LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschokt door Duo

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Malieboe

Geschokt door Duo

Ongelezen bericht door Malieboe »

Geschokt. Ja dat zeker, want dat je een brief op de mat krijgt van de deurwaarde is echt het laatste wat we hadden verwacht.
Ik ben studente en woon nog thuis. Mijn ouders betalen voor mij school en hebben dit altijd netjes gedaan. Ze kunnen de rekeningen van school gemakkelijk betalen en nog nooit problemen mee gehad.
Tot vandaag. Plots een brief van de deurwaarde. een hoog bedrag boven de 1000,- euro met daarbij 300,- extra omdat we niet betaald hebben toen we de aanhaling hebben gekregen.
Maar dat is het um nou juist, welke aanhaling? Wij durven met alle zekerheid te zeggen dat we die nooit hebben ontvangen. Ook geen rekening. (terwijl wel die van mijn broertje is binnengekomen en uiteraard netjes is betaald.)
We hebben de deurwaarde gebeld, die ons al snel naar DUO verwees. en dat deden we.
Ik vertelde het verhaal en dat we geschokt zijn omdat we geen aanhaling hebben ontvangen. Ik vertelde dat we 2 jaar geleden zijn verhuist, maar in die tijd al wel een rekening hebben gekregen (in het nieuwe huis) en die al betaald hebben. Dus waarom kan deze rekening plots niet aankomen? Maar kan wel de brief van de deurwaarde in de bus belanden?
Hij zei dat hij de rekeningen erbij zou halen, en daar deed hij toch verschrikkelijk lang over.
Maar ja, Hij vertelde dat de rekeningen en aanhalingen wel op de nieuwe adres taan, dus moesten we het wel ontvangen hebben. Meer wou hij er niets aan doen en was het ons probleem.
Ik snap het wel. Want het is ons woord tegen dat van hun. Toch zijn we boos en voelen we ons niet gehoord. Want ik verzeker het je, we hebben de rekeningen en aanhaling NIET gekregen.

Ik ben benieuwd of dit vaker voor komt? heb jij dit wel eens mee gemaakt? Of zijn wij een bijzonder geval?