Goedenavond iedereen,
Ik ga binnenkort een klacht indienen bij Gemeente Amsterdam, maar ik vroeg me af of iemand anders dit ook is overkomen. Na een verhuizing ben ik me gaan inschrijven bij de nieuwe gemeente. Bij het loket kwam ik erachter dat mijn persoonsgegevens, als bekend bij de overheid, als zijnde op "emigratie" stonden. De vrouw aan het loket vertelde mij dat ze het wel vaker zag. Er scheen een onderzoek naar me te zijn geweest of ik wel daadwerkelijk op het adres woonde. Ik scheen hier ook contact over te moeten hebben gehad. Bij geen antwoord schijnen ze je gegevens op emigratie te kunnen zetten. Op dat moment had ik zoveel stress en dingen aan mijn hoofd dat ik het heb weggewimpeld als niet belangrijk/heeft geen consequenties. Dus ook deels mijn schuld...
Ik heb overigens al die tijd in Nederland gewoond. Een tijdje geleden heb ik mijn zorgtoeslag aangevraagd en ik kom er nu achter dat ik hierdoor dus een half jaar zorgtoeslag ben misgelopen. Ik heb gelukkig nog wel mijn bankgegevens waarop ik kan bewijzen dat ik al die tijd in Nederland heb gewoond (alleen maar opnames en betalingen in Nederland) en altijd zorgverzekering heb betaald, maar het lijkt me sterk dat ik er nog iets mee kan. Vooral omdat ik toen niet gelijk heb ingegrepen.
Ik vroeg me af of meer mensen een soortgelijk iets hebben meegemaakt en hoe een gemeente dit zo maar mag doen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gemeente Amsterdam - Persoonsgegevens op emigratie gezet
Re: Gemeente Amsterdam - Persoonsgegevens op emigratie gezet
Waarom binnenkort, waarom niet nu? Als u er van uit gaat dat uw klacht gegrond is, waarom wachten?Whatsapp schreef:
Ik ga binnenkort een klacht indienen bij Gemeente Amsterdam
Info over uw situatie is wel gewoon openlijk te vinden:
http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?c ... 1F9EE3C%7D
Dat gebeurt soms, meestal als daar aanleiding toe is. De gemeente geeft u dan 6 weken de tijd om aan te geven dat u daar woont. Als men niet reageert, gaat men er van uit dat u niet op dat adres woonachtig bent.Whatsapp schreef:Er scheen een onderzoek naar me te zijn geweest of ik wel daadwerkelijk op het adres woonde.
Niet emigratie maar vertrokken naar onbekend, oftewel, u staat te boek als iemand zonder vaste woon of verblijfplaats.Whatsapp schreef:Bij geen antwoord schijnen ze je gegevens op emigratie te kunnen zetten.
Het is niet deels uw schuld, het is uw schuld. Weet niet wat de stress was, maar als dit financiële problemen waren, was het wel zeer praktisch om nergens ingeschreven te staan, aangezien deurwaarders en belastingdienst u dan ook niet kunnen vinden.Whatsapp schreef:Op dat moment had ik zoveel stress en dingen aan mijn hoofd dat ik het heb weggewimpeld als niet belangrijk/heeft geen consequenties. Dus ook deels mijn schuld...
Weet niet wat u verwacht gedaan te krijgen met uw klacht?
Nou, wellicht dit?berndv schreef:...Weet niet wat u verwacht gedaan te krijgen met uw klacht?
En als je daar zo laat achterkomt, dan heb je zeker je papierwinkel niet op orde. En dan is het net wat berndv zegtik kom er nu achter dat ik hierdoor dus een half jaar zorgtoeslag ben misgelopen.
berndv schreef:Het is niet deels uw schuld, het is uw schuld.
Ik wacht nog even omdat ik eerst wat meer over de situatie wil weten en ik twijfel of het überhaupt zin heeft. Ik sta inmiddels al ingeschreven op het nieuwe adres en de zorgtoeslag is niet meer is terug te vragen. Ik sta voor die periode letterlijk als geëmigreerd in het systeem, niet als zijnde naar een onbekende locatie. Dat is het hele punt en daar verbaasde ik me over.berndv schreef:Waarom binnenkort, waarom niet nu? Als u er van uit gaat dat uw klacht gegrond is, waarom wachten?Whatsapp schreef:
Ik ga binnenkort een klacht indienen bij Gemeente Amsterdam
Info over uw situatie is wel gewoon openlijk te vinden:
http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?c ... 1F9EE3C%7D
Dat gebeurt soms, meestal als daar aanleiding toe is. De gemeente geeft u dan 6 weken de tijd om aan te geven dat u daar woont. Als men niet reageert, gaat men er van uit dat u niet op dat adres woonachtig bent.Whatsapp schreef:Er scheen een onderzoek naar me te zijn geweest of ik wel daadwerkelijk op het adres woonde.
Niet emigratie maar vertrokken naar onbekend, oftewel, u staat te boek als iemand zonder vaste woon of verblijfplaats.Whatsapp schreef:Bij geen antwoord schijnen ze je gegevens op emigratie te konnen zetten.
Het is niet deels uw schuld,p het is uw schuld. Weet niet wat de stress was, maar als dit financiële problemen waren, was het wel zeer praktisch om nergens ingeschreven te staan, aangezien deurwaarders en belastingdienst u dan ook niet kunnen vinden.Whatsapp schreef:Op dat moment had ik zoveel stress en dingen aan mijn hoofd dat ik het heb weggewimpeld als niet belangrijk/heeft geen consequenties. Dus ook deels mijn schuld...
Weet niet wat u verwacht gedaan te krijgen met uw klacht?
Stress kan verder heel veel betekenen. Ik heb verder nooit last gehad van schulden of deurwaarders. Dat je niet kan inschatten waar het precies over gaat...dat snap ik...maar het helpt niet echt om er op zo'n manier naar te gokken. Daarmee breng je het verhaal en mij in een context die niet klopt. Ik had verder niks te verbergen of van te vluchten. Ik was meer verbaast en boos dat dit kon en was benieuwd naar maar ervaringen.
Bedankt voor je reactie
Dat je geen zorgtoeslag aanvraagt of bezwaar maakt tegen een beschikking waarin is bepaald dat je geen recht erop hebt is niet echt aan de gemeente toe te rekenen is het wel?Whatsapp schreef:Een tijdje geleden heb ik mijn zorgtoeslag aangevraagd en ik kom er nu achter dat ik hierdoor dus een half jaar zorgtoeslag ben misgelopen. Ik heb gelukkig nog wel mijn bankgegevens waarop ik kan bewijzen dat ik al die tijd in Nederland heb gewoond (alleen maar opnames en betalingen in Nederland) en altijd zorgverzekering heb betaald, maar het lijkt me sterk dat ik er nog iets mee kan. Vooral omdat ik toen niet gelijk heb ingegrepen.