De moeder van mijn oudste dochter is recentelijk verhuisd en wil mij het adres niet geven (wel de kinderalimentatie opstrijken natuurlijk), waardoor ik mijn oudste dochter niet kan schrijven en opzoeken.
Ik heb mijn advocaat gevraagd haar adres op te vragen bij de gemeentelijke basis administratie, maar deze geven op dat zij verblijft op een beschermd adres en dat hierom de adresgegevens niet zonder haar toestemming beschikbaar zijn voor mij.
Zij hebben haar een brief gestuurd waarin mijn verzoek tot het verkrijgen van haar adresgegevens wordt gemeld en de moeder van mijn dochter 2 weken de tijd krijgt om positief of negatief te reageren, in het laatste geval krijg ik de gegevens dus niet.
Mijn vragen zijn de volgende:
Wat houdt de term "beschermd adres" nu exact in en hoe komt iemand in aanmerking voor een beschermd adres?
Indien ik de moeder zou willen dagvaarden omdat zij zich aan de bezoeksregeling onttrekt krijg ik dan wel het adres?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geheim en/of beschermd adres
-
Bak
Re: geheim en/of beschermd adres
Elke gemeente moet ze aan de wet Gemeentelijke Basisadmininstratie houden.(GBA)
In dit geval artikel 100.
Dat is de reden dat je dit niet zomaar krijgt .
http://www.vng.nl/smartsite.dws?ID=9804
In dit geval artikel 100.
Dat is de reden dat je dit niet zomaar krijgt .
http://www.vng.nl/smartsite.dws?ID=9804
Beste Bak,
Volgens mij heb je mijn vraag niet goed gelezen, want mijn advocaat heeft de gegevens opgevraagd, dus is in dit geval niet artikel 100 maar artikel 98 van toepassing:
De verstrekking aan verplichte derden (artikel 98 Wet GBA) wordt beperkt tot de verstrekking van:
gegevens die zijn voorgeschreven in een algemeen verbindend voorschrift, voorzover die gegevens noodzakelijk zijn voor de uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift;
gegevens die door een derde worden gevraagd die uit hoofde van ambt of beroep gewoonlijk met gerechtelijke werkzaamheden is belast.
Hierdoor kunnen ook anderen dan advocaten en faillissementscuratoren een beroep doen op deze bepaling. Deze groep staat onder toezicht van een beroepsorganisatie en is gewoonlijk gebonden aan gedragscodes, waardoor wordt verondersteld dat met de verkregen gegevens juist zal worden omgegaan en de procedure met voldoende waarborgen zal worden omkleed.
De moeder onthoudt mij de omgangsregeling die door de rechter is toegewezen door het nieuwe adres niet te geven.
Volgens mij heb je mijn vraag niet goed gelezen, want mijn advocaat heeft de gegevens opgevraagd, dus is in dit geval niet artikel 100 maar artikel 98 van toepassing:
De verstrekking aan verplichte derden (artikel 98 Wet GBA) wordt beperkt tot de verstrekking van:
gegevens die zijn voorgeschreven in een algemeen verbindend voorschrift, voorzover die gegevens noodzakelijk zijn voor de uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift;
gegevens die door een derde worden gevraagd die uit hoofde van ambt of beroep gewoonlijk met gerechtelijke werkzaamheden is belast.
Hierdoor kunnen ook anderen dan advocaten en faillissementscuratoren een beroep doen op deze bepaling. Deze groep staat onder toezicht van een beroepsorganisatie en is gewoonlijk gebonden aan gedragscodes, waardoor wordt verondersteld dat met de verkregen gegevens juist zal worden omgegaan en de procedure met voldoende waarborgen zal worden omkleed.
De moeder onthoudt mij de omgangsregeling die door de rechter is toegewezen door het nieuwe adres niet te geven.
-
Bak
Sorry ,niet goed gelezen maar dat kan je toch ook gewoon aan je advocaat zelf vragen.Of je moet het voor de kosten doen.
Niks beledigend hoor Ik weet ook geen goed werkend juridisch forum.
SOS Papa is dacht ik meer voor de kinderen zelf.
Niks beledigend hoor Ik weet ook geen goed werkend juridisch forum.
SOS Papa is dacht ik meer voor de kinderen zelf.