Beste RADAR,
Ik ben een paar weken geleden geflits met de auto in H'sum in de bebouwde kom op de diependaalse laan door een flitspaal, maar de reden was vanwegen een scooter die harder ging dan 50 km/p uur. Mijn vraag is of dat mogelijk is, want ik heb gemeten op mijn teller in de auto dat ik niet meer dan 45 km reed.
Ik heb vandaag de beschikking ontvangen. Is er nog iemand die het is overkomen, en of dat evt. te verhalen is bij het CJIB.
Ik vind dat daar wat aan gedaan moet worden 1. het is onterecht.
2. je schrikt van het flitslicht want je bent er zelf niet van bewust omdat je zelf aan de snelheid houdt.
Zonder meer de foto opvragen en in beroep gaan
op die foto moet die scouter dan te zien zijn
Even op rolbank controleren door politie of hij sneller dan 50 kan
Het is ongeloofelijk maar dit gebeurt wel meer omdat de de beschikking van het CJB vaak pas na meer dan een maand bij je thuis komt is het soms vaak nadenken of het wel klopt .
Ik sluit mij aan bij de gast van 11.31.
Beleid is dat als er twee voertuigen op de foto staan, het schikkingsbedrag niet wordt opgelegd. Er kan echter altijd een foutje gemaakt worden, dus foto opvragen.
Gast van 13.21, als je ziet dat je geflitst wordt dan kan je toch even op een papiertje de omstandigheden vastleggen. Als je dan denkt dat je in je recht staat kan je altijd in beroep.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je op dat punt maar 30 km per uur mag rijden.
Wat ook nog een mogelijkheid is dat het een controle is waarbij men kijkt of je je wegenbelasting betaald hebt en dat je verzekerd bent.
Er zijn veel mogelijkheden, eerst de beschikking afwachten en dan pas oordelen....
succes
M.
Gast van 13.21, als je ziet dat je geflitst wordt dan kan je toch even op een papiertje de omstandigheden vastleggen. Als je dan denkt dat je in je recht staat kan je altijd in beroep
Dat is leuk als je de controle hebt gezien maar niet elke controle zie je tegenwoordig meer.
Bij de nieuwste aparatuur kunnen ze overdag ook een foto maken zonder te filitsen .
Daar kom je pas achter na meer dan een maand en dan is het weer even nadenken .
Wat ook nog een mogelijkheid is dat het een controle is waarbij men kijkt of je je wegenbelasting betaald hebt en dat je verzekerd bent.
Deze controles bestaan sinds het invoeren van het houderschapbelasting niet meer .
Omdat iedereen moet betalen of men nou rijdt of niet .
Het is dus eigenlijk geen wegenbelasting .
Alleen auto`s ouder dan 30 jaar zijn i.v.m. oldtimeverzamelaars daarvoor vrijgesteld .
mijn vader heeft hier soms ook last van. hij belt dan meteen iemand (denk dat dat de politie of zo was) om te zeggen dat hij 'geflitst' werd omdat een scooter te hard reed. dit was altijd genoeg om geen rekening thuis te krijgen.
maar ik weet niet meer wie hij nou belde. ik neem in ieder geval aan dat er dan een aantekening gezet word bij je kenteken en er dan beter naar de foto gekeken word of zo. (klinkt vaag, maar ik weet zeker dat hij nooit een boete heeft gehad als een scooter de dader was)
wij wonen in een flat waar beneden een flitser staat. die soms om de paar minuten af gaat. als je kijkt wie de veroorzaker is dat zijn het toch echt de scootertjes hoor. dus het kan zeker wel.