een taak was van de overheid.

topery

Natuurlijk is het zo dat je als ex partner geen recht meer hebt op......

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat je als ex partner wel gestraft wordt bij overlijden, want het betekende dat ik 32 uur moest gaan werken en nee ik heb geen naschoolse opvang, want dat is hier niet voorzien, dus dat komt uit eigen middelen.

Alle negatieve reacties daar gelaten, wie zegt dat ik wilde scheiden? weet u iets van mijn situatie af?

Ik wil nergens van profiteren, sterker nog, met 32 uur werken val je overal net buiten......ik krijg van alles net niets....daar zeur ik ook niet over, maar zijn overlijden heeft tot gevolg gehad dat ik nu 32 uur werk en niet de tijd met de kinderen kan doorbrengen die ik zou willen. Als ik alimentatie voor mezelf had gevraagd, zou ik een klein weduwe pensioen krijgen en met minder part time werken er ook nog eens zijn voor de kinderen, die hebben het nl. al moeilijk genoeg, er valt nl. wel een ouder weg en dat is voor de kinderen al hard genoeg

Ik ben de topic begonnen omdat ik eigenlijk de aankomende scheiders wil waarschuwen, een ongeluk zit in een klein hoekje en de gevolgen kunnen ernorm zijn.

Gast

hou wel in de gaten dat je ten alle tijden aanspraak kan maken op het
pensioen dat door de ex betaald en opgebouwdis in de periode dat u getrouwd was.

Gast

Dit is toch belachelijk.
Je gaat scheiden, maar vervolgens blijf je lekker van alles van je ex profiteren.
Wanneer hij overlijd krijg je een weduwe-uitkering, terwijl je helemaal geen weduwe bent.
Je kan aanspraak op zijn pensioen, terwijl je zijn vrouw niet meer bent.
Dit is toch te absurd voor woorden.
Dit soort dingen kunnen echt alleen in het domme Nederland. :roll:

topery

Bedankt voor uw bijdrage, maar ook daarin heb ik gehandeld naar de kinderen toe. Zij zijn de begunstigde in zijn pensioen......en ik moet zeggen...hun rekening groeit aardig zo :lol:

topery

Dit is toch belachelijk.
Je gaat scheiden, maar vervolgens blijf je lekker van alles van je ex profiteren.
Wanneer hij overlijd krijg je een weduwe-uitkering, terwijl je helemaal geen weduwe bent.
Je kan aanspraak op zijn pensioen, terwijl je zijn vrouw niet meer bent.
Dit is toch te absurd voor woorden.
Dit soort dingen kunnen echt alleen in het domme Nederland
Gast van 16.33
U heeft een leesprobleem? daar zijn andere topics voor.
1) Je kunt niet meer van je ex profiteren.
2) Je krijgt deze uitkering niet omdat je geen weduwe bent
3) ACH LAAT MAAR

Gast

Tja Topry wat val jij vies tegen zeg!!!Maar zo zie je maar dat je je enorm in iemand kan vergissenJe kinder spaargeld groeit aardig en dan die smail van je .Om te kotsen van je!!!!!!!!!!!!!l

topery

Om te kotsen van je!!!!!!!!!!!!!l
Waarom? omdat ik zijn pensioen ten gunste laat komen van de kinderen i.p.v. het zelf te innen?

Aaltje

Ongelezen bericht door Aaltje »

Hoi Topery.

Als ik jou was, zou ik niet eens meer reageren op dat gezwam van die domme mensen. Jij probeert iets duidelijk te maken, krijg je zulke commentaren. Wat een dom volk zit er toch tussen!!!!!

En van die Karr? Daar zou ik al helemaal niet meer op reageren, want die weet zelf niet of dat die een man of vrouw heeft. Arrogant figuur.

Sterkte ermee hoor Topery.

Kor S

Ongelezen bericht door Kor S »

lekker vriendelijk hier.
het leger des heils zegt;wij geloven niet in eigen schuld dikke bult.
klop daar ,s aan.
good luck aan de moeder van de 2 kinderen.

Gast

Waar gaat dit over Kor S?

Iff you don't understand, moven.

Kor S

Ongelezen bericht door Kor S »

GASTEN;
het leger des heils zegt;wij geloven niet in eigen schuld dikke bult.
klop daar ,s aan

if you understand.

Gesloten