LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs Kenteken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
finansvanhulle

Grijs Kenteken

Ongelezen bericht door finansvanhulle »

geachte Men Mevr

Wat betreft het grijs kenteken, hebben we al een hele tijd een grijs kenteken.
Echter medio Juni /Juli wil de overheid dit af schaffen.
Wij zijn van mening dat de overheid oogluikend toe stond, om zo te kunnen rijden. Als zij toch iets willen kunnen zij beter km heffing toe passen. Wij rijden gemiddeld 10.000Km per jaar.
In iedergeval een overgangsregel zou toch op zijn plaats zijn.
Met vriendelijke groeten. :wink: [/b]

Gast

Re: Grijs Kenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor maar er is niks oogluikend toegestaan, men heeft een slechte wet gemaakt waar mensen handig en legaal gebruik van hebben gemaakt.
En het is onbehoorlijk bestuur dit zomaar af te schaffen en geen overgangs regeling te maken.
Voor de goede orde ik rij niet grijs, maar snap de boosheid van de grijs rijders volkomen.

Gast

ik snap de boosheid niet

je hebt jaren geprofiteerd van lagere kosten dus al dat geld had je opzij kunnen zetten.

ik geef een vb ik rijd een mazda op gas kost mij aan belasting 78 euro per maand.
een man die ik afgelopen week sprak rijd een luxe renault scenic op grijs kost hem slechts 12 euro per maand.

kijk das de kromme wereld.

grijs hoort bij een bedrijf of bij een zelfstandigondernemer die hem ook nodig heeft.
grijs rijden omdat het goedkoper is is geen reden voor uitstel de regering had er al veel langer iets aan moeten doen.

als je grijs rijd rijd je alleen daar is grijs voor bedoeld of hooguit 2 man niet met hele gezinnen zondags lekker gaan rijden omdat het toch goedkoop is das misbruik.

Gast

Waarom is een gas gestookte wagen duurder in de wegenbelasting als een benzine wagen terwijl deze schoner zou moeten zijn!?
Je hebt toch voor zo'n ding gekozen waarschijnlijk omdat er andere voordelen aan zitten. Met name een lage brandstofprijs.
Wie koopt er nu een wagen waar zo'n gekke doodskist op het dak zit en waar je maar met z'n 2en in mag zitten? Zal toch ook wel een bepaald voordeel hebben.
Maareh als we toch geld nodg hebben lijkt me dat we de accijns op gas maar eens moeten verhogen. is ook weer een aardige bron van inkomsten en waarom zouden die gas-rijders minder hoeven te betalen als benzine en dieselrijders? Ze gebruiken toch ook dezelfde wegen als wij? Ze stoten misschien iets minder roet en koolwaterstoffen uit maar dat stelt bij moderne motoren toch niks meer voor.

katkaatje

Ongelezen bericht door katkaatje »

Haai,

Wat ik raar vind is dat het grijs kenteken voor iedere particulier wordt afgeschaft. Er zijn een boel gevallen waarvan ik vind, jee moet dat nou. Ik heb het over de gehandicapten, laatst zag ik een stuk op de TV. Het ging over een man die had voor zijn vrouwtje een busje gekocht waar ze met haar rolstoel achterin kon. Dat had ie verbouwt want ja het is niet de bedoeling dat de rolstoel omflikkert of iets dergelijks. En het slechte nieuws sloeg in als ene bom bij deze mensen. Het grijs kenteken ging eruit en deze mensen wisten echt niet hoe ze deze hoge kosten konden overbruggen. Ik vind dat erg jusit deze mensen hebben het al moeilijk genoeg en het wordt ze steeds moeilijker gemaakt. Belachelijk en ik vind dat gewoon niet kunnen en niet passen bij de zogenaamde verzogingstaat waar wij in leven.

Groet karin

Gast

Grijs kenteken voor invaliden blijft gewoon bestaan, er is een regeling gemaakt waar zelfs de belangenverenigingen voor invaliden mee akkoord zijn gegaan.

Rolstoel-afhankelijk

Ongelezen bericht door Rolstoel-afhankelijk »

Ik wil graag weten WAAR ik de laatste info kan vinden over het blijven grijs rijden. Wij hebben voor mij en mijn rolstoel en scootmobiel speciaal een kleine bestelwagen gekocht (waar we overigens geen gasten in mee kunnen nemen, dus we rijden altijd met ons 2en in de auto; geen gezin of zo). HOE kan ik grijs blijven :? rijden?

Gast

Wij zijn van mening dat de overheid oogluikend toe stond, om zo te kunnen rijden.
Waar reed de overheid met jullie auto naar toe dan????????????

Gast

Ze stoten misschien iets minder roet en koolwaterstoffen uit maar dat stelt bij moderne motoren toch niks meer voor.
Diesel stoot nog altijd ,ook met de modernere motoren ,veel meer roet uit als benzine en zeker meer als gas.Dat dit wordt verboden heeft met onzinnige bangmakerij en angst wat er tegenwoordig heerst.
Precies hetzelfde als wat nu met de vuurwerkverkoop gebeurt .
Men verdoezelt de echte reden van de rampen die zijn gebeurt of kunnen gebeuren met al deze maatregelen .

Maar het ging hier geloof ik over het grijs rijden waar hier ook al een topic over bestaat.

Gesloten