LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fraude SVB

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
nupako70

fraude SVB

Ongelezen bericht door nupako70 »

Gisteren hoorde ik op het nieuws (10-3-2008) dat de SVB tig-duizenden euro's had teruggevorderd van "frauduleuze ouderen". Ik ben van mening, dat diezelfde ouderen vaak 40+ jaren gewerkt hebben en lasten betaald hebben en dus recht hebben op wat in die jaren is opgebouwd. Niet de ouderen zijn frauduleus. De Overheid zit fout met het äfpakken"van pensioen waar we recht op hebben. Dankzij het veranderen in 1996 van AAW naar ANW ben ik een van die ouderen die dacht dat een LAT-relatie niet gold als "samenwonen". Intussen ben ik door de SVB wijzer. Huis verkocht, SVB terugbetaald, inkomen kwijt, bezit kwijt, sinds 1970 weduwe dus geen pensioen opgebouwd, maar gelukkig nog wel happy met die "voormalige"LAT-relatie. Bijna stond ik de daklozenkrant te verkopen. Oordeel dus nooit over de mensen die daar bij de supermarkt staan met dat krantje. Misschien moet de overheid de regeltjes eens een beetje gaan aanpassen.! Wij,- mijn (nu) man en ik, proberen de ellende van de afgelopen jaren te boven te komen. Het nieuws van gisteren rakelde alles weer even op. Het is nog niet uit ons systeem, maar we redden het wel weer. Ons vertrouwen in de overheid (en mensen) heeft een enorme deuk. De taakstraf zit erop, nu gaan we weer proberen te genieten tussen de ziekenhuisperiodes door.Een nieuwe lente een nieuw begin!

sprokkel

Re: fraude SVB

Ongelezen bericht door sprokkel »

U hebt helemaal gelijk, die voordeursdelerswet was bedoeld voor mensen in de bijstand, dat ouderen hier ook de dupe van werden was mooi mee genomen als bezuiniging voor de overheid, het CDA die hiervoor verantwoordelijk was en is, ondanks hun eigen commissie die op reparatie heeft aangedrongen is de wet nog steeds niet gerepareerd, weet u gelijk hoe betrouwbaar het CDA is.

Gesloten