| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Erg vreemd....
-
petjepuk
Erg vreemd....
Nagenoeg iedereen reageert op het feit dat we ons land verkopen als we Ja zeggen. WAKE UP!! We zijn het op vijf na rijkste land ter wereld, alles dankzij onze export en onze internationale betrekkingen. We hebben één van de grootste kolonies ter wereld gehad, waarom zou een Nederlander (lees: Nederland) daar nu anders mee omgaan als onderdeel van een Europa met een eigen grondwet dan destijds? We betekenen nog altijd veel in de wereld en de handelsgeest die blijft. Een grondwet die ook vrije handel en dergelijke regelt, vergemakkelijkt zelfs heel veel zaken. Overigens is er hier iemand op dit forum, of uberhaupt wie dan ook die durft te beweren dat hij/zij de hele grondwet heeft gelezen en deze ook snapt?? (Ik heb de grondwet, het hele boek, NIET gelezen) Dus kunnen we met zijn allen daar moeilijk een eerlijke mening over geven, het is voor iedereen een persoonlijke mening.
Zonder een ja of nee op te willen dringen wil ik nog wel dit zeggen:
Wat het referendum ook tot resultaat zal hebben, uiteindelijk komt die grondwet er toch. Misschien met hier en daar wat aanpassingen, maar als de grondwet er nu komt, dan kunnen nieuwe landen alleen toetreden tot de EU als ze de grondwet van de EU accepteren, anders niet.
Zonder een ja of nee op te willen dringen wil ik nog wel dit zeggen:
Wat het referendum ook tot resultaat zal hebben, uiteindelijk komt die grondwet er toch. Misschien met hier en daar wat aanpassingen, maar als de grondwet er nu komt, dan kunnen nieuwe landen alleen toetreden tot de EU als ze de grondwet van de EU accepteren, anders niet.
-
Gast
Re: Erg vreemd....
De meeste stemmen geen nee tegen de grondwet
maar tegen alles wat er omheen hangt zoals die
verhuizing die elk jaar weer 500.000.000 eoro kost.
Geld wegsmijterij ook dat wij zoveel moeten betalen
het geld wat over de balk gesmeten wordt landen
die het voor de wind gaan zoals engeland etc die nog
speciale voordelen hebben en ga nog maar ff door. Zo
ook het feit dat deze regering bezig is de mensen uit te
knijpen speelt een grote rol.
Een groot deel van de bevolking staat tegenwoordig rood
aan het eind van de maand ik zelf ook terwijl ik voor de
euro nooit rood gestaan heb.
En geloof je nou echt dat wij wat in te brengen hebben.
Al die genen die op pad gaan om ons ja te laten zeggen
zijn allemaal mensen die 10.000 euro of meer per mnd
verdienen ik denk dat ze bang zijn voor hun eigen hachie.
maar tegen alles wat er omheen hangt zoals die
verhuizing die elk jaar weer 500.000.000 eoro kost.
Geld wegsmijterij ook dat wij zoveel moeten betalen
het geld wat over de balk gesmeten wordt landen
die het voor de wind gaan zoals engeland etc die nog
speciale voordelen hebben en ga nog maar ff door. Zo
ook het feit dat deze regering bezig is de mensen uit te
knijpen speelt een grote rol.
Een groot deel van de bevolking staat tegenwoordig rood
aan het eind van de maand ik zelf ook terwijl ik voor de
euro nooit rood gestaan heb.
En geloof je nou echt dat wij wat in te brengen hebben.
Al die genen die op pad gaan om ons ja te laten zeggen
verdienen ik denk dat ze bang zijn voor hun eigen hachie.
-
hoffie2
Okee voor de 3e maal in de hoop dat mijn tekst er nu wel zo staat
Het is prachtig dat wij zo'n rijk land zijn Petjepuk
Alleen zo jammer dat de bevolking daar zo weinig van merkt
Het enige wat de bevolking mag doen sinds de invoering van de Euro is inleveren, om dit land er weer bovenop te helpen.... Ondertussen betalen we ons wel blauw aan de EU.....
Het is prachtig dat wij zo'n rijk land zijn Petjepuk
Alleen zo jammer dat de bevolking daar zo weinig van merkt
Het enige wat de bevolking mag doen sinds de invoering van de Euro is inleveren, om dit land er weer bovenop te helpen.... Ondertussen betalen we ons wel blauw aan de EU.....
