het kabinet wordt 'bedankt' voor de recente maatregelen m.b.t. het rijden op een grijs kenteken.
De belasting gaat voor mij 880 euro omhoog, en daardoor is de auto voor mij financieel niet meer op te brengen. Tegelijkertijd is mijn auto vrijwel onverkoopbaar geworden, want particulieren hebben geen voordeel meer of kunnen het ook niet betalen en het bedrijfsleven is niet geinteresseerd omdat de BTW niet kan worden verrekend.
Ik zit financieel nog een poos aan deze auto vast ook!
Kapitaalvernietiging dus!
Ik woon in een forensische streek en het openbaar vervoer is van zeer bedenkelijk niveau. Daardoor ben ik grotendeels aangewezen op eigen vervoer. Dit wordt nu voor vele gedupeerden onmogelijk gemaakt, waardoor ook werk of het zoeken naar werk zeer ernstig in het geding komt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grijs kenteken
-
Gast
Re: Grijs kenteken
Je zou ook gewoon een kleine auto kunnen rijden.
Zijn niet zo duur, maar nee, jij hebt gekozen om een grote auto goedkoop te rijden over de rug van je medeburgers.
Sorry, maar van mijn kant geen medelijden
Zijn niet zo duur, maar nee, jij hebt gekozen om een grote auto goedkoop te rijden over de rug van je medeburgers.
Sorry, maar van mijn kant geen medelijden
-
ceesj
De reactie van die meneer/mevrouw over het grijskenteken met de strekking "lekker puh" is typisch van iemand die niet weet waarover het gaat zoiets als jaleors en het betreft niet mijn portomonaie.
Een 550% prijsverhoging door de overheid van de MRB is niet democratisch. Democratie is de mogelijkheid van vrije keuzes maken en bij de voorgenomen maatregelen is daar geen sprake van. Ik begrijp best dat de overheid moet bezuinigen, trouwens waar blijven al die belastingen centen van mij, maar bedenk dan iets waardoor er een keuzes gemaakt kan worden. Wat er nu gebeurt met het grijze kenteken is financiele chantage door de overheid. Weet de overheid wel en dus ook die meneer of mevrouw dat voor veel vutters dit de mogelijkheid was om nog betaalbaar auto te rijden?
Meneer u moet u schamen om zo ongenuanceerd uw mening te geven.
Een 550% prijsverhoging door de overheid van de MRB is niet democratisch. Democratie is de mogelijkheid van vrije keuzes maken en bij de voorgenomen maatregelen is daar geen sprake van. Ik begrijp best dat de overheid moet bezuinigen, trouwens waar blijven al die belastingen centen van mij, maar bedenk dan iets waardoor er een keuzes gemaakt kan worden. Wat er nu gebeurt met het grijze kenteken is financiele chantage door de overheid. Weet de overheid wel en dus ook die meneer of mevrouw dat voor veel vutters dit de mogelijkheid was om nog betaalbaar auto te rijden?
Meneer u moet u schamen om zo ongenuanceerd uw mening te geven.
-
Gast
Het is heel goed mogelijk om een betaalbare auto te rijden.
Kleine en lichte auto's zijn er genoeg.
Dat de regels ten opzichte van het grijze kenteken verkeerd waren omschreven kwam een aantal particulieren goed uit.
Dat er nu eindelijk iets aan wordt gedaan (zijn ze in Den Haag overigens al jaren mee bezig) is alleen maar goed.
Niemand verplicht je toch om een grote zware auto te rijden?
Dat is toch je eigen keuze?
Dan zal je daar de gevolgen ook voor moeten dragen.
Zo simpel is dat.
Kleine en lichte auto's zijn er genoeg.
Dat de regels ten opzichte van het grijze kenteken verkeerd waren omschreven kwam een aantal particulieren goed uit.
Dat er nu eindelijk iets aan wordt gedaan (zijn ze in Den Haag overigens al jaren mee bezig) is alleen maar goed.
Niemand verplicht je toch om een grote zware auto te rijden?
Dat is toch je eigen keuze?
Dan zal je daar de gevolgen ook voor moeten dragen.
Zo simpel is dat.
-
Jeka
Het gaat niet om de keuze die men in het verleden heeft gemaakt. Het was volkomen legaal om als particulier een auto met grijs kenteken te kopen. Net zo legaal als iemand die, laten we zeggen, een rode auto koopt. Nu gaat de overheid voor auto's met grijs kenteken die door particulieren worden gereden ineens de motorrijtuigenbelasting gigantisch verhogen. Wat zou U ervan vinden als de overheid morgen hetzelfde doet voor alle rode auto's?
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.
TROS Radar internetredactie
TROS Radar internetredactie