LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] elk jaar wordt de kinderbijslag stopgezet

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
jellie

elk jaar wordt de kinderbijslag stopgezet

Ongelezen bericht door jellie »

Wanneer je een kind hebt wat vanwege een zeer ernstige handicap niet bij je thuis kan wonen en dus in een tehuis verblijft moet je elk jaar aantonen dat je bijdraagt in de kosten voor dat kind anders krijg je helemaal niets ! Hij wordt elk jaar stopgezet en opnieuw beoordeeld en daarbij moet je ook nog eens aantonen dat je zo`n driemaal het bedrag dat je ontvangt uitgeeft.Alsof je kind geen kleding e.d meer nodig heeft zogauw het in een tehuis verblijft!! Naar mijn idee is dit je reinste discriminatie.Gelukkig hebben we verder niks beters te doen dan elk jaar die onzin in te vullen.

Harold

Re: elk jaar wordt de kinderbijslag stopgezet

Ongelezen bericht door Harold »

Wij hebben een soort gelijk probleem,onze zoon verblijft tijdelijk bij zijn grootouders i.v.m. ziekte van een der ouders,dit allemaal officieel geregeld en ingeschreven op het woonadres van de grootouders.
Na een aantal maanden een schrijven van de S.V.B. waarom zoonlief niet meer op het woonadres woont van de ouders,een duidelijke brief gestuurd en de situatie duidelijk uitgelegd,weer een aantal weken een schrijven of wij ook recht hadden op kinderbijslag,we moesten aantonen met bonnentjes wat we betaalden(we dragen gewoon alle kosten die er gemaakt worden voor onze zoon) aan levens onderhoud.
Dit schoot mij zo verkeerd dat ik naar Roermond heb gebeld en gevraagd of ze me verdachten of ik me eigen kind had verkocht,de toch redelijk meegaande medewerker vond dat ik een van de zovele was die reageer op een dergelijk schrijven van hun en dat er te veel papierhandel mee gemoeid is en dat ik alles al duidelijk heb uitgelegd en een vorige brief en deed mij een voorstel om een brief te schrijven van "wij dragen alle kosten die voort vloeien voor de opvoeding van onze zoon",en wat denk je;alles was in een keer rond.
De situatie is hier iets minder complex als van Jellie,maar de burocratie en halstarigheid is nog steeds op probleem voor de overheidsregels waar de burger mee van doe heeft

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wees blij, op deze manier weet je dat er niet te veel misbruik wordt gemaakt, en dat daardoor er genoeg overblijft voor de mensen die het echt nodig hebben........
waarom is controle toch altijd negatief??????

Harold

Ongelezen bericht door Harold »

Controle is niet altijd negatief,ik ben er zelf ook voorstander van.Maar controle over controle en alles is op een presenteerblaadje aangeleverd waar heel de situatie in is uitgelegd,en je moet met een bonnetje van boodschappen die je hebt gedaan voor de shampoo waar je je kind zij haren mee wast gaat mij toch net iets te ver

Gast

wees blij, op deze manier weet je dat er niet te veel misbruik wordt gemaakt, en dat daardoor er genoeg overblijft voor de mensen die het echt nodig hebben........
da's onzin, want iedereen met kinderen krijgt kinderbijslag. daarkun je mnauwelijks misbruik van maken lijkt me .
helaas is het zo dat uitzonderingen op de regel (meer uitgaven dus meer ontvangen) dit moeten aantonen. je ontvangt ook meer, als je het dus wilt zien als discriminatie, zie het dan als positieve discriminatie.
niets mis mee denk ik verder.

Gast

da's onzin, want iedereen met kinderen krijgt kinderbijslag. daarkun je mnauwelijks misbruik van maken lijkt me .
Volgens mij niet, want als je je kind in een tehuis dropt en weigert het te onderhouden, dan krijg je - wat mij betreft terecht - geen kinderbijslag.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

SCHANDALIG DEZE REACTIE.

van gast op 19.53
waarschijnlijk minderjarig.

Gast

Ik vind dit maar een rare regeling wij krijgen ook geen kinderbijslag.

inxsnl

Dan krijgen je ouders het vast wel voor je .

Gast

inxsnl,

wat vindt uw zo schandalig aan de reactie van die gast?

inxsnl

20.34

get you`re bud into bed kid

Gast

get you`re bud into bed kid
Ook nog een serieus argument te noemen, of kun je alleen maar brullen dat iemand een schandalige reactie geeft, en niks zinnigs aan argumenten toevoegen?

inxsnl

Alle ouders die de berichten gelezen hebben zullen het denk in met mij eens zijn.
Argumenten zijn bij deze niet van toepassing het spreekt voor zich.
mail me je email maar en dan zal ik het je uitleggen .gast22.56

Gast

Argumenten zijn bij deze niet van toepassing
Je bedoelt dat je geen argument kan noemen? Het is duidelijk wat jouw niveau is. Wel beschuldigingen uiten, maar geen serieuze reactie kunnen geven.

En als je per e-mail wel uitleg wil geven doe je het hier maar.
Alle ouders die de berichten gelezen hebben zullen het denk in met mij eens zijn.
Niet alle ouders snappen jouw beschuldiging. Ik heb zelf ook kinderen, en ik snap niet wat jij bedoelt.

inxsnl

Volgens u zijn er dus ouders die bewust hun kinderen droppen en dus misbruik maken van de kinderbijslag?
daar kan ik me dus geen enkele voorstelling bij maken

inxsnl

Hoi Jellie en Harold

Het blijkt wel dat er op dit forum weinig begrip is
vrgr Tim

Gast

Zeg beste inxsnl,

Er is best begrip voor de situatie van die mensen, maar de discussie verlegde zich naar de vraag of het mogelijk was dat mensen ten onrechte kinderbijslag zouden krijgen. En daar sprak ik over (in de reactie van 19.53).
Maar waarschijnlijk ben je te dom om de discussie te kunnen volgen.

Gesloten