-
mr T
Ik heb de hele grondwet wel gelezen en kan niet tot een andere conclusie komen dan dat een 'ja' een hele slechte zaak zal zijn voor Nederland. Hiervoor zijn m.i. een aantal belangrijke redenen. In de eerste plaats wordt door de grondwet een begin gemaakt met een federale europese staat die geen rekening houdt met verschillen tussen landen. Ik geloof ook niet dat een regering het wezenlijke wat een land kenmerkt: zijn soevereiniteit geheel of gedeeltelijk mag of kan opgeven. Daarmee wordt wel een begin gemaakt (denk b.v. aan bepalingen over het strafrecht of het in het leven roepen van bevoegdheden tot het mogen sluiten van verdragen over de bevoegdheden van parlementen heen). Enige decennia geleden zou het standrecht op leden van een dergelijke regering van toepassing worden verklaard. Verder ben ik het oneens met de vastgelegde status van de euro (ieder politicus die stelt dat de euro en de grondwet niets met elkaar van doen hebben, heeft de tekst in elk geval niet gelezen) en met de te verwachten extra uitgaven voor een Europese defensiemacht. Volgens mij hoort de EU niet meer te zijn dan een economisch samenwerkingsverband, met name gericht op het creeren van een douaneunie. Daarvoor heb je geen grondwet nodig die de invloed van Nederland aan banden legt (in ruil voor extra afdrachten aan de EU) en die een liberale ideologie voor heel Europa als de leidende ideologie vastlegt. Iets minder vergaands dat zich niet inmengt met de binnenlandse aangelegenheden was er al en een grondwet is daarom overbodig. Een grondwet is geen voorwaarde voor welvaart, vrede en economische groei. Want hoe is het dan mogelijk dat landen die niets met de EU/de grondwet te maken hebben (Noorwegen en Zwitserland) of die sceptisch staan tegenover al te ver gaande bemoeienis van de EU op economische/monetaire aangelegenheden (Denemarken, Zweden, Verenigd Koninkrijk) zich beduidend beter ontwikkelen dan de meeste lidstaten van de EU?
-
Gast
Weet je wat pas erg vreemd is???????
Dat een verslaggever van het NOS journaal denkt te weten waarom Frankrijk NEE heeft gezegd.........
En nee natuurlijk is het niet zo dat het tegen de grondwet is, het is tegen de regering.......
Wanneer gaat het journaal weer eens over op het berichten van nieuws?????????
Het nieuws is dat Fankrijk NEE heeft gezegd, niks meer niks minder!
Dus nu niet meer de JA stemmers opzoeken, die vervolgens met het verhaal kom,en dat ze niet meer weten hoe het nu verder moet Frankrijk in Europa.....
Volgens mij is het journaal niet bedoeld om ons te manipuleren
Dat een verslaggever van het NOS journaal denkt te weten waarom Frankrijk NEE heeft gezegd.........
En nee natuurlijk is het niet zo dat het tegen de grondwet is, het is tegen de regering.......
Wanneer gaat het journaal weer eens over op het berichten van nieuws?????????
Het nieuws is dat Fankrijk NEE heeft gezegd, niks meer niks minder!
Dus nu niet meer de JA stemmers opzoeken, die vervolgens met het verhaal kom,en dat ze niet meer weten hoe het nu verder moet Frankrijk in Europa.....
Volgens mij is het journaal niet bedoeld om ons te manipuleren
-
Gast
Ik vind het geen van allen neutraal.En ik heb ok het gevoel dat er door de journalisten de druk beginnen op te voeren bij de nee stemmers.Misschien door druk van de regering ???Maar je bereikt alleen het tegendeel. Ik heb van het begin al gezegd het word NEE en het blijft NEE.Hoe hoog de druk ook word.k geef er niet aan toe.Zo is het leven dat we individuelen mensen zijn die een keuze kunnen maken.
We hebben genoeg gezien en gehoord en meegemaakt dat de regering ons niet serieus neemt,en dat altijd al gedaan heeft.Vandaar dat ik bij dat standpunt blijft.
We hebben genoeg gezien en gehoord en meegemaakt dat de regering ons niet serieus neemt,en dat altijd al gedaan heeft.Vandaar dat ik bij dat standpunt blijft.
-
Gast
Onzin. Ten eerste ben ik ook op pad gegaan voor die grondwet, ik hoop echt dat het een ja wordt, en ik verdien minder dan 1500 in de maand.Al die genen die op pad gaan om ons ja te laten zeggen
En ten tweede verdienen Tweede-Kamerleden minder dan 10.000 euro in de maand, en van hen gaan er ook een hoop op pad.
-
Gast
Dat gebeurt ook alleen maar voor het referendum dat ze op straat zijn.
Extra in de weer om de ja stemmers in te lijven en om de nee stemmes over tehaen.Wan een nee past niet in hun straatje. Je moet volgens hun ja stemmen.En dat is dwingen om het te doen.Maar gelukkig zijn de mensen alert om te stemmen naar hun eigen keuze.En dat is belangrijk.Niet om de nee stemmers het idee aan te praten dat het paria;s zijn .Dat gebeurt teveel omdat er het gevoel bestaat dat Nee geen goede optie is .Voor mijwel dus,vandaar mijn NEE
Extra in de weer om de ja stemmers in te lijven en om de nee stemmes over tehaen.Wan een nee past niet in hun straatje. Je moet volgens hun ja stemmen.En dat is dwingen om het te doen.Maar gelukkig zijn de mensen alert om te stemmen naar hun eigen keuze.En dat is belangrijk.Niet om de nee stemmers het idee aan te praten dat het paria;s zijn .Dat gebeurt teveel omdat er het gevoel bestaat dat Nee geen goede optie is .Voor mijwel dus,vandaar mijn NEE
-
Gast
ze verdienen inderdaad minder, want ze doen er bijna niks voor.
met al hun extra´s en onkosten komen ze dik aan de 10.000
met al hun extra´s en onkosten komen ze dik aan de 10.000
-
Gast
en kijk daar zijn de ondernemertjes......
natuurlijk zijn ze voor in de hoop dat ze polen mogen gaan laten werken in nederland tegen poolse salarissen......
