LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] erfscheiding :(

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sjors79

erfscheiding :(

Ongelezen bericht door sjors79 »

wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. Bij oplevering van de woning stond er opeens een schuur van de buurman op de erfscheiding.
Het bouwbedrijf vertelde dat ze er niets meer te maken hadden omdat deze man achter hun rug zijn schuur had laten uitbreiden tot op de erfscheiding.
Volgens de gemeente is er niets aan te doen, geen nut om bezwaar te maken, want hij staat er al. Ik heb nu dus een mooie schutting tot aan de laatste 5 meter van de tuin, want daar staat zijn schuur.(die boven een schutting uit zou steken) Mag ik nu tegen deze schuur klimop laten groeien? Want hij moest toch toestemming vragen of van de scheiding minstens 20cm afblijven?

Weet iemand raad zodat ik niet tegen deze lelijke zijkant van een schuur aankijk.....

bedankt.

Gast

Re: erfscheiding :(

Ongelezen bericht door Gast »

Sjors
Je zou dit eens bij de rijdende rechter kunnen aankaarten.Er is kort geleden iets over geweest zodoende kom ik erop. Je kan het proberen en zou zeggen leg het eens voor aan de rijdende rechter meneer
Visser.Want dat is bespottelijk wat de buurman doet. Vraag tevens of je buurman accoord ga met die klimplantjes !!!!

Gast

Zeg beste grapjas, jij hebt het over een zaak van de rijdende rechter. Daarbij ging het over die man in Zoetermeer die zijn restaurant had uitgebouwd tot aan de erfgrens met de buurvrouw.
Vertel er ook even de uitkomst bij: dat was dat het MOCHT. (Alleen de dakgoot was slecht aangelegd, die moest aangepast worden, maar da's heel wat anders).

Gast

at was niet de man van dat restaurant van die afgezaagde dakgoot.Je zit er finaal naast .Het is langer geleden en ging ook over een garage.
Dus ga niet zo schreeuwen als je niet zeker weet wat ik bedoel,Maar zoek het maar fijn zelf uit grapjurk.!!!!!!! :x

Gast

Ten eerste had die man een bouwvergunning ???Want zonder vergunning mag je niet bouwen. Ga gerust een bezwaar indienen.En elke gemeente handelt anders .Ga het een goed uitzoeken,en zeker een klacht indienen.Succes :!:

Gast

Hij moet dat schuurtje gewoon afbreken, inderdaad hij had hiervoor een bouwvergunning aan moeten vragen en dat u evt. bezwaar aan kunnen tekenen.
Trouwens is het kadaster al langs geweest. Misschien ligt de erfscheiding goed of fout.
In de afleveringen van de rijdende rechter ging het over verjaring. Niet over nieuwbouw.

nr

Ongelezen bericht door nr »

Contact opnemen met het kadaster. Daar staat alles precies beschreven.
Sta je in je recht dan kun je er een zaak van maken.

Werkt het kadaster niet mee zou je het ook nog via de notaris kunnen proberen die de overdracht heeft gedaan, deze krijgen vaak meer gedaan.
Ik zou het zeker proberen.

Gast

Ken dit verhaal over die bouwtoestanden op jouw grond, gewoon gemente en rechter in sachakelen, dit win je geheid, geen probleem. Vraag is wil je dat echt want dan moet hij z'n schuurtje afbreken en heb je mot voor de rest van je leven dat je daar woont. Tuurlijk mag je klimop laten groeien, dat muurtje is eigenlijk van jou!

Gast

moeilijk iets,
ik weet bijna zeker dat hij ruimte moet houden tussen jou en zijn afscheiding. verder heeft hij geen vergunning.
maar wat eerder is geschreven, als je buurman af moet breken, zitten jullie waarschijnlijk de rest van je leven in dat huis elkaar met scheve gezichten aan te kijken, maar goed, dat doe je nu waarschijnlijk ook al..

Gast

Bij een nieuwbouwwijk ligt meestal een groot lap grond waar de tuintjes van de bewoners dienen te komen. De bewoners dienen zelf overeenstemming te krijgen over de erfafscheiding en zijn verplicht hieraan mee te betalen. Uw buurman heeft dit duidelijk niet gedaan. Er zijn twee mogelijkheden: U kunt uw buurman vragen of er een klimop tegenaan mag groeien. Zo niet, dan rest de gang naar de rechter. U maakt wel een goede kans.

Gast

Je kunt beter de rest van je leven mot hebben dan zoiets te tolereren.
Schakel een advocaat in en laat het kadaster een onderzoek doen.
Je kunt beter vies bekeken worden door de buurt omdat je in je recht staat,dan andersom .Je leert de buurt dan pas echt kennen,en ook kom je dan pas erachter wie echt je vrienden zijn.
niet bang zijn gewoon doen,heb zelf ook zoiets aan de hand gehad in geleen en gewonnen.

Gesloten