LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeentebelastingen Rotterdam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Suzanne1234

Gemeentebelastingen Rotterdam

Ongelezen bericht door Suzanne1234 »

Even mijn gal spuwen!

Mijn verhaal is als volgt. Al jaren woon ik in dit huis, laten we zeggen op Damstraat 12B.
De Gemeentebelastingen Rotterdam stuurt mij nu al jaren aanslagen voor Damstraat 12A.
Ik ben geen eigenaar van 12A en woon er ook helemaal niet.
Na heel veel telefoontjes (a 35 cent per gesprek en een gemiddelde wachttijd van 20 minuten!) en heel veel bezwaarschriften kreeg ik drie weken geleden aanmaningen op de deurmat. Ik moest bijna 300 euro aan aanslagen betalen binnen 2 dagen anders zou er beslag worden gelegd op mijn huis en goederen!
De aanslagen waren dus ook niet bestemd voor mij, maar voor het pand hier onder.
Ik heb de aanslagen maar betaald, omdat ik nogal geschrokken was van de brief.
Natuurlijk direct gebeld, daar kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat ik dan maar langs moest komen twee dagen erna.
Vrije ochtend voor opgenomen, okee, maakt niet uit, als dit maar in orde komt!
Ik had alle onterechte aanslagen meegenomen en de dame in kwestie zocht alles uit. Ze gaf toe dat het inderdaad een zooitje was maar ja, ze hadden ook net een nieuw computersysteem dus er kan nogal wat fout gegaan zijn.
Ze verzekerde mij dat het goed zou komen en zou mij de dinsdag erna terugbellen.
Maar, de dinsdag erna belde ze niet. Ook geen reaktie op mijn mailtjes gekregen.
Uiteindelijk kreeg ik haar vorige week vrijdag te spreken aan de telefoon. "Oh ja ik zou u terugbellen..oh nou ik geloof dat ik dat wel heb gedaan hoor"
Niet dus, en u heeft ook niet op mijn emails gereageerd. "Nee, maar ik kan pas sinds vandaag weer in mijn mailbox!"
Okee, maar hoe zit het dan met mijn geld, wanneer krijg ik het terug??
Daar kan ik helaas nog niks over zeggen, er moet eerst bewezen worden dat u niet eigenaar bent van 14A, maar ik ga het voor u in orde maken, aanstaande dinsdagmiddag bel ik u echt terug!"

Het is nu dinsdagmiddag en WEER heb ik niets gehoord.
Kan ik morgen dus weer fijn bellen met minstens 20 minuten wachttijd waarna ik te horen krijg dat mevrouw v. D. niet aan de telefoon kan komen, "zij belt u z.s.m. terug".

AARRGGHH!

Inter

Re: Gemeentebelastingen Rotterdam

Ongelezen bericht door Inter »

Ze gaf toe dat het inderdaad een zooitje was maar ja, ze hadden ook net een nieuw computersysteem dus er kan nogal wat fout gegaan zijn
.

Ja die is leuk .Maar bijna iedereen kent dat verhaal van een paar jaar geleden nog dat ze bijna 2 jaar helemaal niks meer hadden.

Je moet daar moed en geduld hebben maar aan de telefoon wordt je altijd nog sneller geholpen dan als je lang komt .Abnormaal die wachttijden .

Maar ik had nooit betaald .Moeten ze nog maar eens zien of ze dan me huis leeg halen .
Een klacht indienen bij de gemeentelijke ombudsman en aansprakelijk stellen voor de tot nu extra gemaakte kosten .
Een klachtenformulier vind je hier

Hij heeft ook eigen website http://www.ombudsman.rotterdam.nl/

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

het zijn gewoon een stelletje aso,s daar .je wordt als stuk vuil behandeld
over de telefoon ..wordt gewoon gezegt ik hoeft niet aardig te zijn omdat niet in mijn contract staat..nou jaaaaa zeg

Suzanne1234

Ik heb ze vandaag weer geprobeerd te bellen. Ik heb zeker 10 keer gebeld. Na 30 minuten word de verbinding verbroken terwijl je eerst hoort "de wachttijd is circa 5 minuten"
Nu heb ik ze een email gestuurd via de website. Wanneer ik geen antwoord krijg hierop probeer ik het via die website van de gemeentelijke ombudsman, heel erg bedankt voor de link Inter, ik had er nog niet eerder van gehoord.

Inter

Niks te danken. .Nu ook zelfs voor de buurgemeentes zie ik .

Uit ervaring weet ik ermee dreigen al soms genoeg helpt.
Ik heb gehoord ,als er extreem veel klachten zijn over een bepaalde dienst , gaat er een rapport naar de verantwoordelijke politiek . En dat willen ze niet natuurlijk.

Maar succes en hopelijk worden ze nu eindelijk wakker.

Suzanne1234

Gisteren kreeg ik een brief, dat ze mijn klacht ontvangen hadden en ik binnen 4 weken een antwoord kon verwachten.
Ik was zeer verbaasd toen dat vandaag al was. Een brief met excuses, en een goedmakertje (twee toegangskaartjes voor een museum)
Alle verkeerde aanslagen zijn nu vernietigd verklaard en hetgeen ik betaald heb, word teruggestort inclusief rente en aanmaningskosten.
Eerst zien dat het ook daadwerkelijk wordt teruggestort, maar ik vind dit uiteindelijk wel netjes.
Het blijft schandalig dat dit jaren heeft moeten duren, dat wel.
En inderdaad, onderaan de brief staat dat wanneer ik alsnog klachten heb waar ik met de gemeentebelastingen niet uitkom, ik contact op kan nemen met de gemeentelijke ombudsman.

Inter

Goed dat het zo is afgelopen .
Bij een overheidsdienst kan je er wel vanuit gaan dat je geld terug krijgt als ze het beloven.

Gast

Dat verhaal hierboven is niet typisch Rotterdams als je het over gemeentes die zich niets van uitspraken van ombudsman en rechters aan trekken.
Ook termijnoverschrijdingen op bezwaren worden gewoon overschreden terwijl andersom als burger een boete moet betalen .
Klagen bij een wethouder kan wel eens helpen maar als die niks doet dan is het slikken of stikken.

Gast

En verder Rotterdan Durft .
Ja Kabouter Buttplug
moet er komen terwijl de rest van de cultuur om zeep wordt geholpen.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gesloten