Denk dat Van kooten en De Bie deze dagen weer op tv moeten......
DE TEGENPARTIJ
natuurlijk zijn ze voor in de hoop dat ze polen mogen gaan laten werken in nederland tegen poolse salarissen......
Denk dat Van kooten en De Bie deze dagen weer op tv moeten......
DE TEGENPARTIJ
-
tokkie
Het meest vreemde is dat er een referendum wordt uitgeschreven over een onderwerp waarvan 95% van NL geen ene ruk van begrijpt. Iedereen begint op dit forum (en andere) te schreeuwen over van alles en nog wat maar nooit over de inhoud van de grondwet. De prijzen op de terrassen zijn te hoog, de regering bestaat uit graaiers en leugenaars, de uitkeringen zijn te laag enz. Ik geef deze (en iedere volgende) regering groot gelijk als ze in het vervolg nog slechts referenda uitschrijven over het belang van de kinderboerderij, de kleur van de nieuwe lantaarnpalen enz. Dit domme volk verdient geen rechtstreekse stem in belangrijke kwesties en zal die in het vervolg ook niet meer krijgen, gelukkig.
-
hoffie2
ach tokkie, dus je bent heel blij dat wij als Nederlanders meer dan het dubbele aan Europa betalen dan welk ander land?????
Jij bent bij dat Engeland al vele jaren een korting krijgt van 4.5 miljard??????????
Jij bent blij dat de grote landen ons straks hun wil op leggen?????????
Jij bent blij dat wij straks nog meer aan Europa gaan betalen voor een Europees leger??????
Jij bent blij dat als straks Turkije erbij komt, dat Turkije gelijk in Europa de grootste stem heeft????????????????????
Jij bent blij dat ze in Europa 1 plek om te vergaderen te saai vinden, en dus maar een half miljardje extra uitgeven om elders ook nog eens een extra plekje te hebben????????????????
Ach laat maar, stem jij maar lekker voor, kan je over een jaar gaan zeuren dat de belasting omhoog is gegaan omdat onze bijdrage verdubbeld is......
Weet je wat 35 euro per maand betekend p.p. voor een bijstandsgezin???????
Denk het niet he???????
Dat betalen we nu al extra aan europa t.o.v. elk ander land.........
Maar ach, stem maar voor joh wie weet halen we de 70 dan
Jij bent bij dat Engeland al vele jaren een korting krijgt van 4.5 miljard??????????
Jij bent blij dat de grote landen ons straks hun wil op leggen?????????
Jij bent blij dat wij straks nog meer aan Europa gaan betalen voor een Europees leger??????
Jij bent blij dat als straks Turkije erbij komt, dat Turkije gelijk in Europa de grootste stem heeft????????????????????
Jij bent blij dat ze in Europa 1 plek om te vergaderen te saai vinden, en dus maar een half miljardje extra uitgeven om elders ook nog eens een extra plekje te hebben????????????????
Ach laat maar, stem jij maar lekker voor, kan je over een jaar gaan zeuren dat de belasting omhoog is gegaan omdat onze bijdrage verdubbeld is......
Weet je wat 35 euro per maand betekend p.p. voor een bijstandsgezin???????
Denk het niet he???????
Dat betalen we nu al extra aan europa t.o.v. elk ander land.........
Maar ach, stem maar voor joh wie weet halen we de 70 dan
-
Gast
Hoffie, wat weet jij eigenlijk van Turkije af, dat je zo goed weet dat ze er niet bij zouden mogen?Jij bent blij dat als straks Turkije erbij komt, dat Turkije gelijk in Europa de grootste stem heeft????????????????????
-
sokkie
Beste hoffie,
Nederland betaalt best veel aan Eu maar krijgt daar nog veel meer voor terug. Verdwenen zijn de im- en exportheffingen waardoor NL als handels- en doorvoernatie naar een steeds groter wordende markt per jaar vele, vele miljarden meer binnenhaalt, meer mensen werk hebben en degenen die geen werk hebben, hun uitkeringen betaald blijven krijgen. En wat turkije met de grondwet te maken heeft, is een compleet raadsel.
Nederland betaalt best veel aan Eu maar krijgt daar nog veel meer voor terug. Verdwenen zijn de im- en exportheffingen waardoor NL als handels- en doorvoernatie naar een steeds groter wordende markt per jaar vele, vele miljarden meer binnenhaalt, meer mensen werk hebben en degenen die geen werk hebben, hun uitkeringen betaald blijven krijgen. En wat turkije met de grondwet te maken heeft, is een compleet raadsel.