| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geweld op scholen
-
G.M.S. Kok
geweld op scholen
Waar kan je als ouder heen als je kind door een leerkracht is aangevallen ? Je een traject van afspraken hebt doorlopen met het bestuur en de leerplichtambtenaar en je kinderen toch van school worden gestuurd. Zelf na het traject naar de landelijke klachtencommissie waar duidelijk is gebleken dat het bestuur en de school zich niet aan de gemaakte afspraken hebben gehouden en de leerkracht fysiek geweld tegen een van mijn dochters heeft gebruikt, weigert het bestuur mijn kinderen terug te nemen op de oude school.
Ook heeft het bestuur informatie achtergehouden inzake het verstrekken van de gegevens over de extern vertrouwens persoon.
Helaas de landelijke klachtencommissie mag alleen maar een advies uitbrengen en geen sanctie's opleggen, dus wordt je als ouder eerst van het kastje naar de muur gestuurd en dan moet je ook nog naar de rechter stappen om je kinderen teruggeplaatst te krijgen op de oude school. Wat denk je dat dit met kinderen doet ??????????? Al een half jaar ben ik bezig om dit onrecht naar buiten te brengen wat ons is overkomen en misschien moet daar ook maar eens een uitzending over gemaakt worden.
Ook heeft het bestuur informatie achtergehouden inzake het verstrekken van de gegevens over de extern vertrouwens persoon.
Helaas de landelijke klachtencommissie mag alleen maar een advies uitbrengen en geen sanctie's opleggen, dus wordt je als ouder eerst van het kastje naar de muur gestuurd en dan moet je ook nog naar de rechter stappen om je kinderen teruggeplaatst te krijgen op de oude school. Wat denk je dat dit met kinderen doet ??????????? Al een half jaar ben ik bezig om dit onrecht naar buiten te brengen wat ons is overkomen en misschien moet daar ook maar eens een uitzending over gemaakt worden.
-
Gast
Re: geweld op scholen
neu hele lieve kindjes, doen geen vlieg kwaad
die rare leraren van tegenwoordig ook
en over wat voor school gaat het eigenlijk??????
en waarom wil je je kinderen weer op dezelfde school hebben als de leraren daar zo slecht zijn???????
En ehhh een uitzending over maken??? ja lijkt me leuk om te zien wat voor tuig die kinderen van je zijn
die rare leraren van tegenwoordig ook
en over wat voor school gaat het eigenlijk??????
en waarom wil je je kinderen weer op dezelfde school hebben als de leraren daar zo slecht zijn???????
En ehhh een uitzending over maken??? ja lijkt me leuk om te zien wat voor tuig die kinderen van je zijn
Ik zie nergens dat er aangifte is gedaan bij de politie van (bijvoorbeeld) mishandeling. Wordt er met "de landelijke organisatie" de onderwijsinspectie bedoeld in Utrecht?
-
Gast
Totaal berichten: 173
[0.10% van het totaal / 14.42 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van Keesjan
Ga eens wat anders doen betweter.
-
advies
Waarom is jou kind aangevallen?
Wat bedoel je met aanvallen?
Verbaal of door beledigingen of door lichamelijke mishandeling?
Zoiets zal niet voor niets gebeuren!!
Jammer dat je de reden niet schrijft waardoor die leraren jou kind aanvallen.
Als je je verhaal doet, en ons hulp vraagt, moet je natuurlijk wel met het volledige verhaal komen, om ons op het goede spoor te houden!
Wat bedoel je met aanvallen?
Verbaal of door beledigingen of door lichamelijke mishandeling?
Zoiets zal niet voor niets gebeuren!!
Jammer dat je de reden niet schrijft waardoor die leraren jou kind aanvallen.
Als je je verhaal doet, en ons hulp vraagt, moet je natuurlijk wel met het volledige verhaal komen, om ons op het goede spoor te houden!
Er staat duidelijk in de starterspost dat het hier om fysiek geweld gaat. De reden van de aanval is niet echt relevant lijkt me. Punt is dat zulke dingen niet mogen gebeuren (tenzij de kinderen de leerkracht in elkaar sloegen en hij zich verdedigde, maar dat zal wel niet).
-
advies
Ja maar wat is fysiek geweld in dit geval??
Een tik of echt bont en blauw slaan?
Als het om je kind gaat kun je een tik al geweld noemen!
En wat is de reden?
Wat heeft die dochter gedaan???
Als zij hem bijvoorbeeld uitscheld en dood wenst, en zijn gezin erbij en hem laat tekkelen en weet ik 't wat nog meer en hij na maanden treiteren een tik geeft heeft hij het gedaan????
Het hele verhaal moet aan ons voorgelegd worden om een goed beeld van eerlijkheid te krijgen!
Ze kan wel verzonnen hebben dat ze hem op de tippelzonne heeft gezien en dat rondbazuinen...nou als dat dan niet klopt en een heel gezin gaat naar de verdommenis zou ik ook slaan of ik nou een leraar was of niet!!
Leerlingen denken dat ze alles kunnen maken omdat een leraar toch niks mag en leerlingen buiten dat uit bij de vleet!!
Waren er getuigen bij het fysieke geweld??? EN....
Verder is nog van groot belang...hoe oud is die dochter???
Of ze 10 is of 16 dat is ook nog een heel groot verschil!!
Dus?? Meer details graag!!
Een tik of echt bont en blauw slaan?
Als het om je kind gaat kun je een tik al geweld noemen!
En wat is de reden?
Wat heeft die dochter gedaan???
Als zij hem bijvoorbeeld uitscheld en dood wenst, en zijn gezin erbij en hem laat tekkelen en weet ik 't wat nog meer en hij na maanden treiteren een tik geeft heeft hij het gedaan????
Het hele verhaal moet aan ons voorgelegd worden om een goed beeld van eerlijkheid te krijgen!
Ze kan wel verzonnen hebben dat ze hem op de tippelzonne heeft gezien en dat rondbazuinen...nou als dat dan niet klopt en een heel gezin gaat naar de verdommenis zou ik ook slaan of ik nou een leraar was of niet!!
Leerlingen denken dat ze alles kunnen maken omdat een leraar toch niks mag en leerlingen buiten dat uit bij de vleet!!
Waren er getuigen bij het fysieke geweld??? EN....
Verder is nog van groot belang...hoe oud is die dochter???
Of ze 10 is of 16 dat is ook nog een heel groot verschil!!
Dus?? Meer details graag!!
-
Gast
En nu is ze zeker opgepakt omdat ze een tikkie terug heeft gegeven 
-
Gast
ben er bang voor
maar ja moet je je handjes maar thuishouden
hoop dat 5 jaar eenzame opsluiting haar een beetje leert.........
maar ja moet je je handjes maar thuishouden
hoop dat 5 jaar eenzame opsluiting haar een beetje leert.........