LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschokt door Duo

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Malieboe

Geschokt door Duo

Ongelezen bericht door Malieboe »

Geschokt. Ja dat zeker, want dat je een brief op de mat krijgt van de deurwaarde is echt het laatste wat we hadden verwacht.
Ik ben studente en woon nog thuis. Mijn ouders betalen voor mij school en hebben dit altijd netjes gedaan. Ze kunnen de rekeningen van school gemakkelijk betalen en nog nooit problemen mee gehad.
Tot vandaag. Plots een brief van de deurwaarde. een hoog bedrag boven de 1000,- euro met daarbij 300,- extra omdat we niet betaald hebben toen we de aanhaling hebben gekregen.
Maar dat is het um nou juist, welke aanhaling? Wij durven met alle zekerheid te zeggen dat we die nooit hebben ontvangen. Ook geen rekening. (terwijl wel die van mijn broertje is binnengekomen en uiteraard netjes is betaald.)
We hebben de deurwaarde gebeld, die ons al snel naar DUO verwees. en dat deden we.
Ik vertelde het verhaal en dat we geschokt zijn omdat we geen aanhaling hebben ontvangen. Ik vertelde dat we 2 jaar geleden zijn verhuist, maar in die tijd al wel een rekening hebben gekregen (in het nieuwe huis) en die al betaald hebben. Dus waarom kan deze rekening plots niet aankomen? Maar kan wel de brief van de deurwaarde in de bus belanden?
Hij zei dat hij de rekeningen erbij zou halen, en daar deed hij toch verschrikkelijk lang over.
Maar ja, Hij vertelde dat de rekeningen en aanhalingen wel op de nieuwe adres taan, dus moesten we het wel ontvangen hebben. Meer wou hij er niets aan doen en was het ons probleem.
Ik snap het wel. Want het is ons woord tegen dat van hun. Toch zijn we boos en voelen we ons niet gehoord. Want ik verzeker het je, we hebben de rekeningen en aanhaling NIET gekregen.

Ik ben benieuwd of dit vaker voor komt? heb jij dit wel eens mee gemaakt? Of zijn wij een bijzonder geval?

Moneyman

Re: Geschokt door Duo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vraagje: heb je je digitale omgeving binnen “mijn DUO” gecheckt? DUO heeft iedere klant de keuze gegeven om digitaal of fysiek stukken te ontvangen. Als je binnen “mijn DUO” gekozen hebt voor digitale communicatie en je het lesgeld niet betaald hebt, heb je een factuur, een herinnering, een aanmaning en per klaargezet bericht een email ontvangen. Wellicht verklaart dit de verrassing?

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ik krijg sinds twee jaar geleden ook geen rekeningen meer, als ik die wil zien moet ik in de digitale omgeving van duo gaan kijken. Ik heb het gedaan omdat ik rekeningen verwachtte en mails aan duo niet beantwoordt werden. En daar stonden inderdaad de rekeningen compleet met de eerste herinneringen. Niets geen post meer op de mat, belachelijk gewoon. Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen in allerlei digitale omgevingen gaan kijken of er nog ergens openstaande rekeningen zijn.

Malieboe

Ongelezen bericht door Malieboe »

Bedankt voor jullie reactie.
@Moneyman: we hebben altijd de rekening ontvangen via de post en hebben dit nog nooit veranderd. De rekeningen van mijn broer's opleiding, is wel gewoon via de post gekomen.
Mijn moeder vond het toen ook best raar dat er geen rekening voor mij op de mat lag. Maar ze dacht dat die wel zal komen wanneer ik weer naar school zou gaan, omdat ik in die periode stage liep.

@ Josephien: Is dat plotseling zo gekomen dat je opeens geen rekeningen meer ontving? Of heb je aangegeven dat je de rekening digitaal wilt ontvangen?
Ik vind het ook belachelijk dat ze opeens digitaal rekeningen gaan versturen. Ik vind dat je daar tenminste een melding van moet krijgen. Want ja, ik kijk inderdaad nooit op de site van duo. en Helemaal niet om te kijken of er rekeningen opstaan. Daar heb ik geen aanleiding toe, omdat we verwachten de rekeningen gewoon via post te ontvangen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Malieboe schreef:@ Josephien: Is dat plotseling zo gekomen dat je opeens geen rekeningen meer ontving? Of heb je aangegeven dat je de rekening digitaal wilt ontvangen?
Ik vind het ook belachelijk dat ze opeens digitaal rekeningen gaan versturen. Ik vind dat je daar tenminste een melding van moet krijgen. Want ja, ik kijk inderdaad nooit op de site van duo. en Helemaal niet om te kijken of er rekeningen opstaan. Daar heb ik geen aanleiding toe, omdat we verwachten de rekeningen gewoon via post te ontvangen.
Ik kreeg altijd een e-mail dat er een bericht in DUO klaarstond. Kan zijn dat de brieven in transit kwijtgeraakt zijn, maar ja, daar valt nu niets meer aan te doen.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ik noch mijn kinderen hebben aangegeven dat informatie voortaan gedigitaliseerd moest worden. Dat hebben ze zelf gewijzigd. Dat ze meer digitaliseren is logisch, maar rekeningen van meer als 1000 euro per kind kunnen ze toch echt beter opsturen per post in plaats van op de digitale site van de student.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Papa heeft toch al eenzelfde topic geopend? Lijkt me niet echt goed gaan bij jullie qua communicatie...en nu snap ik het probleem ook...

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

dhc schreef:Papa heeft toch al eenzelfde topic geopend? Lijkt me niet echt goed gaan bij jullie qua communicatie...en nu snap ik het probleem ook...
Juust.

Gesloten