MaikeCEC schreef:Kostenplaatje:
Huur: 700
Gas Water Licht: 180
Gemeentebelastingen/afval/e.d. (2p) :110
Eten Drinken (2p) :400
Zorgverzekering (2p): 340
Eigen Risico Zorg (2p): 60
Overige Verzekeringen (2p): 80
Telefoon/Internet/e.d. (2p): 80
Sport/Zwemmen (2p): 100
Totaal uitgaven 2010 Totaal binnenkomsten 2120 hou je 110 euro over. Dan hou ik verder ook nog geen rekening met een potje voor als de wasmachine of iets dergelijks kapot zou gaan. Zorgtoeslag wordt trouwens ook op gekort, als je met zijn tween bent. We krijgen dan samen bijna 50 euro minder. Ook weer zo'n idiote regel.
En gratis geld vind ik nogal een beetje kort door de bocht, zowel mijn moeder als ik hebben ons hele leven premies afgedragen.
Wat doen wij verkeerd...........!
Werken allebei in een goede baan, gezin met kinderen en krijgen netto slechts een fractie meer en komen daar ruim van rond. Als je van dit soort bedragen niet kan rondkomen, klopt er toch iets niet (in je berekening of uitgaven).
En dan ook nog roepen dat het een "idiote regel" is, als er ook maar iets gekort wordt op de gratis geld voorziening !
Als je moeder 71 is, ben jij ongeveer 40/45 jaar oud, "Je hele leven lang premies betaald" gaat dan wat ver.
Veel kostenposten zijn ook wel erg ruim, als ik even snel kijk.
De meeste mensen van die leeftijd moeten nog zo'n 25 jaren werken (en fors premies betalen) op die leeftijd en de kans dat ze "gebruik" kunnen maken van "gratis geld" wordt met de dag minder.......
Een baan vinden op jou leeftijd is niet zo heel moeilijk, zou het maar oppakken als goed voornemen voor 2017.
Alleen een baan met zo'n riant salaris kan nog een probleem worden. Veel mensen moeten helaas rondkomen met ruim minder.