LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Marum haalt plastic niet af

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
gezondheid

Gemeente Marum haalt plastic niet af

Ongelezen bericht door gezondheid »

De plastic wordt tegenwoordig apart ingezameld. Bij de gemeente Marum krijg je nieuwe plastic zak in de struik terug voor het verzamelen van nieuwe plastic. Nu was het plastic in een soortgelijke zak gedaan maar met de naam van een andere gemente er op. De gemeente haalt het plastic dan niet af en laat het dan gewoon staan. Het logo moet kennelijk exact overeenkomen met de gemeente waarin je woont? Regels zijn regels? Ik heb vandaag commentaar gevraagd van de gemeente Marum hoe dit zit.

puma73

Re: Gemeente Marum haalt plastic niet af

Ongelezen bericht door puma73 »

En waarom wacht je de reactie van de gemeente Marum niet af en begin je gelijk hier weer een onnodig topic over?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is de reden waarom ik het gewoon in de normale vuilcontainer mik.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dat is toch ook volkomen logisch! Marum betaald alleen voor Marum en niet voor vuil uit Heerenveen! Dat moet je dan in Heerenveen inleveren... Snap niet dat je daar over gaat bellen.... [Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2014 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gezondheid schreef: Regels zijn regels?
Gelukkig wel.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als het een zak van een andere gemeente is, gaat het vaak om iemand die in die andere gemeente woont en om wat voor reden dan ook het vuil daar niet kan/wil inleveren. Marum wil dan natuurlijk niet gaan betalen voor de verwerking van het afval van een andere gemeente.

gezondheid

De gemeentelijke zakken kun je uit een andere gemeente bij de supermarkten afhalen. Bij Marum krijg je slechts een paar plastic zakken. Het betreft vuil van de gemeente Marum en niet van de andere gemeente. En wie gaat nu speciaal plastic spullen inleveren bij een andere gemeente om km's verderop te gaan rijden?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

gezondheid schreef:De gemeentelijke zakken kun je uit een andere gemeente bij de supermarkten afhalen. Bij Marum krijg je slechts een paar plastic zakken. Het betreft vuil van de gemeente Marum en niet van de andere gemeente. En wie gaat nu speciaal plastic spullen inleveren bij een andere gemeente om km's verderop te gaan rijden?
Wie gaat er dan plastic zakken uit een andere gemeente een paar kilometer verderop ophalen?

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2014 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

gezondheid schreef:En wie gaat nu speciaal plastic spullen inleveren bij een andere gemeente om km's verderop te gaan rijden?
Wie gaat er nou zakken halen van een andere gemeente,wetende dat deze niet geaccepteerd worden.
[Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2014 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik verwijderd

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Dan heb ik een enorm groot probleem, de gemeente haalt bij ons helemaal geen plastic op, en nu ?????
Ik ben ten eind raad.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

gilas schreef:
gezondheid schreef:En wie gaat nu speciaal plastic spullen inleveren bij een andere gemeente om km's verderop te gaan rijden?
Wie gaat er nou zakken halen van een andere gemeente,wetende dat deze niet geaccepteerd worden.
Alst-ie nou slim is, en hij volgende keer weer nieuwe zakken bij die andere gemeente haalt, neemt hij de volle zakken mee, en gooit ze daar ergens de auto uit, bij een stapel die er al ligt.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

gezondheid schreef: Bij de gemeente Marum krijg je nieuwe plastic zak in de struik terug voor het verzamelen van nieuwe plastic.
Wat betekent in hemelsnaam "plastic zak in struik"?
Hier word plastic ook niet opgehaald: we barsten van de "breng het hier" bakken: ongekleurd/gekleurd glas/plastic/papier/blik/kleding/schoenen/vet/batterijen. In het 'verste' geval moet je 80 meter lopen dus voor de meesten geen probleem.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat betekent in hemelsnaam "plastic zak in struik"?
Struiken zijn van die groene dingen die aan 1 kant aan de grond vastzitten (voornamelijk buiten de randstad) en wel eens voor een huis staan. De gemeentelijke ophaaldienst haalt de volle zakken op maar de ophalers zijn nogal eens gemakzuchtig sorry ik bedoel efficient dus in plaats van de lege zak in je brievenbus te stoppen mikken ze m in de struiken voor je huis.

Tenminste... dat is mijn ervaring.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Wat een luxe, het plastic word opgehaalt ana huis. hier donder je het in de vuilnisbak of als het uitkomt en genoeg is in de plastic container bij de winkels. Ja, soms is vuilnisbak beter. heb gene ruimte voor nog meer bakken.

gilas

De echte oplossing is natuurlijk om in een echte gemeente te gaan wonen en niet in afgelegen gebied.
Ik heb van de gemeente mijn eigen plastic bak gekregen en die wordt netjes om de 14 dagen geleegd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

gilas schreef:De echte oplossing is natuurlijk om in een echte gemeente te gaan wonen en niet in afgelegen gebied.
Ik heb van de gemeente mijn eigen plastic bak gekregen en die wordt netjes om de 14 dagen geleegd.
Nee hoor, die is niet van jou, die heb je in bruikleen: hij blijft van de Gemeente :lol:

gilas

tenormin schreef:Nee hoor, die is niet van jou, die heb je in bruikleen: hij blijft van de Gemeente
Ssst,laat me nou even in de waan dat ik een eigen plastic verzamel bak heb :lol:

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Gewoon in de grijze afvalcontainer flikkeren. Nog even in je hebt je eigen milieu-straatje achter je huis.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier wordt het plastic ingezameld in een aparte container naast de grijze en groene. Daarnaast kunnen wij om de week papier, glas, blik en melkpakken aan de straat zetten, en wordt het opgehaald. Maar afvaltourisme is een serieus probleem (lees: kostenpost) voor gemeenten, dus die proberen dat oa met "eigen" zakken te ontmoedigen.

gezondheid

Het blijkt inderdaad zo te zijn dat de gemeente Marum plastic tassen waarop niet het logo van de gemeente Marum opstaat niet wordt meegenomen.

antwoord gemeente:
Het plastic afval wordt alleen maar meegenomen wanneer het in de zakken van de gemeente Marum zit. Ook worden zakken die niet dicht zitten niet mee genomen. De milieuboer heeft een hiervoor een streng beleid.
Mocht u zakken nodig hebben u kunt ze altijd afhalen bij de balie van het gemeentehuis.

Gesloten